24+5 weken zwanger | Korte beentjes. Down syndroom?

Conclusie van vandaag: de baby heeft korte beentjes en korte armpjes, maar deze zijn wel in verhouding met elkaar. Het hoofdje en de buik zijn zoals het hoort. De arts stelde een vruchtwaterpunctie voor om de onzekerheid weg te nemen, maar ik wil die risico niet nemen.
Vandaag ben ik 25+3 en zijn beentjes waren ietsje meer dan 41 mm. Over 6 weken moet ik weer terug. In de tussentijd heb ik ook nog een echo bij de verloskundige. Dan zal ik vragen of ze de beenlengte willen opmeten. 

[quote quote=10176722]Voor de rest zag alles er netjes uit. De arts was echt 1,5 uur bezig. We hebben zelfs de wimpertjes gezien [/quote]
Dan zullen jullie ook wat geruster zijn nu! We houden elkaar wel wat op de hoogte hé ??

[quote quote=10176789] Dan zullen jullie ook wat geruster zijn nu! We houden elkaar wel wat op de hoogte hé [/quote]

Nog niet helemaal hoor.. Ik denk dat ik dat ben als ik over een paar weken hoor dat de kleine verder goed groeit en de groeiachterstand niet groter is geworden. We duimen voor elkaar!

[quote quote=10176971] Nog niet helemaal hoor.. Ik denk dat ik dat ben als ik over een paar weken hoor dat de kleine verder goed groeit en de groeiachterstand niet groter is geworden. We duimen voor elkaar![/quote]
Ja hier eigenlijk net hetzelfde.. ?

Update: Vandaag hadden we een gesprek over het beleid van het ziekenhuis. Tot mijn verbazing werd er snel even een echotje gedaan en de beentjes waren nu 45,6 mm!!! Het valt nu net op de onderste lijn. Ben zo blij en hopelijk blijft de groei zo doorgaan!

[quote quote=10179729]Hoihoi! Toch hebben ze t ook nog regelmatig mis hoor!! Kennis van me zou n kind met dwerggroei krijgen, hij had volgens de echoscopiste heel erg korte beentjes.. uiteindelijk n kerngezond ventje en is zelfs langer dan gemiddeld! Succes er mee hoor![/quote]
Hoi! Soms vind ik dat je gewoon niets moet laten opmeten. Het klopt vaak niet en dat maakt je tijdens de zwangerschap super onzeker!

Terug
Bovenaan