2e miskraam, wie praat er mee?

Lieve Kim!
Meid wat een afschuwelijk nieuws moet jij nu brengen en verwerken! Ik ken je nog van een ander topic en weet dat je toen een tijdje niet hebt gereageerd omdat het maar niet lukte om weer zwanger te worden. En dan is het eindelijk zover en dan dit. Weet gewoon niet wat ik moet zeggen, het is het angstscenario waar iedere vrouw aan denkt na een miskraam.
Ik wil je heel veel sterkte wensen! En je weet, kom gerust weer langs bij het andere topic als je er aan toe bent!
Liefs Laura

Hallo, heb afgelopen week hier mijn verhaal geschreven. Wou jullie even mededelen dat ik zojuist een positieve test in handen had. Wel erg spannend weer allemaal zo na 2mk... hopen dat het nu wel goed zal gaan. Hoop voor iedereen hier dat jullie snel zwanger zullen raken en dat het dan vooral goed zal gaan. Groetjes, Hiltje

Hoi Hiltje,

Wat fijn dat je een positieve test hebt. Nu hopen dat alles goed blijft gaan, ik duim voor je. Ik ben ook wel benieuwd hoe je die eerste twaalf weken gaat beleven...lijkt me zo spannend, het is niet meer zo onbezorgd genieten. Laat je nog wat van je horen?

Wij hebben ervoor besloten om een paar maanden pas op de plaats te gaan maken en niet proberen zwanger te gaan raken. Ik wil een paar maanden geen tellingen tot NOD's, verplichte sex, wachten, wachtn, en nog eens wachten, teleurstelling en weer door naar de volgende...
Ik wil weer eens een paar maanden mezelf zijn en van mijn leven genieten, zoals het is en niet maar 1 doel te hebben, zwanger raken. Het voelt goed om dit besluit te heben genomen.

Na de eerste miskraam was ik nml alleen maar bezig om zo snel mogelijk zwanger te geraken, en omdat dat neit snel genoeg ging naar mijn zin, werd ik daar erg chagerijnig en ongelukkig van. Ik had het idee dat het leven stil stond en pas weer door zou gaan als ik zwanger was, en dat is natuurlijk niet zo. Maar ik had geen ander doen dan zwanger zijn, had mijn werk al aangepast voor de eerste miskraam en we wisten al precies hoe we alles zouden gaan doen met een kindje erbij. Maar helaas dat mocht niet zo zijn.

Nu ben ik vandaag met een cursus fotografie begonnen, en heb wat extra projecten op de zaak op me genomen, we zijn bezig met de bouw van een eigen huis, dus dit geeft allemaal invulling aan het gat dat in mijn tijdsplanning valt, want eigenijk zou ik nu een keertje moeten gaan bevallen.

Wat menog wel moeilijk lijkt de komende tijd is de bevalling van mijn beste vriendin. WIj waren bijna tegelijk uitgeteld, en ik ben natuurlijk super blij dat bij haar alles goed verloopt, en ik zal straks ook super blij voor haar zijn als de kleine er is, maar ik denk dat dat nog wel een moelijk moment voor mij zal zijn. Maar ik heb een super vriendin, zij zal zit zeker snappen.

Nou, heerlijk om weer wat van me af te schrijven. lucht altijd enorm op, en de leive reacties zijn zo fijn. Bednakt allemaal maar weer voor het lezen, reageren en zelf vertellen.

groetjes,
Kim

Hoi Kim,

Ik kan me voorstellen dat je jezelf even wat rust gunt, even niet proberen om zwanger te raken. En zo te lezen heb je heel wat leuke afleiding! Na mijn 2e mk ben ik ook verder gaan kijken met wat ik wou, ben gaan kijken voor een studie zodat ik ook weer iets op de planning had voor over een tijdje en niet alleen maar het krijgen van een kindje. Dat gaf wel wat rust moet ik zeggen. Maar het is gewoon moeilijk om het zwangerworden echt van je af te zetten, vooral als je er voor bezig bent. Mijn ervaring is dat mijn kinderwens na de mk alleen maar is toegenomen...dus ja, moeilijk om het dan van je af te zetten.

Lijkt me ook een heel dubbel gevoel als je vriendin moet gaan bevallen terwijl jij anders ook uitgerekend was. Natuurlijk ben je blij voor haar, maar je had toch het liefst gehad dat jezelf ook zwanger zou zijn....

Ik ben ook benieuwd hoe ik me door deze eerste periode heen ga slepen. Alles voelt zo anders dan mijn vorige 2 zwangerschappen. Ben nu minder misselijk, maar moet wel de hele dag door wat eten, heb en af en toe een vlaag van misselijkheid. Maakt me aan de ene kant onzeker maar aan de andere kant; toen ik zo misselijk was ging het ook mis... dus dat zegt ook niets. Het liefst zoek ik iets om me aan vast te houden, maar zekerheid heb ik niet... Ga er gewoon vanuit dat de 3e keer scheepsrecht is! Zal straks een afspraak maken bij de vk, van de gyn mag ik een vroege echo laten maken met 6 wk, dat is volgende week al. Daar kijk ik nu al naar uit, hopenlijk ziet dat er goed uit.

Groetjes, Hiltje

Ik hou jullie af en toe wel even op de hoogte hoe het gaat en hoe ik deze periode door kom. Ik zal proberen om ervan te genieten.

hai Hiltje,
wat geweldig dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd! 3x scheepsrecht toch?
Hoop op een goeie zwangerschap voor je. Succes, vooral de eerst weken! En idd proberen te genieten.

Gr. Saskia.

Hallo,

Ik heb ondertussen een afspraak bij de gyn staan voor een echo voor dinsdag. Hoop dat de dagen snel voorbij vliegen want ik voel me ondertussen erg onzeker. Bij alles wat ik voel of juist niet voel schiet ik in de stress. Ik  had steeds last van winderigheid, vooral 's avonds en gisteravond ineens nauwelijks...dan begin ik het alweer erg eng te vinden. Echt om gek van te worden. Ook  erg vervelend en vermoeiend. Heb zonet tijdens het boodschappen doen ook nog maar een test gekocht en gelukkig werd die ook direct positief...had het even nodig.

Groetjes, Hiltje

Hoi Hiltje,

Ik hoop en duim voor goed nieuws aankomende dinsdag.... Enne laat je het weten...

Groetjes Mariska,

ps: ben nu eindelijk ong. geworden na de laatste curettage.... dus kunnen dadelijk weer verder....

Hallo meiden,

Ik heet Josien en zit hier erg verdrietig te zijn. Ook ik heb net een tweede miskraam. In december bleek ik geen 9 weken zwanger te zijn, maar een 7 week oud vruchtje dat al overleden was te dragen. Met behulp van medicijenen is het toen 1 dag voor de kerst opgewekt. Dat viel lichamliejk alles mee, geen krampje gehad. Geestelijk is het een ander verhaal. Toen mijn beste vriendin 2 weken erna vertelde dat ze onverwacht zwanger is en dat het niet zo goed uitkwam met de verhuzing etc. Toen brak er iets. Ik heb een tijdje afstand van ze genomen en na een paar weken hebben we het uitgepraat dat was fijn en goed. Ook mijn zusje is zwanger en mijn 2 schoonzusjes. Begin februari ging het wel weer aardig met ons en na 1 cyclus gingen we er weer voor. Vrijdag 3 april hadden we weer een positieve test! We waren wel blij, maar nog erg voorzichtig. Maandagnacht moest ik naar de wc en toen was het mis. Ik heb het er erg moeiljk mee, maar dat herkennen jullie vast wel. Vooral mijn zusje en virendin met hun dikke buik, ik kan er niet aan denken of ik begin weer te huilen. We hebben gelukkig al een lief meisje van 2 dat helpt wel. Ik wil alleen zo graag een broertje of zusje voor haar om mee te spelen, maar nu is ze al 3 geweest voor het zover is, als het al lukt.

Fijn om hier even mijn verhaal te doen. Heel veel sterkte voor iedereen en voor wie al weer zwanger is: veel sterkte met de spanning.
Groetjes
Josien

Terug
Bovenaan