2x 2 minuten per dag poetsen lukt niet???

Hi,

Het lukt me wel om even de tanden van mijn zoontje (1,5) te poetsen. Maar ik las laatst dat je 2 minuten moet poetsen, en dan boven en onderkant én nog de binnen en buitenkant. met korte, herhalende bewegingen. Ik ben al blij als ik af en toe een veeg kan plaatsen... dit komt omdat hij liever op de tandenborstel bijt en de tandenpasta eraf zuigt (als zijn mondje uberhaupt open gaat en hij zijn hoofd stil houdt). Ik heb wel gezocht naar  een ander soort tandenborstel, maar deze is niet te vinden.  
Welke tandenborstel werkt het best???  en andere tips??

Groetjes,
Toby  
 
Dit lukt mij ook niet bij mijn dochtertje(21mnd)soms lukt het even als ik een liedje met haar zing of ik geef haar een andere tandenborstel in haar handje of de tube met tandpasta.
Maar goed gewoon iedere dag weer proberen,gaat je op een dag lukken.
Heb het nog aan mijn tandarts gevraagd,en die zei het belangrijkste is dat je de kiezen op de kauwvlakken probeert te poetsen en iedere dag weer proberen.
succes er mee.

groetjes Tjitske
 
Halloo,

Nou heel herkenbaar! Ik geef mijn zoontje (2,5) wel eens een spiegel in de handen, dan kan hij meekijken. Soms werkt het. Misschien kun je het proberen.

Succes
 
Hallo,

Hier nog een moeder met een eigenwijs kind (23 maanden). Ik laat haar tegenwoordig zelf poetsen (dat is dus tandpasta van de tandenborstel afzuigen), want met dwang poetsen geeft drama's en lukt gewoon niet. Ze pakt de tandenborstel beet en duwt  mijn hand  weg, mond blijft dicht en ze gaat krijsend  op de grond liggen. Kortom geen beginnen aan. Tips zijn welkom (spiegel erbij en liedjes zingen is ook geen succes)!

groetjes

Annemieke
 
Hallo,
Je zou het eens kunnen proberen met een elektrische tandenborstel. Ons dochtertje deed ook altijd moeilijk met poetsen, maar nu gaat het erg goed. Ze heeft een eigen prinsessen opzetborsteltje (heeeel interessant vindt ze dat). Erop bijten doet ze niet, want dat is met het trillen niet fijn.

Groeten mamaS
 
Hallo allemaal,
Bij mijn dochtertje (2) lukt het erg goed als we samen haar tandjes tellen. Ik noem ook vaak op wat ik weg poets, dus wat ze heeft gegeten en gedronken de hele dag.
Misschien hebben jullie hier nog wat aan.
groetjes Lien
 
Hallo

Onze dochter heeft een electrische tandenborstel. (oral B)  Die speelt een klein melodietje na 2 min. Eerst duurde dat heel lang, maar nu poetst ze net zo lang tot er een liedje komt. Ze vind het erg leuk. Onze zoon van ruim 1 1/2 poets ook niet   zo goed, maar vind deze tandenborstel ook geweldig.

Succes Groeten Manon
 
Hallo,

Even een update.
Na 3 dagen poetsen onder dwang doet ze nu zelf haar mond open en kan ik snel haar tanden poetsen!
ik wist niet wat me overkwam...
De aanhouder wint!

groetjes

Annemieke
 
Terug
Bovenaan