2x 2 minuten per dag poetsen lukt niet???

nog even een opmerking,

Kinderen kunnen pas goed hun tanden zelf poetsen als ze een jaar of 9 zijn. Mijn moeder liet mij ook altijd zelf mijn tanden poetsen en mijn melkgebit is totaal verrot uit mijn mond gevallen en ook in mijn 'volwassen' gebit heb ik veel gaatjes.....
 
Mijn dochtertje wil heel graag zelf poetsen (tandpasta eraf eten)
Maar mama, (is de afspraak) gaat eerst poetsen.
Dan mag ze haar mondje open doen, en dan eerst heeel hard AAAAHHHH roepen daarna heel zachtjes dan weer met een hele hoge stem, en dan weer met een hele lage stem.
Ze vindt het geweldig, maar 2 minuten is ook lang hoor.

Gr. Vilies
 
Ik heb ook een zoontje van 1,5 jaar. En tandenpoetsen is inderdaad niet altijd een succes.  Wat bij mij meestal helpt is dat als ik zijn tanden probeer te poetsen, hij mijn tanden probeert te poetsen met mijn tandenborstel. Daar ziet hij wel de lol van in.
Succes.
 
Mijn zoontje  is bijna 2,5 en 2 minuten lukt niet. Maar wij doen het zo:
hij mag eerst 'zelf' z'n tanden poetsen, daarna doen wij het nog. We tellen dan samen zodat hij weet wanneer we klaar zijn. Eerst telden we redelijk snel tot 10, toen steeds langzamer en inmiddels tellen we tot 20. Werkt bij ons prima en zo bouwen we het steeds verder op.
 
hallo,
ook mijn kinderen houden niet van tandenpoetsen. Ze mogen om het wat leuker te maken zelf een tandenborstel kiezen en de tandpasta. In het begin zongen we een zelf verzonnen liedje over tandenpoetsen, werkt niet echt, is wel lachen. Daarna zijn we gaan tellen. Begonnen met tot 10 tellen aan elke kant, voor onder en boven. Dit daarna langzamer gaan doen. Werkte bij ons hartstikke goed.
 
Terug
Bovenaan