2x 2 minuten per dag poetsen lukt niet???

hoi

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn zoontje van 2 heb ook zon electrische tandenborstel gekocht met geluid nikd helpt en onder dwang helpt ook niet dan  raakt hij alleen maar overstuur van met als gevolg dat hij helemaal niet meer wil

groetjes
 
Mijn dochtertje schreeuwde moord en brand als ze de tandenborstel al zag. Ik heb het een tijdje samen gedaan. Ook mocht ze eerst sabbelen en daarna deed ik de controle??!!@@ Maar dit alles werkte maar voor korte duur. De oplossing voor ons was een electrische tandenborstel, sinds dien wil ze maar al te graag!! Succes
 
hoi, heb een tandenborstel bij de etos gehaald met een flikker lampje  erin die na 2 minj uit   gaat. werkt op het moment bij mijn zoon wel. soms poetsen we in het donker, kan dan ook niet precies alles goed poetsen maar wel beter als onder dwang!
 
Tandenpoetsen blijft een probleem. Mijn zoontje van 2,5 heeft ook een hekel aan poetsen. Zijn voor tandjes zijn al wat slecht. Ook mijn tandarts zij dat je dan maar je kind stevig vast moest houden en dan maar laten huilen dan doet hij zijn mond wel open.(ik wist niet wat ik hoorde). Heb het wel geprobeerd maar hij werd al helemaal overstuur al hij de tandenbortsel zag. Ik heb toen toch maar weer de rustige aanpak gebruikt en een electriche gekocht. Deze heeft bijna een half jaar naast de gewone tandeborstel gestaan omdat hij deze dood eng vond. Nu noem ik het de tandenborstelmachine en hij is toch wel nieuwsgierig. Hij heeft hem nu 2 keer gebruikt en dat gaat goed. Hij kan nu ook beter zelf poetsen.
Allemaal veel succes.
 
Tandenpoetsen is bij ons sinds kort ook een probleem. Mijn zoontje is ruim 2 jaar. Dikke tranen over zijn wangen. Hij is echt overstuur als ik doorzet. Maar ik zet toch door, want ik heb al visioenen van een 3-jarige in de tandartsenstoel. Dat wil ik helemaal niet meemaken!!! En het komt echt voor.
Ik ga die tandenborstel met een lampje van de Etos halen om uit te proberen!! Goede tip!! Wie weet helpt het. Ik laat het nog wel weten.

Groetjes,
Anne-Marie
 
hoi,

het lukt nu aardig met tanden poetsen bij jullie ook?
hij mocht van mij tandpasta en een tandenborstel uitkiezen het is teletubbie tandpasta geworden
en nou voordat we weg gaan zeg ik dat zijn tanden heel erg vies zijn dat hij zo niet mee kan dan mag ik gewoon rustig zijn tanden boven poetsen
het gaat nu ook steeds vaker s avonds goed en als ik klaar ben zeg ik dat zijn tanden heel mooi zijn dan is hij helemaal blij
het gat steeds beter

groetjes
 
hai, ook bij ons zoontje van  2 1/2 is tandenpoetsen niet zijn favoriete bezigheid. wat wij nu doen, net als wat hiervoor ook al gezegd werd, is zeggen wat we allemaal wegpoetsen, dus broodje wegpoetsen, koekje enz enz. en dat gaat aardig goed. misschien een tip. succes!
 
Hallo,

Onze zoon deed ook heel moeilijk met tanden poetsen. Het eerste jaar zijn we daar met beleid en geduld mee omgegaan. Maar het poetsen werd er niet beter op. Toen hij op een gegeven moment een heel gebit had vond ik het zo langzamerhand toch wel tijd worden om goed te poetsen. Uiteindelijk hebben we hem gewoon in de houdgreep genomen en zijn tanden gepoetst. Wel gaven we hem steeds de keuze, meewerken of vasthouden. Na een paar keer koos hij eieren voor zijn geld en werkte mee. We poetsen elektrisch. We hadden uiteindelijk eerder voor deze aanpak moeten kiezen, want hij heeft nu wel 3 (gevulde) gaatjes en een getrokken kies door opgelopen tandbederf. Gelukkig hebben wij een supergoede tandarts waar hij ook na deze behandelingen nog steeds met plezier naar toe gaat. Bij onze dochter zijn we dan ook eerder met deze aanpak begonnen.
 
Terug
Bovenaan