32 en zwanger willen worden

Marianne 1200

New member
Hallo allemaal, ik begin dit forum niet meteen omdat ik een dringende vraag heb maar omdat ik eigenlijk de behoefte voel te praten met andere vrouwen van boven de 30 die aan hun eerste kindje willen beginnen. Ik ben net helaas weer voor de 4e maand ongesteld geworden en vraag me af hoe lang het voor andere 30 plussers duurde voor ze zwanger werden. Stel ik me aan dat ik het nu al lang vind duren?
 
<p style="text-align: left;">hey Marjolein, bedankt voor je reactie! Heb jij nog iets speciaals gedaan om de kans te vergroten? Voelde je dat je zwanger was of was het echt de test die uitslag gaf. Gr. Wanda </p>
 
Hoi Wanda,

Wachten duurt altijd lang. Ik herken het helaas helemaal. Ik ben 33 en ben nu 18 weken zwanger. Het duurde bij ons een jaar voordat ik zwanger was. Elke maand was weer een teleurstelling maar 1 ding, dat ben je meteen vergeten zodra je zwanger bent. En dat het een tijdje duurt is helemaal niet gek. Een jaar is heel normaal als je al iets ouder bent. En je stelt je niet aan hoor! Als je eenmaal samen de knoop doorgehakt hebt dan is het logisch dat je ook graag zsm zwanger wilt zijn toch?

Succes!
 
Ik ben 37 en was binnen 2 maanden zwanger dus het kan ook sneller gaan, terwijl ik ook heel bang was dat het niet zou lukken, nu 8 wkn.
 
Ik was 38 en na negen maanden zwanger. Ik had een app waarbij ik mijn menstruatie bijhield en dus ook mijn vruchtbare dagen. Maar heb het verder aan de natuur gelaten. Mijn zoon is bijna drie weken oud.
 
Oh meiden super bedankt voor de reacties al. Heel fijn ff om me niet zo alleen en zoekend te voelen. Tuurlijk kan ik er met m'n vriend over praten maar een vrouw begrijpt het beste hoe je je voelt. Keep them coming! Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! 4 maanden proberen als je 32 bent lijkt misschien inderdaad niet eens zo lang. En gefeliciteerd met je baby Manon!
 
Hi Wanda,

Elke maand wachten duurt 1 maand te lang als je graag een kleintje wilt, maar zolang je inderdaad nog niet een jaar bezig bent, hoef je je geen zorgen te maken. Ik vind trouwens 32 jaar helemaal niet oud ofzo.

Bij mijn eerste was ik 33 en nu 36 jaar en zwanger van de 2de. Beide keren binnen 2 maanden zwanger. Ligt misschien ook wel aan je anticonceptie die je gebruikte. Ik had beide keren een spiraaltje. Dan ben je na weghalen gelijk vruchtbaar. Bij de pil duurt het iets langer voordat alle hormonen uit je lichaam zijn.

Ik gebruikte ook een App om de cyclus te berekenen en we deden het dan rond de eisprong om de dag. Niet op de dag van de eisprong zelf, maar de dag ervoor en de dag erna. Geen idee of dat 'goed' is, maar bij ons werkte het.

Succes!

Anna
 
Terug
Bovenaan