32 en zwanger willen worden

Hoi wanda.

Ik had ook een app om m'n menstruatie en ovulatie bij te houden.

Ik wist het meteen omdat ik de innesteling voelde.

Wat wel grappig was dat oktober de enige maand was dat ik er niet zo mee bezig was. Mijn vriend zou drie weken met het werk weggaan en we zouden naar Dublin gaan dus ik dacht er niet aan. En hop. Zwanger.
 
Hi Wanda, ik ben 37 en 2x na 4 maanden zwanger. De 1e keer is helaas op een miskraam uitgelopen en ik ben nu 11 weken zwanger.

Ik hield ook een appje bij en bij de 2e keer deed ik daarbij ook acupunctuur, temperaturen en gebruikte ik ovulatietesten. En rond de ovulatie om de dag gemeenschap. Verder gestopt met alcohol drinken en op het moment dat ik wist dat ik zwanger was ook gestopt met sporten (advies acupuncturist om te zorgen dat het goed zou innestelen).

Succes en hopelijk is het snel raak!
 
Welke app gebruikten jullie precies? Ik heb mn vruchtbare dagen altijd via de comp berekend maar misschien geeft de app wat extra info? Hebben jullie positieve ervaringen met ovulatie testen? Ik vind ze zo duur en toen we net begonnen gaf dat ding alleen maar negatieve uitslagen. Bleek dat je het 2x op een dag moet doen en juist niet met ochtend urine. Daarna vond ik het erg duur, maar als jullie er goede ervaringen mee hebben kan ik dat misschien ook weer proberen. Wij hebben in de vruchtbare week ook om de dag gemeenschap. Sanne en Sjaar; gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
 
Hi Wanda,

De app die ik gebruikte heet "Mijn kalender". Kun je je cyclus bijhouden, temperatuur, wanneer je het hebt gedaan en hij geeft een herinnering wanneer je vruchtbaar bent.

Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt. Vond ik niet nodig. Mijn cyclus was op de minuut nauwkeurig (altijd na 28 dagen) en ik voel mijn eisprong (altijd na 14 dagen). Dus, die testen zouden niet heel veel toegevoegd hebben. Let vooral op je lichaam! Als je vruchtbaar bent, verandert bijvoorbeeld je afscheiding van samenstelling (soort witte draadjes).

Ik voelde me beide keren niet gelijk zwanger ofzo. Ook innesteling niet gevoeld. Dus pas bij de test wisten we het.

Anna
 
Ik gebruikte WomanLog (betaalde versie) en de ovulatietesten van Sensitest. Die vond ik wel betaalbaar en goed te gebruiken in combinatie met de app. Ik voelde mijn ovulatie niet altijd. Temperaturen geeft ook een goede kijk op je cyclus. Iedere ochtend op hetzelfde tijdstip, maar voor een goed inzicht moet je het minstens 2-3 maanden doen.

Ik ben mijn temperatuur gaan bijhouden voor het geval we over een aantal maanden nog niet zwanger zouden zien en naar het ziekenhuis zouden gaan voor onderzoek. Een van de eerste dingen die ze dan waarschijnlijk zouden vragen is om te temperaturen en dan zou ik daar al een overzicht van hebben. Is gelukkig niet aan de orde geweest.
 
Dag Wanda, op mijn 33 steeds gestopt met de pil en na 4 maanden zwanger. Geen ovulatie testen ofzo gedaan, gewoon fijn gevreeën als we er zin in hadden. Mijn lichaam gaf duidelijk te kennen wanneer ik vruchtbaar was, want dan extra zin om te vrijen.

Nu net weer 1 maand gestopt met de pil. Ben nu 34 en mijn zoontje is 9 maanden.

Deze tweede keer ben ik wel wat ongeduldiger!

Succes!
 
Bij de eerste was ik 32 en binnen een maand zwanger , nu 36 jaar zwanger van de  tweede ook binnen een maand , maar ik heb een soort van vals gespeeld , ik heb ovulatie testen gebruikt !
 
Terug
Bovenaan