35+ en zwanger willen worden

Ik was 35 toen mijn kinderen geboren werden. Een collega van mij werd onverwacht zwanger op haar 40e en hier in de buurt woont een mevrouw die op haar 42e een tweeling kreeg. Te oud? Misschien juist wel niet. Ik weet zeker dat ik een betere moeder ben dan een paar jaar geleden. Stabieler en rustiger. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn legio jonge moeders die het prima doen en jong moeder worden is ook zo gek nog niet. Maar gun jezelf het moederschap wel als het nog mogelijk is en ga binnen een half jaar naar de huisarts als het niet lukt. Succes!

vind het ook wel wennen dat ik nu in de 'risicogroep' val als ik zwanger wordt, heb vorige keren geen tests laten doen, maar denkt dat wij dit nu wel gaan doen. Had vorige week ongi dus ook hier nog niet zwanger. Balen dat jullie mannen weg zijn. Ik heb voor mezelf ook een soort grens hoor, als het niet lukt voor het eind van het jaar dan zeg ik nu ook dat het dan is zoals het is, maar ja, ik was vorige keren snel zwanger, ik weet niet hoe het is als dat langer duurt

Hoi ossie78,
@ ossie 78.
Hoe is het er nu mee? Ben benieuwd hoe het met je gaat.
Weer een spannende maand voorbij. Wanneer is jou nod?
Die van mij 27/5 en dan pas weer in augustus een poging. Hoe zit dat met jou.

Hallo allemaal. Ik ben 2 jaar geleden mijn huidige man tegen gekomen...onverwacht, heel kort na een scheiding.
Nu na twee jaar ben ik 5 maanden zwanger, ik hoopte dat het nog zou lukken, maar was er niet iedere dag mee bezig.
Met het gevoel van, als het nog lukt is dat mooi, zo niet, dan hebben we het ook heel fijn samen.
Het was dan ook echt een verrassing, een kadootje, om dit op je 43e nog eens mee te mogen maken. (Mijn oudste uit de eerdere relatie is 14)
We hebben de NIPT test gedaan, geen aanwijzingen voor chromosomale afwijkingen, en de 20 weken echo, ook alles in orde.
Het kan dus nog wel, zelfs als de je ouder bent, ik wordt 44 in juni, geen paniek dus!

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, moet gewoon van me af praten want mijn vriend wordt er inmiddels gek van :p. Ik ben 41 en woon momenteel met mijn dochter van 14 (parttime). Mijn vriend en ik hebben besloten na 1,5 jaar lat-relatie nu samen te gaan wonen. We streven naar begin volgend jaar en zoeken nu een huisje. Omdat we zo gek op elkaar zijn hebben we ook besloten om voor een liefdesbaby te proberen. Hij is 55, ik 41, niet echt jong meer dus ik vind het extra spannend. Mijn vriend denkt er best makkelijk over dat het wel goed komt, ik vind het onwijs spannend of het nog lukt. Ik denk tegenwoordig nog maar aan 1 ding! Ik probeer mijn vruchtbare periode in te schatten (ben vanaf vandaag ook maar mijn temperatuur in de gaten aan het houden). In de periode zorg ik dat mijn vriend en ik vrijen, eigenlijk deze maand voor het eerst doelgericht (daarvoor ook wel gevreeën tijdens deze periodes hoor, maar niet met regelmaat).
Ik hoop zo dat ik binnenkort zwanger ben! Moet gewoon hoor...

Terug
Bovenaan