35+ en zwanger worden van de 1e

Sanne1979

New member
Kom graag in contact komen met meiden die ouder dan 35 jaar zijn en proberen zwanger te worden van hun 1e kindje.

Zelf ben ik 37 en begin van het jaar gestopt met de pil. In juni waren we zwanger van ons 1e kindje, maar dat is helaas uitgelopen op een miskraam.</p>
 
Hoi, ik ben 35+ en zwanger van mijn 1e. Het is ons gelukkig gelukt, want qua leeftijd vond ik het wel spannend. Maar tot nu toe gaat het goed.

Is jouw vraag echt gericht op het zwanger worden of zwanger zijn? In het eerste geval pas ik hier natuurlijk niet. OF gaat het om de ervaringen die je hebt als 35+-er. Ik ben nu nl 39 en was 38 toen ik stopte met anticonceptie.
 
Manon, bedankt voor je reactie. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoeveel weken ben je nu?

Mijn oproep is voor beide, maar vooral voor vrouwen die op "oudere" leeftijd zwanger willen worden of zijn. Op de meeste forums waar ik heb gekeken, zijn het meiden van begin 20. En ik denk dat het op latere leeftijd toch anders is om zwanger te worden.

Ik hoop dat ik snel kan melden dat ik ook weer zwanger ben ;-).
 
Hoi Sanne,

Ik ben bijna 24 weken al! Het gaat tot nu toe supergoed. Voel mij echt gezegend, want ik weet dondersgoed dat het ook anders kan.



Door mijn leeftijd en die van mijn man (45) is dit waarschijnlijk ook de laatste zwangerschap. Probeer er dus echt van te 'genieten'.



Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger bent. Ik gun het iedereen met een kinderwens heel graag!
 
Wat super fijn voor je dat het zo goed gaat. De spannendste weken heb je achter de rug. Weten jullie ook al wat het wordt?

Helaas vandaag weer ongesteld geworden. Enerzijds super balen omdat je hoopt na een miskraam direct weer zwanger te worden, maar anderzijds fijn dat je cyclus weer terug is. Op naar ronde II ;-).
 
Hè balen, joh.  Maar idd wel een pluspunt dat jouw cyclus terug is. Bij mij was deze in de war. Tussen de twee laatste menstruaties voor mijn zwangerschap zat drie maanden! Dacht daarom ook dat dit voor de tweede keer gebeurde. Tot mijn verrassing was ik toch wel zwanger.

Ik ga met je mee hopen voor de volgende ronde!!

Wij krijgen trouwens een zoon. Dat wist ik vrij snel, omdat ik in België een NIPT heb laten doen. Dat vanwege mijn leeftijd. Je loopt toch een iets groter risico. Heb jij daar al een idee over?
 
Wat leuk een jongen. Wilden jullie beide het geslacht weten? Mijn vriend wil het niet weten, maar vrees dat ik daarvoor te nieuwsgierig ben. Maar eerst maar zwanger zien te worden.



Ik denk dat wij ook gelijk voor de nipt test gaan. Niet eerst in de zenuwen zitten bij die andere testen en dan misschien uiteindelijk nog een test. Stel dat het niet goed is, dan ben je weer weken verder. Jammer dan dat je het zelf moet betalen,

Gelukkig dat bij jullie alles goed was en gaat. Nu lekker bezig met kinderkamer etc? Leuke tijd denk ik.
 
Een paar dagen later...

Wij zijn gisteren getrouwd, was een drukke dag dus. Vandaag en komend weekend relaxen, dan maandag weer gewoon aan de gang.  Zo'n beetje een tussendoor trouwerij; geregeld in 2 maanden. :)

Wij zijn in de vakantie begonnen met de babykamer, maar staat nu weer even stil. Komt uiteindelijk wel goed. Die kleine kan in elk geval slapen en verschoond worden. ;-)

Is het niet zo dat de NIPT vanaf januari 2017 standaard wordt? Ik weet het niet zeker, hoor. Heb er al eentje gehad, dus is nu weer een ver van mijn bed show. En dan nog, daar ga je bij een kinderwens natuurlijk niet op wachten.
 
Terug
Bovenaan