35+ en zwanger worden van de 1e

Hee dames,

Ik ben dan wel 34 ipv 35 maar vind het ook fijn met dames van mijn eigen leeftijd te spreken. Voor mijn 35ste word ik geen moeder meer, hopelijk wel zwanger ;)

Wij zijn nu ruim een jaar aan het proberen zwanger te worden (poging 15 nu of zoiets). Ik vind het heel fijn om te lezen dat het bij de meesten van jullie gewoon gelukt is. Dat geeft hoop :) We zijn ondertussen bezig met onderzoeken. Ik heb nog eitjes en een werkende baarmoeder, hoera! Mijn vriends zaadtelling was niet super, 3 miljoen en 30% goed zaad daarvan. Dat hoort veel hoger te zijn (rond de 20 miljoen), hij is ook 34. In november weer testen en dan verder kijken. Ondertussen blijven we er redelijk relaxt onder. Het is wat het is en stressen maakt het zwanger worden niet makkelijker.
Wat vervelend van je miskraam en wat een gave stap om nog voor een derde te gaan! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk om al die verschillende verhalen te lezen en volgen. Enne, succes komende tijd met zwanger zijn of worden ;)
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier en inmiddels op 38jarige leeftijd moeder geworden van Tom.

Ik vind het een knappe beslissing van jullie om toch nog zwanger te worden op een wat latere leeftijd! Ik vond het zelf enorm moeilijk en heb ook echt wel met de beslissing flinke worstelingen gehad hoor. Je hebt veel meer kans op complicaties en wat als ik straks in de overgang zit en er loopt een vervelende puber rond? Hoe is de situatie dan? Het is allemaal relatief...

Bovendien heb ik overgewicht en dat leek me ook echt geen fijne situatie op een latere leeftijd. Want wat zou Tom daarvan ondervinden?

Ik heb een fijne zwangerschap gehad, zelfs mijn bloeddruk is tot op het laatst stabiel en goed gebleven. Ik heb niet echt flinke strubbelingen gehad, behalve dan dat ik de eerste periode erg misselijk was en last had van mijn bekken.Het hoort erbij en dat is ook niet erg!

Ik ben echt ontzettend blij en ik stroom over van liefde voor Tom. Ik heb er helemaal geen spijt van gehad en hij haalt het beste in me naar boven.....ik wilde heeeeeel lang geen kinderen (ook dat was een reden om het steeds uit te stellen), maar wat geeft onze jongen ons veel liefde....

Ik wens jullie veel succes met het nemen van de goede beslissing......het pakt echt wel goed uit, je wordt ook zo goed in de gaten gehouden. Juist omdat je wat ouder bent.....jullie zijn toppers!
 
Manon, je staat goed onder controle. Alleen maar goed en een hele fijne bijkomstigheid van die extra echo's ;-).



Jeetje Johanna, al zoveel pogingen. Goed dat je zo positief blijft, al zal je vast ook mindere momenten hebben. Wij zijn in principe nog maar net bezig en dit duurt me al te lang. Hoop dat het snel mag lukken voor jullie. Maar ben je het afgelopen jaar nog helemaal niet zwanger geweest? Gelukkig hebben jullie nog even gezien jullie leeftijden.

Ik zit deze week als het goed is in mijn vruchtbare periode, al weet ik nog niet precies hoe mijn cyclus is na mijn miskraam. Had zo gehoopt dat ik bij mijn controle afspraak volgende week bij de gynaecoloog zwanger zou zijn. Maar we houden moed! Ben al lang blij dat ik 4 weken na mijn curettage ongesteld ben geworden. Je leest ook wel dag het soms 10 weken kan duren.
 
Hallo allemaal,

Ik ben geen 35 maar 33.. zolang ik me kan heugen heb ik al een enorme kinderwens..maar een relatie bleef uit..

Nu heb ik ruim een jaar een relatie en wonen we net samen (mijn vriend is 35) en gaan we proberen zwanger te worden.. voelt nog zo bizar dat ik nu ook dat traject ik ga.. om mij heen al zoveel vriendinnen familieleden etc kinderen zien krijgen..

Ik vind het heel leuk maar zooo ontzettend spannend..ben er in mijn hoofd heel veel mee bezig.

Eind Juli ben ik gestopt met de pil.. 28 Aug ben ik weer ongesteld geworden.. was al een hele opluchting dat het gewoon nog werkt..

Nu denk ik er aan om ovulatie testen te halen om mijn vruchtbare periode beter te bepalen.. iemand van jullie ervaring mee?



@Johanna: knap zeg dat jullie zo positief erin blijven staan..

Wat @Sanne al zegt.. ben net pas gestopt en het duurt mij nu al te lang..

Sanne fijn dat je cyclus alweer zo snel op gang is gekomen.. je hoort idd vaak dat het langer kan duren.. toch weer een geruststelling..



 
Leuk dat er steeds meer meiden aansluiten bij het forum! Denise en M-Faber, welkom!

M-Faber, gefeliciteerd met je zoon. Zijn jullie lang bezig geweest om zwanger te worden?

Denise, jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook al van jongs af aan een grote kinderwens, maar steeds de verkeerde mannen. Nog op het punt gestaan om het alleen te gaan doen maar gelukkig kwam ik mijn huidige vriend tegen. De miskraam was een grote teleurstelling (zacht uitgedrukt), maar heeft ons wel dichter tot elkaar gebracht.

Ik ben sinds vorige week begonnen met temperaturen en gebruik daarbij ovulatietesten. Verder slik ik magnesiumtabletten en Prena Fem van Orthica. Helaas kan ik nog niet mijn (positieve) ervaringen vertellen. Hopelijk eind van deze maand ;-). Voor mijn vriend heb ik Multi 4 men gekocht. Geen idee of het werkt.









 
Oke Sanne.. wat doen die tabletten dan precies?
<p style="text-align: right;">Ik heb er ook aan gedacht om het alleen te gaan doen.. had er al veel over geinformeerd en wilde er echt niet lang meer mee wachten.. en toen kwam daar toch opeens de juiste voor mij..</p>
Een miskraam lijkt me vreselijk.. al heb je nu wel de bevestiging dat je zwanger kan raken.
 
Ik heb me niet zwanger gevoeld, dat scheelt. Bij de 8-wekenecho kwamen we erachter en uiteindelijk bij 11 weken gecurreteerd. Het moeilijke vind ik nu om bekenden met een dikke buik te zien. Dan vraag ik me echt af of het voor ons weggelegd is. Maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat het goed komt.

Moet je anders zelf lezen op de site van Orthica. Er zit sowieso foliumzuur in en het schijnt dat ijzer en magnesium ook meewerken. Verder drink ik nauwelijks nog alcohol.

Nogmaals geen idee of het werkt. Wil het nog een paar maanden aankijken en anders accupunctuur gaan doen. Daar heb ik ook positieve verhalen over gehoord.



Maar waarschijnlijk is het het beste om er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
 
Foliumzuur slik ik idd ook al.

Ja dat is zeker makkelijk gezegd.. ik ben er echt heel veel mee bezig.

Ik vind het ook altijd moeilijk om zwangere vrouwen te zien.. en tegelijker tijd vind ik het zo mooi..

Kan alleen maar denken en hopen dat ik dan ook ooit die "zwangere" ben..

 
Terug
Bovenaan