35+ en zwanger worden van de 1e

Hoi meiden,

Ik ben 35, maar wil graag zwanger worden van onze derde. Ik heb al twee jongens. De oudste is 11 en de jongste nu 8 jaar.

We hebben altijd wel een wens voor een derde gehad, maar nu is de tijd er rijp voor vinden we.

Ik heb vorige week vrijdag mijn mirena laten verwijderen en zondag begon gelijk mijn menstruatie. Nu maar even afwachten hoe mijn cyclus is.

Sanne wat naar van je miskraam. Hopelijk is het snel raak voor jullie.

Manon dubbel gefeliciteerd! En met je zwangerschap en jullie huwelijk.
 
Bedankt! :)

Voelt het voor jou nu anders om op deze leeftijd zwanger te willen worden? Je was ruim onder de 30 bij de eerste twee.

Ik heb voor deze relatie geen stabiele relatie gehad, dus heb nooit de keuze gehad om jonger aan kinderen te beginnen. Ik beschouw deze zwangerschap dan ook als een zegen. Maar ik ben mij ook bewust van mijn leeftijd. Heb niet meer de energie van 10 jaar geleden. Ergens is dat een voordeel, maar ook een angst. Hoe denken jullie daarover?
 
Manon, van harte gefeliciteerd! Hebben jullie het nog een beetje gevierd?

Welkom Mama-Lb! Is ook een beslissing als je al 2 kinderen hebt die al redelijk zelfstandig zijn om dan weer aan een baby te beginnen. Maar anderzijds zal je er nu ook extra veel van genieten omdat je ouder bent. Lijkt me toch anders op jonge of "oudere" leeftijd een kind te krijgen (zeker als je het al hebt meegemaakt).

Manon, voor mij geldt hetzelfde. Had graag op mijn 20e al aan kinderen willen beginnen, maar helaas niet eerder de juiste man tegen gekomen. En dan begint je klokje te tikken. Ook nog overwogen om het alleen te doen, maar dat is gelukkig niet nodig geweest. Hopelijk mag het ons snel gegund zijn. Ik heb het nog niet gehoord van de nipt test. Maakt mij ook niet uit, als het zo ver mag zijn dan betaal ik hem zelf, al moet ik ervoor naar Antwerpen. Gelukkig dat bij jou alles goed was Manon.
 
Hoi, hoi,

Ik denk dat een zwangerschap nu inderdaad wel anders is, qua leeftijd. Bij de eerste was ik 24 toen hij werd geboren en bij de tweede was ik 27.

Ben ook heel benieuwd hoe ik het nu lichamelijk vind. Daarnaast heb ik natuurlijk al de baby-ervaring van mijn mannen en denk ik dat ik daardoor nu wel minder onzeker ben.

Bij de eerste moet je alles uitvinden, bij de tweede wordt dat al makkelijker. En nu maar eens zien hoe dat bij nummer drie uit gaat pakken. Mocht het allemaal nog een keer lukken natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat ik er nu wel meer van kan genieten. Mijn twee jongens zijn inderdaad al flink zelfstandig. Die gaan zelf naar school, komen zelf thuis, kunnen al zelfstandig naar hun voetbaltrainingen enzovoorts.... (voordeel van wonen in een dorp)

In  die zin zal het ook wel heel erg wennen zijn. De oudste gaat volgend jaar naar de middelbare school. Dan zouden we dus een echte puber in huis kunnen hebben en een baby.... ben benieuwd naar die combi, zal er een met uitdagingen zijn!



 
Hoi mama-lb,

Wat een toeval. Mijn zus is op haar 41 en 11 maanden bevallen van een derde zoon. De oudste was toen 12 en de middelste 9 (Nu zijn ze 14, 11 en 2).

Die jongens vonden en vinden het helemaal fantastisch, zeker nu de jongste 2 is en ze van alles met hem kunnen uitvreten ;-). De babytijd vonden ze wat minder. Tja, wat hebben die kinderen aan een baby die alleen maar huilt, eet, poept en slaapt... Maar jaloers en vervelend zijn ze hierdoor nooit geweest.

En de jongste is echt een cadeautje. Verreweg de makkelijkste van de drie, maar wel een charmeur, driftkikkertje en doerak in één. Daar krijgen we dus nog wel wat mee te stellen.

En mijn zus als moeder: die is zo relaxed... dus dat komt bij jou ook wel goed.

Ik moet morgen trouwens naar de gynaecoloog. Heb vorige week een bloedsuikertest gehad en de waarde was iets verhoogd. Dus op controle bij de gyn... Zeker gezien mijn leeftijd en overgewicht. Vermoed dat ik op dieet mag :-(. Heb het weekend dus nog even genoten ;-).
 
Hoi Manon,

Onze jongste wil heel graag een broertje of zusje. Roept hij al heel lang. Hij wil niet meer de jongste zijn......hahahah

Ze weten overigens niet dat we bezig zijn voor een broertje of zusje.

Wat balen dat je bloedsuiker iets verhoogd is. Hopelijk is het met voeding goed onder controle te houden! Succes
 
Manon, hoe was het bij de gynaecoloog? Hopelijk viel het mee. Je moet nog even.



Mama-Lb grappig dat je kinderen er zo mee bezig zijn. Je maakt er straks vast 2 heel erg blij (leuk Sinterklaascadeau ;-)).

Gelukkig hoor je steeds vaker dat vrouwen op latere leeftijd kinderen krijgen. Dat geeft de mens hoop ;-).
 
Hoi ladies,

Ik ben vanaf vandaag onder controle bij de gynaecoloog. Morgen een afspraak met de diabetes verpleegkundige. Ik mag dan mijn bloedsuikerwaarde bij gaan houden. Als het te hoog wordt, neem ik aan dat verdere maatregelen genomen worden.

Positief puntje is dat ik nog minimaal 3 groei-echo's krijg :)

 
Terug
Bovenaan