35 jaar en zwanger van eerste kindje willen worden

hallo,

Ik ben 35 jaar en mijn vriend en ik zijn allebei klaar voor een eerste kindje. Nu ben ik 6 maanden geleden gestopt met de pil en sinds februari zijn we er wat serieuzer in gaan zitten. Ik hou bij wanneer mijn vruchtbare periode is en ik temperatuur. Nu is mijn vruchtbare periode vorige week geweest. Gisteren lichtroze vloed bij afvegen wat vandaag bruinig was. Ook vanmorgen een soort van menstruatiekrampen gehad en die waren snel weer weg. Sinds donderdag pijnlijke borsten aan de zijkant en licht misselijk. Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben. Mijn NOD is as donderdag dus nog te vroeg om te testen. Dit heb ik eerder niet gehad. Zijn er meerdere vrouwen die wat later aan kinderen beginnen?

groetjes Janna
 
Dag Janna!

Ik ben 35 en heb een zoontje van net 1 jaar. Nu bezig voor de tweede!

Als ik jou verhaal lees, klinkt het toch wel behoorlijk zwanger! Ik duim voor je!

In mijn omgeving hebben de meeste al kinderen. Hoe is dat bij jou? Ook vind ik het met mijn leeftijd toch best spannend of het langer gaat duren. Bij de eerste na 4 maanden zwanger. In december weer gestopt met de pil en mijn nod is volgende week (denk ik, ben nog onregelmatig geweest).

 
Hallo janna,

Ik ben ook 35 en ik ga voor me derde kindje  heb al twee meiden van 12 en 16 ben in augustus gestopt met de pil en wacht nu op me menstruatie heb een heel onregelmatige cyclus ben nu negen dagen overtijd en heb ook buikkrampen en bruine afscheiding.

Helaas was mijn cyclus vorige maand 51 dagen dus zal mijn cyclus wel weer zo lang gaan duren had getest vanmorgen maar helaas negatief.

Het lijkt bij jou op zwangerschaps kwaaltjes. Maar zwanger en menstruatie zijn de zelfde klachten dus je kan er nooit een pijl aan vast knopen.

Ik zou gewoon even op je nod afwachten en dan een testje doen.

Succes!
 
Hoi Janna,

Ik ben 34 en nu 19+6 weken. Straks bij de bevalling ben ik net de 35 gepasseerd.

Wat je omschrijft klinkt bij mij ook bekend. Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad en toen ik een week voor m'n NOD menstruatieklachten kreeg vond ik dat heel vreemd. Achteraf bleek het de innesteling te zijn.

Ondanks het zo graag te willen weten heb ik toen gewacht tot 1 dag na m'n NOD. En die was positief!

Succes!!
 
<p class="MsoNormal">Ik ben ook 35 en een actieve moeder van een zoontje van 5 en eentje van 7. In januari hebben wij beslist om voor een derde te gaan. Tot nu toe nog altijd niets, maar we houden de hoop erin. De klachten die je beschrijft kunnen natuurlijk op een zwangerschap wijzen. Haal maar alvast een zwangerschapstest in huis, een dag overtijd en je hebt zekerheid. Veel succes!</p>
 
Hoi Janna,

Ik ben nu 35 en afgelopen november voor het eerst moeder geworden van een zoon. Helaas heeft het bij mij 3 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Uiteindelijk is het met de eerste keer ICSI gelukt!

Ik had zelf helemaal geen zwangerschapskwaaltjes de eerste paar maanden, dus ik herken me niet in je verhaal. Hopelijk ben je zwanger! Veel succes!
 
Hallo iedereen,

Wat super leuk die reacties en dat er meerdere vrouwen die wat later aan kinderen willen beginnen of nog een kindje willen. Helaas is mijn menstruatie er doorgekomen dus we proberen de volgende maand weer. Ik vind het allemaal wel spannend. Ik heb altijd graag kinderen gewild. Helaas dacht mijn ex man daar anders over. Hij zei wel dat hij kinderen wilden, maar hij heeft zich wel stiekem laten steriliseren toen ik een weekje op vakantie was samen met een vriendin. Toen ik daar uiteindelijk achter kwam was het snel over met onze relatie. Gelukkig wil mijn nieuwe vriend wel graag kinderen.

Ik zou het leuk vinden om elkaar op de hoogte te houden van onze toekomstige zwangerschappen. Misschien hebben we wel wat aan elkaar. En voor degene die al zwanger zijn van harte gefeliciteerd!

Groetjes Janna
 
Ik ben zelf 34 jaar en nu zwanger van de tweede, de eerste is nu 1,5 jaar.

@Janna jammer dat het niet gelukt is. Ik weet niet of je er al over nagedacht hebt, of dat je het ook al wilt, maar je kunt als je 35 jaar bent en het lukt na een half jaar niet om zwanger te worden al bij de dokter terecht. Tot 35 jaar zeggen ze eerst een jaar proberen, vanaf 35 jaar is het een half jaar.
 
Terug
Bovenaan