<p>Hoi allemaal, zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met het hebben van een grote baby? Wij hadden gisteren de liggingsecho en toen is gebleken dat ons zoontje met alle metingen bovengemiddeld uitkwam. Nu moet ik vandaag 4x bloed prikken om te kijken of ik geen zwangerschapsdiabetes heb. Mijn vriend heeft toevallig zelf zo'n apparaatje in huis waarmee je dat kan prikken en meten, dus dat scheelt me een hoop op en neer gereis vandaag. Ik heb inmiddels al 3x geprikt en die waardes waren, wat ik op internet erover kan vinden, goed. Na het avondeten moet ik nog een keer prikken en dan de 4 uitslagen naar de verloskundige mailen. Maar wat ik zo kan vinden is het geen zwangerschapsdiabetes. </p><p>Ik moet volgende week op gesprek bij de gynaecoloog in het ziekenhuis om te gaan kijken wat ze eventueel nog meer kunnen doen. Ik ben zelf maar een kleine vrouw (1.63 m. ) en dit is mijn eerste zwangerschap. Ze zijn bang dat de baby bij de bevalling rond de 9 pond zal zijn en dit wellicht niet zonder de nodige complicaties zal lukken. De verloskundige had het er gisteren over dat ze dus wellicht gaan beslissen om hem eerder te halen. Zijn hier mensen met ervaringen met inleiden i.v.m. een groot kind? Ik ben me op internet een beetje aan het inlezen, maar wat ervaringsverhalen horen is ook altijd wel fijn. </p><p>De vrouw die de echo maakte liet het klinken of het niet heel erg was en we gewoon een lekkere bolle baby zouden krijgen. Maar toen de verloskundige belde was het een heel ander verhaal, zij deed echt alsof het heel heftig is en een "normale" bevalling (zonder medisch ingrijpen) geen optie is en we ons zorgen moeten maken. Ik heb nu dus een beetje een dubbel gevoel en weet niet zo goed of ik me nou zorgen moet maken of niet. Verder is hij gelukkig helemaal gezond (voor zover ze dat met een echo kunnen zeggen) en is hij erg actief en heeft genoeg ruimte in mijn buik, dus dat is tenminste iets. </p>