35 weken zwanger en baby is te groot

Ik heb geen ervaring met zwangerschapsdiabetes, maar wel met 2 flinke kinderen. 1e was 4075 gram met 40+1 geboren. 2e was 4810 gram en met 41+0 geboren. Bij beide zwangerschappen getest op zwangerschapsdiabetes, beide keren bleek ik het niet te hebben. Qua bevalling was de 1e veel pittiger, in het ziekenhuis bevallen en knip gehad. De 2e thuis en slechts een klein scheurtje! 
Mijn ervaring dus dat de grootte niet alles wil zeggen over het verloop van de bevalling en complicaties! Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft/moet maken!

Hier met 41 weken bevallen van een zoon van 4240 gram. Ik wist het van tevoren niet en daar ben ik erg blij om. De bevalling ging perfect, geen complicaties en ik heb er niets van gemerkt dat hij groter was. Was vooral erg verbaasd toen hij op de weegschaal lag. Het hoeft dus niet altijd wat te zeggen. 

Bij mijn eerste werd ze rond de 8 pond geschat. Ja mevrouw dat is wel een flinke baby.. toch maar even diabetes test. Ook geprikt eerst daarna nog die test met dat drankje. Niks aan de hand. Uiteindelijk 10 dagen overtijd! Bevalling begon en ging opeens zo idioot snel. Kleine 4 uur in totaal waarvan maar 12 minuten persweeen. Baby werd geboren en metee gewogen. Nee dit kan niet.. nog een keer wegen. Nee dit is heel gek. Wij vragen wat is er aan de hand?? Ja ze is groot. Woog mevrouw 10 pond. Hupsakeetje ? nu zwanger van de tweede en heb even heel duidelijk gezegd dat ik dat niet weer wil haha zal dit keer meer groei echo’s krijgen en veel controles. Grote baby is niet zo erg hoor. Bevallen van een kleine baby kan heel heftig en lang duren maar van een grote ook. Kleine kan complicaties opleveren maar een grote ook. Voordeel van een grote baby is dat ze iets meer kunnen hebben dan een heel klein kindje dat net wat te licht is.. wat ik maar duidelijk wil maken. Komt zoals het komt. Je bent onder goede begeleiding en komt allemaal goed. Niet te druk maken en focussen op het moment. Misschien valt de grote achteraf toch mee, die verhalen zijn er ook! Succes!!! 

En als je je te veel zorgen maakt, zou je misschien een keizersnede kunnen overwegen? Al helemaal als de verloskundige zegt dat het zeker niet zonder complicaties zal gaan ?

Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij is vorig jaar bevallen van een meisje van 4600 gram. Helemaal niet uitgescheurd en geen complicaties! En dit was haar eerste bevalling.

Wat fijn om al die positieve verhalen te horen. Ik wil zelf heel graag een natuurlijke bevalling als dat lukt. Ik heb vandaag mijn waardes gemeten en wat ik zo op internet kan vinden zijn die gewoon goed en is het geen diabetes. Dus nu maar gewoon afwachten tot de kleine (grote) man komt en hopelijk kan alles gewoon zijn natuurlijke gang gaan. 
Zo fijn om even hier je hart te kunnen luchten en dan zoveel mooie verhalen te horen! Soms heb je dat echt even nodig wanneer je hormonen het overnemen van je verstand ;) 

Echt super zoveel positieve verhalen! Doet mij ook goed. Ik was al medisch en dan wordt alles volgens mij nog eens extra gecheckt. Soms misschien teveel. Zodat er meer angst ontstaat bij mij. Zoveel positieve verhalen over grote baby’s doet goed ? 

Hier ook een grote baby. Ze hadden het over Hollandse Glorie al bij de 20 weken echo. Ik had ook een enorme buik, maar geen diabetes. Uiteindelijk is zoon geboren met 37 week en was hij 4000 gram. 
Bevalling ging goed behalve dat zijn armpje er voor zat. Maar dit had niks met zijn kilo's etc te maken. Denk wel dat hij daardoor ook eerder is gekomen, hij was wel groot.

Terug
Bovenaan