35+ zwangeren

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op het zwanger forum. Ik ben nu 35.5 jaar oud en  ik ben nu 7 weken zwanger  van nummer 2. Mijn eerste is een meisje  van 2005.
Ik  ga natuurlijk  richting de "oudere zwangere moeder" grens van 36.
Zijn hier nog meer mensen die 35+ zijn en ook  zwanger zijn? Het lijkt me leuk om te horen hoe jullie over dingen denken. Wij willen namelijk een combinatie test doen met de nekplooimeting. Je hebt op "leefdtijd" meer kans op een down-kindje.
Ook heb ik het idee dat je als oudere zwangere "anders"denkt. Verstand komt met de jaren zeggen ze toch.

Ik hoop hier leuke mensen te treffen in dezelfde leeftijdsgroep om te kletsen over allerlei zwangerschaps-dingen.

hoi, ik wordt in maart 36, ben nu 23+3 weken zwanger van de tweede en heb een zoon van 27 okt 2004, wij hebben bewust niet gekozen voor de combitest, omdat wij vinden dat je dan evt onnodig in de stress kan komen te zitten( het blijven percentages namelijk, je hoeft er niet bij te zitten) en wat doe je dan ga je dan voor vruchtwaterpunctie met het risico op een miskraam?? nee hoor als er echt zekerheid uit zo komen oke maar nu nee hoor en bij de 20 weken echo kunnen ze ook al heel veel zien en uitsluiten, maar zo is het met alles, je weet het pas echt zeker als je je kindje in je armen hebt.
groetjes & liefs linda

Hoi Isilda, daar ben ik dan ook!!!!
Haha hoe gaat het met je? Nog steeds zo'n fijne relatie met de wcpot? Vanmorgen stond ik er ook kokhalzend boven. Ik heb nu sinds het weekend dat ik me niet echt lekker voel, beetje licht misselijk gevoel. Ik hoop maar dat het niet erger wordt.
23 oktober mag ik naar de verloskundige. Ik las dat jij al een termijnecho hebt gehad? Tjee hee leuk hoor! Wanneer mag je weer? 26 oktober heb ik een echo met combinatietest. Ja, wij doen het wel. Ik heb het idee dat als ik het niet zou doen, ik evengoed toch in mijn achterhoofd blijf denken "wat als". Ik heb liever de percentages zodat ik er in min of meerdere mate rekening mee kan houden dat het kindje down heeft. Ik denk niet dat ik een punctie zou laten doen ivm kans op een miskraam. Maar ik wil dus wel gewoon weten of ik een verhoogde kans heb.
De 20 weken echo gaan we ook gewoon doen, kan je je toch voorbereiden als het niet helemaal goed blijkt te zijn, en kunnen ze meteen actie ondernemen in het ziekenhuis.

Nou ja, zo denkt iedereen weer anders.

xx Luna

Hoi Isilda,

Ik ben 36 jaar en 17 weken zwanger van de tweede. We hebben al een dochtertje van 3 jaar.
Ik heb een vlokkentest laten doen met 12 weken. Er zijn gelukkig geen chromosomale afwijkingen geconstateerd. De test is me erg meegevallen. De spanning ervoor en het wachten op de uitslag was erger. Maar we wilden dit ook graag doen voor ons dochtertje (zeker weten dat er chromosomaal niets aan de hand is).

Maandag 8 oktober a.s. heb ik een screeningsecho. Mijn moeder heeft een ziekte, die is niet erfelijk maar het kan in families meer voorkomen. Dus dat gaan ze maandag nog controleren (is niet chromosomaal). Maar dat zal allemaal wel goedkomen.
De kleine beweegt al lekker in mijn buik.

Ik merk nu wel met de tweede dat ik er minder mee bezig ben. De weken vliegen eigenlijk voorbij. Ik merk nu niet echt dat ik ouder ben dan met de eerste. Ik heb alleen meer last van mijn bekken en rug. Maar ik ga lekker een keer in de week sporten bij de fysio en dat helpt heel goed.

Geniet van de zwangerschap allemaal!

Groetjes.

Hoi Iselda
Nou ik hoor ook bij oudere zwangere,ik ben 38 en zwanger van mijn eerste.
Wij hebben combinatie test gedaan en de uitslag is positief,laten het hierbij,doen geen vruchtwater punctie.
we hebben er een goed gevoel over en garanties heb je nooit.
Geniet van je zwangerschap

Hi

ik ben ook een oudere moeder, ben nu net 37 en zwanger van nr. 2, en heb nog 10 weken te gaan. Wij hebben gekozen voor de vlokkentest, vooral ook omdat we al een gezonde zoon van 3 jaar hebben, we wilden gewoon zekerheid hebben, een combinatietest is niet 100%. Op zich viel de vlokkentest erg mee, was gelukkig snel afgelopen, en de uitslag was helemaal goed. En nu zijn we de weken aan het aftellen, ben benieuwd hoe onze zoon het straks allemaal gaat vinden, we weten ook al wat het gaat worden, ook dankzij de vlokkentest, en zoonlief is er al helemaal blij mee, hopelijk straks ook.

Groetjes,
lia

Ik ben letterlijk een randgeval om in aanmerking te komen voor de combinatietest. Twee dagen nadat ik 18 weken zwanger ben, word ik 36. Er bestaat dus een kans dat ik de 140 euro zelf moet betalen, maar dat merken we tegen die tijd wel.

Morgen doen we de test. Afhankelijk van de uitslag, bepalen we of we verdere stappen gaan ondernemen.

Groetjes,
Tamara

Ook hier een 35+ mama , 20 weken zwanger van ons tweede kindje.

Ik heb de combitest wel laten doen maar blijf onzeker ook al was de uitslag goed , 1 op 2000 is geen verhoogde kans.
Gisteren 20 weken echo gehad en die zag er goed uit, ik heb de combi test laten doen omdat mijn beste vriendin een meisje heeft met down, hoewel dat het een ontzettend lief en makkelijk kindje is zie ik ook de zorgen die zij heeft.

Het liefst had ik een vruchtwater punctie laten doen maar die mogelijkheid was er iet volgens de verloskundige.

Nu op de 20 weken echo foto kan ik me ook helemaal blindstaren of ik toch echt niets zie heel erg eigenlijk, en ik weet ook dat je nooit de garantie hebt en krijgt op een gezond kindje ookal wordt het gezond geboren kan er nog vanalles gebeuren , maar het heeft wel invloed op mijn zwangerschap en ik kan het gevoel niet van mij af zetten ( ik schaam er ook voor)

Succes met je keuze wat je ook doet je moet doen waar je je goed bij voelt.

Groetjes

Terug
Bovenaan