35+ zwangeren

Hoi Nina.
Wat moeilijk voor jullie. Met andere woorden: jullie hebben heel veel kans op een kindje met down syndroom. Hoop dat het erg mee gaat vallen. Je komt nu dus in de medische molen. Heel veel sterkte.

Ik werk zelf in de meervoudig gehandicapte zorg. De meeste ouders houden zielsveel van hun kind maar het wordt een zware tijd. Woon je in de buurt van Leiden dan zou ik je graag willen helpen. Nogmaal sterkte maar probeer toch van je zwangerschap te genieten. Er groeit toch een wondertje in je buik.

Voor Nina,   ik lees het nog eens over en mischien heb ik het niet goed begrepen. En heb je al een moeilijke keus gemaakt. Ook dan veel sterkte.

Hoi iedereen!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb last van misselijkheid gedurende de hele dag. De ene keer meer dan de andere keer.
Ik heb op 5 november weer een echo en die is erg spannend. Het is de nekplooimeting en hopenlijk is die goed.
Ik maak me af en toe nog wat zorgen of alles nog goed is, want ik heb weer 1 dag donkere afscheiding gehad (oud bloed??) Dus ik hoop op 5 november ook een hartje te zien. Aan de andere kant....ik braak nog steeds  dus dat is wel positief ahu.m.

Ik voel me nu meer moe dan de vorige zwangerschap, maar ik ben nu weer een dagje ouder en er loopt al een lief druk  meisje van 2 jaar rond. Dat lang blijven liggen gaat deze keer niet vaak op. Gelukkig helpt mijn man me mee zoveel hij kan. Hij brengt als het gaat onbijt op bed en dat helpt wel.

Hebben jullie ook meer last van dingen nu je wat ouder bent?

Groetjes

Hoi Isilda,

Ik ben nu zwanger van nr 3 (heb al twee zoons van 7  en 5 1/2 jaar).
Ben deze keer echt supermisselijk geweest de eerste 16 weken. Heb vaak de hele dag op bed gelegen en alleen maar gespuugd. Wat een ellende! Gelukkig nam de misselijkheid af en met 18 weken had ik helemaal geen last meer.
Ben morgen 34 wkn zwanger.
Maar nu heb ik last van een spatader op mijn schaamlip (fijn), het kindje is al ingedaald en beweegt zich tussen mijn bekken met zijn/'haar armen en met zijn/haar hoofd op mijn blaas. Vaak erg pijnlijk!
Daarbij heb ik er ook nog 2 rondlopen die ook de nodige aandacht vragen.

Ik weet niet of het aan mijn leeftijd ligt (35 jr) dat ik veel meer kwaaltjes heb van mijn zwangerschap als de voorgaande keren en dat ik het vrij zwaar vind.
Weet wel dat dit de laatste is. 35 jaar vind ik een mooie leeftijd om te stoppen met kids krijgen. Daarbij mag ik al in mijn handjes klappen als ik straks 3 gezonde kids heb!!! (En dit wordt mijn derde keizersnede, hierna 'mag' ik dus ook geen kinderen meer krijgen ivm teveel littekenweefsel en dus meer kans op komplicaties.)

Geniet ze van je zwangerschap!!
Renata.

Hallo allemaal,

Daar is er weer 1. Ik ben over een maand 36 jaar en nu voor het eerst 7 weken zwanger.
Ik had wel jonger moeder willen worden, maar kwam eerder niet de juiste man tegen.

Vriend en ik zijn totaal in de wolken. We waren dan ook al 18 maanden bezig.  We waren al bij de gynaecoloog geweest voor verschillende testen. Op 7 september kreeg ik een zeer vervelende constrastvloeistof-foto. Daarop was alles goed te zien en doorlaatbaar. De arts vertelde al dat er, na het "doorspoelen", al een vergrootte kans was om zwanger te worden. Nou dat was zeker waar. Niet meer ongesteld geweest.
1 oktober (3 dagen over tijd) deed ik 's ochtens vroeg een test. Test had ik nog liggen. Ik heb in die 18 maanden het Kruitvat behoorlijk rijk gemaakt aan testen. Nooit een positive uitslag gehad. Vriend stond te douchen, ik doe de test ook in de badkamer. Ik dacht er eigenlijk niets bij, al zoveel  testen gedaan...

Ik zie het tweede streepje gelijk opkomen. Ongelooflijk, wat een boel verschillende emoties. Vriend steekt zijn hoofd  uit het douchgordijn en vindt mij sprakeloos, een test omhooghoudend...........

Natuurlijk is het nog veel te vroeg om te juichen. Maar ik doe het wel. Wat er ook gebeurt, ik kan zwanger worden!  24 oktober eerste afspraak en echo bij de gynaecoloog.

Iedereen toi toi toi en duim ook voor mij.

Tyscha

ben geen moeder van boven de 35 maar wilde even laten weten dat een 12 weken echo (nekplooimeting) bij een goede verzekeraar gewoon word vergoed (ik heb zilveren kruis met alle sterren) en ben 26 jaar. Wij hebben ook nekplooimeting laten doen vandaar dat ik het weet dus als je net op het randje zit en je wilt laten testen zou ik je niet laten tegenhouden door de kosten.

Iedereen een fijne en gezonde zwangerschap!!

Hoi, hier ook een kersverse 35Plus zwangere.

Ik ben 36 en 4,5 weken zwanger van de eerste. Heb gisteren getest.
Ik was erg blij, maar nu vooral bang. Ik heb al sinds mijn eisprong last van mijn buik. Geen krampen maar een raar trekkend gevoel. Vanmiddag had ik een klein beetje zachtroze afscheiding. Sindsdien ben ik als de dood dat het fout gaat...

Groetjes Isa

Terug
Bovenaan