4,5 jaar en maar niet luisteren

Hoi,

Ik heb een vraagje ik heb een dochter van 4,5 jaar.
En ik word echt niet goed van haar af en toe.
Ze is super brutaal en als, ze straf krijgt gilt ze alsof ze vermoord wordt.
En het andere moment is het echt een schatje.
Nu heeft ze natuurlijk wel vakantie gehad en merk ook dat ze zich heel erg verveelt maar, als ik wat leuks met haar gaat doen luisterd ze ook niet.
En dan het aandacht trekken niet normaal.

Wat doe ik hier aan????????????

Is er iemand met tips

Gr Lique
 
hier ook een op het moment radeloze moeder
ik kon het verhaal wel geschreven hebben
mijn man en ik staan soms met de handen in t
haar bij ons is het al zo slim ik neem haar heel
vaak niet eens meer mee ergens naar toe ze kan
zich toch niet gedragen en wij komen steeds met ruzie thuis
om haar soms denk ik wel eens ik pak mn koffer en vertrek
maar dan staat mn mannetje alleen met een kreng van een
dochter(sorry zit er door heen) ben blij dat ze naar school kan
brrr ff bijtanken ik heb tips zat gekregen maar kan het niet meer
opbrengen ik heb het even gehad wat wij wel doen is afwisselen
zodat je stoom af kan blazen bijv s avonds is ze moe en jengelt /
zeurt om alles en niks dan ruim ik de tafel af en trek de boel beneden
netjes mn mannetje douched/wast haar en in de pyama daarna neem
ik het even weer over en kan mn man weer iets anders doen anders ga je
er aan onder door verder hoop ik dat het een fase is zucht zucht....
 
Ik kom ook even afblazen.
Hier ook een meid van 4,5 echt niet luister en dat zecht ze zelf ook dan vragen we wat zecht mevrouw DAT DOE IK ECHT NIET IK MOET NIKS kook kook. En dant moet ze het als nog doen nou de wereld zou vergaan moedeloos word je er van. Ben  soms echt blij dat ze op bed ligt. Probeer nog leuk een verhaaltje voor te lezen maar dat is mevrouw nog niet naar haar zin ik wil een andere bij ons is het gekozen is gekozen.

En dan zecht ze ik heb goed geluisterd hé.

Hopelijk gaat het snel weer over.
 
hahaha mammy29 ik moest even lachen om die zin van jou
dat ze ook nog durven te zeggen ik ben lief geweest oeoeoe
dan kan ik haar wel schieten haaha of ze zegt na het eten
(ze is nl een mega slechte eter) ik heb een snoepje verdiend
ik ben lief geweest en heb goed gegeten pfff laat me niet lachen
je hebt nog niet eens geroken aan t eten en mamma s mijn kook
kunsten is niks mis mee
 
wat bij mij heel erggoed werkt is om toch positief te blijven en spelender wijs met humor iets gedaan te willen krijgen. Eten daarentgen kan lastig zijn maar daar maak ik meestal niet zo een probleem van. Ja niet eten geen snoepjes. Das wel de consequentie. Bij mijn kind werkt het zo , hoe harder je er tegen in gaat hoe vreselijker het wordt. Gewoon beetje humor eringooien doet echt wonderen!!
 
Hallo allemaal,

ik ben maandag gelijk met de juf van haar gaan praten en we zijn denk ik tot een goede oplossing gekomen.

We zijn begonnen met een beloningssysteem (ik probeer het uit te leggen)
We hebben de dag in stukken gehakt smorgens voor school tussen de middag en na school en vanaf na het eten tot in bed .
Voor ieder stukje van de dag kan ze een lachebekkie of huilebekkie verdienen(dit teken je gewoon op een schema)   ze kan dan  op een schoolweek ma tot vrij 28 lachebakkies verdienen ze moet er 20 hebben voor een sticker.
Dit doe je 5 weken.
Als ze dit haalt dan beloon je haar met iets geen kado maar een snoepje in de winkel of naar de kinderboerderij of wat dan ook wat je kind leuk vind (let er wel op dat je dit niet tijdens die weken "zomaar" doet. (zeg je kind wel wat er te verdienen valt)

Ik ben hier vanaf dinsdag mee begonnen en ik weet niet wat ik meemaak IK HEB EEN SCHAT VAN EEN KIND (ik weet wel dat ik niet te vroeg moet juichen maar tot nu toe werkt het super)

Misschien hebben jullie er wat aan en vraag ook of de juffen mee willen werken met een eigen beloningssysteem op school.

Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben ik ben iig superblij hiermee.

Gr lique
 
hoi 2004,

ik snap dat je er gek van wordt, is het wellicth een mogelijk heid om is bij een opvoedkundige raad te vragen? Ik las je verhaal en vraag me ook echt af hoe het voor jullie dochter moet zijn als mama blij  is dat ze naar school kan zodat je rust hebt. Kinderen voelen alles haarfijn aan. En ik vind het niet echt liefdevol klinken als je zegt dat het een kreng is. Sorry. Ik denk dat je met deze houding de dingen alleen maar erger maakt. Ik zou echt al sik jou was een opvoedkundige raadplegen wat je moet doen in deze situatie. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik val je niet aan, maar ik denk wel is dat ouders meer naar hen zelf kijken,  dan naar  de behoeftes van hun kind. Wellicht zijn er  dingen in de omgeving waar je dochter erg slecht op reageerd, waardoor ze onhandelbaar wordt.  
succes,
phiedel
 
Terug
Bovenaan