4,5 jaar en maar niet luisteren

Hallo,
Wil je over een aantal maanden het effect van de gezichtjes op het gedrag van uw kind vertellen? Ik ben geinteresseerd of het tot het gewenste gedrag heeft geleid of dat na een paar maanden de interesse in de gezichtjes is verdwenen.
Succes en geniet van uw kind, Knof
 
Hallo allemaal.
Onze zoon van 4 luistert ook totaal niet , als hij aangekleed moet worden loopt hij bij ons weg . Smorgens bij het aankleden treuzelt hij vreselijk ik kan bijwijze wel 100x zeggen dat hij hier moet komen en of "blijf nu eens stil staan"  . Hij heeft totaal geen rust in het gat , hij doet wat hij zelf wil , luistert gewoon niet . Savonds met het uitkleden en naar bed brengen is het zelfde verhaal. Springen en klieren op bed , constant weglopen , gewoon gaan spelen terwijl ik zeg dat hij zich moet uitkleden . Ik word er dood moe van en raak er erg geïrriteerd van.Overdag vraagt hij aan mij ook veel aandacht , zelf spelen vind ie lastig maar ik kan niet altijd hem vermaken omdat ik in huis ook wel eens wat moet doen . Ik zei heel vaak tegen hem "even wachten mama is even beziig heb nu geen tijd , als ik klaar ben kom ik bij je " Nu heb ik van horen zeggeb dat een kind nog geen idee heeft van wat even wachten is laat staan wat tijd betekend . Ik heb een kookwekker gekocht , als ik ergens mee bezig ben wat ongeveen 30 min in beslag neemt of korter , dan zet ik de wekker op die tijd en leg mijn zoon uit , " dat als het wekkertje rinkelt ik dan bij jou kom om je ergens bij te helpen of om te spelen" Dit werkt wel moet ik zeggen , hij komt niet meer constant naar mij toe met "mama wil je dit of dat"
Maar het luisteren is echt een probleem
 
 
Hallo lieve mama's 
Hoer hetzelfde ik heb een zoontje van 4,2 en ik ben echt blij als hij naar school is.
Hij luistert voor geen meter het een time-out geven helpt niet.
belonen voor goed gedrag werkt niet.
hij is een heel pittig maar ook pienter mannetje. 
hij zegt dan ook vaak ik ben boos en dan gaat hij weer giftig doen. En vaak gaat dat gepaard met speelgoed kapot maken. 
mij zou denken dat hij wel weet hoe hij met speelgoed om moet gaan maar nee hoor alles wat hij pakt gaat kapot.
Ik weet vaak niet meer wat ik moet doen.
hij praat nog niet zoals het moet hij zit dan ook bij adelante en we zijn nu aan wachten op bericht tot hij voor een schooljaar naar een speciale school gaat waar hij nog meer ondersteuning krijgt voor het praten in groep 2 kan hij naar de reguliere school. 


ik was het een zo ontzettend zat elke keer weer die grote mond van hem en echt stoute dingen zeggen dat ik hem uit onmacht twee patsen op zijn billen heb gegeven. Het was voor ons allebei huilen. Daarna had ik echt een voorbeeld kind. Dat heeft 2 dagen geduurd daarna begon de ellende weer. Komende dinsdag komt iemand thuis met me praten die me hopelijk tips en adviezen geeft hoe ik hiermee om moet gaan. 
Ik heb zelf ook in februari mijn moeder verloren en heb fibromyalgi dus dat is nog een extra last waar ik mee om moet gaan. 
heeft iemand misschien al een tip hoe ik hier mee om moet gaan? Ik huil bijna elke dag omdat ik het niet meer aan kan.
?
 
Kan ik me goed voorstellen dat je zo iets hebt ik pak mijn spullen en ik ben weg. 
Ik heb dat ook vaker en bijna iedere dag huilen omdat ik niet meer weet hoe ik dit moet doen.
 
[quote quote=10449906]Hallo lieve mama’s Hier hetzelfde ik heb een zoontje van 4,2 en ik ben echt blij als hij naar school is. Hij luistert voor geen meter het een time-out geven helpt niet. belonen voor goed gedrag werkt niet. hij is een heel pittig maar ook pienter mannetje. hij zegt dan ook vaak ik ben boos en dan gaat hij weer giftig doen. En vaak gaat dat gepaard met speelgoed kapot maken. mij zou denken dat hij wel weet hoe hij met speelgoed om moet gaan maar nee hoor alles wat hij pakt gaat kapot. Ik weet vaak niet meer wat ik moet doen. hij praat nog niet zoals het moet hij zit dan ook bij adelante en we zijn nu aan wachten op bericht tot hij voor een schooljaar naar een speciale school gaat waar hij nog meer ondersteuning krijgt voor het praten in groep 2 kan hij naar de reguliere school. ik was het een zo ontzettend zat elke keer weer die grote mond van hem en echt stoute dingen zeggen dat ik hem uit onmacht twee patsen op zijn billen heb gegeven. Het was voor ons allebei huilen. Daarna had ik echt een voorbeeld kind. Dat heeft 2 dagen geduurd daarna begon de ellende weer. Komende dinsdag komt iemand thuis met me praten die me hopelijk tips en adviezen geeft hoe ik hiermee om moet gaan. Ik heb zelf ook in februari mijn moeder verloren en heb fibromyalgi dus dat is nog een extra last waar ik mee om moet gaan. heeft iemand misschien al een tip hoe ik hier mee om moet gaan? Ik huil bijna elke dag omdat ik het niet meer aan kan. ?[/quote]
 
 
Terug
Bovenaan