Hallo allemaal.
Onze zoon van 4 luistert ook totaal niet , als hij aangekleed moet worden loopt hij bij ons weg . Smorgens bij het aankleden treuzelt hij vreselijk ik kan bijwijze wel 100x zeggen dat hij hier moet komen en of "blijf nu eens stil staan" . Hij heeft totaal geen rust in het gat , hij doet wat hij zelf wil , luistert gewoon niet . Savonds met het uitkleden en naar bed brengen is het zelfde verhaal. Springen en klieren op bed , constant weglopen , gewoon gaan spelen terwijl ik zeg dat hij zich moet uitkleden . Ik word er dood moe van en raak er erg geïrriteerd van.Overdag vraagt hij aan mij ook veel aandacht , zelf spelen vind ie lastig maar ik kan niet altijd hem vermaken omdat ik in huis ook wel eens wat moet doen . Ik zei heel vaak tegen hem "even wachten mama is even beziig heb nu geen tijd , als ik klaar ben kom ik bij je " Nu heb ik van horen zeggeb dat een kind nog geen idee heeft van wat even wachten is laat staan wat tijd betekend . Ik heb een kookwekker gekocht , als ik ergens mee bezig ben wat ongeveen 30 min in beslag neemt of korter , dan zet ik de wekker op die tijd en leg mijn zoon uit , " dat als het wekkertje rinkelt ik dan bij jou kom om je ergens bij te helpen of om te spelen" Dit werkt wel moet ik zeggen , hij komt niet meer constant naar mij toe met "mama wil je dit of dat"
Maar het luisteren is echt een probleem