4 of 6 weken zwangerschapsverlof

Het duurt nog even voor mij maar ik ben er nu wel al over na aan het denken. Graag weeg ik jullie voor en nadelen af. Dus, 4 of 6 weken van te voren??
 
Ik heb 4 weken gedaan. Kon nog prima werken, en vond het fijn om een 'doel' te hebben. Vond mijn verlof voor de baby er was echt heel saai...
Kon niet super veel meer, het was echt hartstikke heet buiten en was voor mijn gevoel vooral aan het wachten.
Daarna dus lekker meer tijd met mijn zoontje :) heel blij met mijn keuze geweest!
 
Ik denk dat je moet kijken hoe je je voelt de gehele zwangerschap. De ene heeft het zwaar dus gaat 6 weken van te voren en de ander voelt zich prima dus dan 4 weken. En denk ook dat het licht aan het werk wat je doet.. En hoeveel uur. Bijv een zittend kantoorbaan houd je langer vol. Dan een baan in de kinderopvang bijv. Dus het is per persoon denk erg verschillend..
 
dat is erg persoonlijk.. 
ik heb zelf tot 4 weken gewerkt, dat was ook de insteek zo lang ik me goed zou voelen. want dat betekende meer tijd aan verlof ná de bevalling. Wel had ik met mezelf afgesproken dat als ik het toch zwaar zou krijgen, ik eerder zou stoppen. 
Ik denk dat het ook afhangt van wat voor werk je doet? ik heb een kantoorbaan, zit voornamelijk veel achter m'n laptop of aan de telefoon. Oftewel, geen tot weinig fysieke belasting. Ik kon ook even lopen of staan als ik dat wilde.
En het hangt er natuurlijk vanaf hoe je zwangerschap verloopt!
 
[quote quote=10496724]Ik denk dat je moet kijken hoe je je voelt de gehele zwangerschap. De ene heeft het zwaar dus gaat 6 weken van te voren en de ander voelt zich prima dus dan 4 weken. En denk ook dat het licht aan het werk wat je doet.. En hoeveel uur. Bijv een zittend kantoorbaan houd je langer vol. Dan een baan in de kinderopvang bijv. Dus het is per persoon denk erg verschillend..[/quote]Mijn werk wat ik nu doe mag ik sowieso maar tot 20 weken doen. Ik denk dat ik hierna op kantoor moet zitten
 
Tijdens de eerste zwangerschap ben ik 4 weken van tevoren met verlof gegaan. Goede zwangerschap gehad en weinig klachten tot op het laatst, dus was mn kantoorbaan goed vol te houden. Hoop nu met mn 2e zwangerschap weer 4 weken te halen. Ik vind het fijn om die 2 weken na de bevalling te hebben, als het kan. Maar zoals eerder gezegd is dat voor iedereen anders. Kijk hoe je je voelt en of je verwacht je werk tzt nog goed te kunnen doen. Kun je niet 4 weken aanvragen en evt wijzigen in 6 als het toch niet blijkt te gaan?
 
Het klinkt stom maar ik heb nog geen idee wat voor werk ik ga doen?ik mag zelf mijn werk maar tot 20 weken doen en nog geen idee wat het vervangende word. Verder kan ik het ook niet zomaar wijzigen van 4 naar 6 of andersom mits her medisch echt moet uiteraard
 
Ik wilde graag 4 weken als ik het zou volhouden. Zodat je inderdaad naderhand meer tijd had. Daar had ik ook nog wat vakantie aan vast geplakt. Helaas kwam ik vanaf 24 weken thuis te zitten in de ziektewet en dan moet je 6 weken van tevoren. Vond ik erg jammer, want ik kon toch bijna niks meer!
 
Terug
Bovenaan