4 of 6 weken zwangerschapsverlof

4 weken, ook omdat ik graag die extra 2 weken erna wilde (en daar nog 2 weken extra vakantie aan vastgeplakt). Ik moet ook zeggen dat ik niet langer verlof wilde omdat het middenin 'coronatijd' was en ik dus echt weinig leuke dingen kon doen tijdens mijn verlof. Dat maakt de keuze dan ook wel makkelijker, mits het fysiek te doen is zo lang door te werken.
 
Bij de eerste was ik 4 weken voor de uitgerekende datum gegaan.. ik heb 4 dagen verlof voor mezelf gehad en toen bevallen.. bij de tweede had ik mn lesje geleerd en ging ik 6 weken van te voren zodat ik zeker wat tijd voor mezelf nog zou hebben.. zij bleef zitten tot week 41 ?
Maaaar wel genoten die weken voor mezelf..
 
Ik had bij beide zwangerschappen 6 weken van tevoren. Maar dat was ook omdat ik zwaar werk doe en ik 2 weken van m'n werkgever kreeg. Dus het koste mij maar 4 weken. Moet zeggen dat ik vooral bij m'n tweede zwangerschap ook niet veel langer meer kon aan het einde.
 
Ik heb bij de eerste 6 weken gehad en nu heb ik voor 4 weken gekozen. Beide keren puur vanuit luxe.... ik werk in het onderwijs en dan heb je ook te maken met vakanties. Vakanties die in je verlof vallen krijg je achter je verlof nog aangeplakt als extra weken. Bij de eerste beviel ik in april. Met 6 weken vooraf liep min verlof precies tot de start van de zomervakantie en kon ik die er dus achteraan plakken. Mijn zoon was 5,5 maand oud toen ik weer moest werken.
Dit keer ben ik uitgerekend in maart. Nu gebeurt hetzelfde als ik 4 weken vooraf opneem. Met 6 weken vooraf moet ik nog 1,5 week weken tussen mijn verlof en de start van de zomervakantie en nu loopt het mooi in elkaar over. Wat betekent dat de kleine bijna 6 maanden oud is als ik weer ga werken.
Bij de eerste heb ik me tot het laatste moment goed gevoeld en kon ik nog alles, dat telt ook mee in de keuze voor nu 4 weken vooraf.
 
Terug
Bovenaan