40+ en zwanger van eerste kind

Pas op mijn 39ste ben ik de man tegengekomen waarmee ik kinderen wil. Na een paar miskramen ben ik nu ruim 20 weken zwanger! Al mijn vriendinnen hebben al oudere kinderen. Zijn er nog meer "oude" moeders met wie ik ervaringen kan delen?

<p style="text-align: left;">Hoi Ellen,</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben bijna 39,5 jaar en 36 weken zwanger van mijn eerste kind. Ben dus niet 40+, maar wel bijna. Mag dat ook?</p>

Gelukkig erg goed, nipt test was goed en echo met 18 weken ook. Volgende week uitgebreide (21 weken :) echo in het ziekenhuis. Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is dat ik de baby nog niet voel bewegen. Zelf voel ik me prima! Hoe is het met jou?

Het duurde bij mij ook lang voor ik de baby voelde bewegen; de placenta ligt aan de voorkant en heb een isolerend laagje van mijzelf ;-). Maar dat komt nog wel, hoor. Wees gerust.

Ik ben over 2 dagen 37 weken en ben er wel klaar mee. Met 24 weken is zwangerschapsdiabetes geconstateerd. Moest mijn eetpatroon vrij rigoureus aanpassen. Bij 33 weken bleek ons mannetje te klein te zijn. Sindsdien zit ik verplicht thuis te rusten en ben ik zeker twee keer in de week voor controle in het ziekenhuis. Zwanger zijn is voor mij zeker niet de roze wolk die door de maatschappij wordt voorgeschreven. Zal blij zijn als onze zoon er is!

Hoi Manon, klinkt inderdaad niet als een roze wolk voor jou helaas... Gelukkig kun je al wel echt gaan aftellen, iedere dag is er een! Ik kan goed begrijpen dat je er klaar mee bent, steeds naar het ziekenhuis en de onzekerheid. Hou vol, heel veel succes en sterkte!

Groetjes Ellen

Aftellen kan ik inderdaad: over één week, op woensdag de 7e, word ik ingeleid. Dus die dag of de dag erna heb ik mijn kindje. Jeej!!

Terug
Bovenaan