40+ en zwanger van eerste kind

Hoi Ellen,

Ja 3 jongens, dat is wel erg leuk he?

Ik ben momenteel erg misselijk en niet lekker en dat zal vast overgaan, maar het is even erg zwaar. Hoe was de 20 weken echo bij jou?

Hopelijk goed...

Hoi FB,

sorry... lang niet gekeken op het forum! 20 weken echo was goed, hopelijk die van jou ook. Ben nu ruim 27 weken en voel me nog steeds prima, buik groeit ook hard. Hoe voel jij je nu? Hebben jullie al een naam?

Groetjes Ellen

Hoi dames, het is idd even geleden. Ons mannetje is alweer 5 weken oud! Hij is hartstikke gezond en druk bezig zijn groei achterstand in te halen. Helaas slaapt hij 's nachts nog niet door, vandaar mijn bijdrage op dit tijdstip; hij heeft net gegeten. Breng hem zo naar bed en dan kruip ik er ook weer in.

Wat leuk om van je te horen Manon! En heel fijn dat jullie mannetje gezond is, das het allerbelangrijkste! Voel jij je ook weer goed? Ben erg benieuwd naar de naam die jullie gekozen hebben! Hoe was de bevalling...? (Wil ik dit weten...?!) veel succes met de nachten en geniet van jullie gezinnetje!

Groetjes Ellen

Ons mannetje heet Marijn! Wij wilden een normale naam die makkelijk te spellen is, die niet in de top 20 staat en die de opa's en oma's makkelijk uit kunnen spreken (dus geen Engelse klanken).

De bevalling was geen pretje. Ben ingeleid, maar het duurde 3,5 dag voor de weeën op gang kwamen (Tussendoor zelfs een dag naar huis gestuurd) Toen kreeg ik meteen een weeënstorm van 4 uur. Marijn kon dat niet goed aan, dus is nadat ik mocht persen uiteindelijk met de vacuümpomp en een knip gehaald. Herstel daarna ging wel erg vlot. Let wel, mijn bevalling was geen 'standaard' bevalling, maar door de goede begeleiding in het ziekenhuis en dat ik het allemaal over mij heen liet komen, heb ik er geen nare gevoelens aan overgehouden. Als wij het niet bij kind zouden houden, zou ik het zo nog een keer doen. Aan het eind van de zwangerschap en vlak na bevalling riep ik trouwens dat ik dit nooit meer wilde doen ;-).

Ga er maar vanuit dat jouw bevalling vlotter verloopt.

Phoe! Klinkt inderdaad heftig, fijn dat je er nu al zo op terug kijkt. Marijn vind ik ook een hele leuke naam, niet te populair, niet ingewikkeld en toch speciaal. Goede keuze! Heel veel geluk gewenst!

Groetjes Ellen

Terug
Bovenaan