40 weken zwanger!

<p>Hallo! Vandaag ben ik 40 weken zwanger. Wie zit nog meer te wachten?</p><p>Ik heb zoon van bijna 4 en dochter van bijna 2 jaar. </p><p>Mijn zoon is met 39+6 geboren, spontaan thuis. Bij mijn dochter ingeleid met 39 weken vanwege zwangerschapsvergiftiging.</p><p>Nu mag ik gewoon weer thuis bevallen. Alles is goed, ook geen hoge bloeddruk. Ik ben zo benieuwd wanneer de kleine man zich laat zien! Op zich voel ik me nogal wel goed, maar lopen en staan wordt toch minder comfortabel.</p><p>Als afleiding ga ik vanmiddag lekker naar de bioscoop!</p>

Hi, hier 40+3 zwanger van nr 2. Heb nog een dochter van 1,5 die met 39+4 spontaan geboren is. 
Ik ging er dus eigenlijk van uit dat ik nu weer voor de uitgerekende datum zou bevallen dus het is toch wel een tegenvaller dat ik nu nog zwanger ben. Ondertussen wel 2x gestript zonder resultaat helaas. 
Veel last van voor weeën en veel pijn aan mn bekken en rug dus ik ben er echt klaar mee haha. 
Heel veel succes met wachten! 

Ha! 
Ja ook hier iemand die wacht. Morgen 40 weken... 
Net als TJF veel klachten, dus van mij mag 't komen. Morgenmiddag weer op controle bij VK als het er dan nog niet is wordt ik sowieso doorgestuurd naar t ZH. En ga dan vragen of ze eerst nog wil strippen als dat kan. 
Succes jullie! 

Ik heb de verloskundige gebeld en ik word straks weer gestript. Hopelijk dan met meer succes en ik hoop stiekem al 3 of 4 cm ontsluiting te hebben. 
ChieB, mag ik vragen waarom je dan gelijk wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis? Willen ze je dan gaan inleiden?

Tjf: hopelijk gaat het strippen je helpen! Dat doen ze dan al best vroeg bij jou. Dacht altijd dat meer iets is voor richting 41 weken. Ik heb vrijdag weer afspraak, dus ben benieuwd! Ik was ervan overtuigd dat deze wel iets eerder zou komen, maar niet dus! Balen dat je zoveel klachten hebt. De laatste loodjes zijn dan wel erg zwaar! Ik laat ook steeds meer aan mijn man over. Die is huisvader dus kan gelukkig veel helpen!
ChieB: ben ook benieuwd waarom je morgen al doorgestuurd gaat worden naar gynaecoloog
Ik heb vanavond nog pilates en zoals ik me nu voel moet dat wel lukken!
Ben zo benieuwd!
Hopelijk houden we alle drie snel onze kleine in de armen!!!

Ha, 
Best gezellig zo met elkaar te praten. 
Over de vraag waarom ze mij naar het ZH sturen. Normaal doen ze dat bij onze vk-praktijk pas met 41+5. Vorige week bespreekbaar gemaakt, op basis van het Zweeds onderzoek dat ik liever toch echt bevallen ben als ik de 41 weken heb behaald. Gezien de klachten die ik al heb vanaf week 26, toen zat ik al het grootste gedeelte thuis en vanaf week 32 voorweeen en allerlei andere symptomen waarbij bij week 34 de vraag was of de bevalling niet al beginne was, zei de VK dus van dan kom je met 40 weken op controle en sturen we je dan door naar ZH. Voor eventueel inleiden is nog altijd eerst een gesprek met een Gyn vooraf. Dus verwacht dat als ik wordt ingeleid dat het niet eerder is als vanaf 40+4. Verwacht niet dat ze haast maken als er in principe medisch niets is... 
Maar ga zeker eerst vragen of ze willen strippen en besluit aan de hand daarvan wanneer we gesprek in ZH plannen. 
Wel fijn TJF dat je kan bellen en dat ze je willen helpen. Met hoeveel weken en dagen ben je voor de eerste keer gestript? 
Rosa82, fijn dat je man thuis is en dat je het over kan geven. Fijne avond! 

Ik wist niet dat ze tegenwoordig eerder (de keuze geven) om in te leiden. Maar ik begreep dat het nu voor ons ziekenhuis ook geldt obv die Zweedse studie. Altijd fijner als het spontaan komt. 
Vorige keer ben ik ingeleid en ik vond het heel erg meevallen! Tja, je hebt er zelf toch geen invloed op wanneer de kleine zich gaat melden.
Als je zoveel klachten en gedoe gehad hebt, kan ik me voorstellen dat je het zelf ook wel zat bent!
Zo slapen en dan is het altijd weer de vraag hoe de nacht zal verlopen...... 
Succes!

Ja ik snap ook echt dat je voor 41 weken wil bevallen, wilde ik ook heel graag. Ook vanwege waarschijnlijk grote baby. 
Ik ben 1e keer gestript bij 39+2, toen 39+6 en dus gisteren bij 40+3. Gisteren heeft het gelukkig doorgezet en ben ik bevallen!
Hele goede bevalling gehad, binnen 4 uur bevallen in bad. En inderdaad een grote baby van 4260 gram! 
Heel veel succes nog met wachten meiden, binnenkort hebben jullie ook je kindje in je armen!

Terug
Bovenaan