40 weken

@Lianfl: ja de laatste weken/dagen zijn echt het zwaarst. Ik weet niet waarom maar strippen lijkt me heel eng.. 

@famkeh: ik hoop dat mijn bevalling ook zo spontaan en duidelijk begint, dan weet je zeker dat je kindje er binnen 24u is. Ik heb gelukkig alles al wel in huis! Zelfs spullen waarvan ik dacht ach dat komt later wel, heb heel veel cadeau gekregen. Tweede bevalling wel laat in vergelijking met de eerste maar dat ging wel lekker snel. Ja, was van mijzelf een redelijke controle freak maar ik heb mijzelf sinds de zwangerschap helemaal opengesteld want met een bevalling en ook het moederschap is volledige controle echt niet haalbaar. Heel flexibel geboorteplan gemaakt en ik zie wel wat er allemaal op me af komt! ?

@elsiejoy: oh een stuitligging lijkt me heel eng, gelukkig ligt mijn meisje al sinds week 35 netjes met haar hoofdje in mijn bekken. Wel heel fijn dat je bevalling spontaan is begonnen, dat maakt de ervaring vast een stuk prettiger.  Bedankt en dat genieten gaat vast lukken!

@pippalotta: wat leuk, dus we zitten een beetje in dezelfde periode!  Inderdaad nog even geduld ?

@annabellie: leuk, ook een beetje in dezelfde periode.  Precies op de 40w lijkt me zo relaxed, al helemaal omdat ik dan weet dat ik nog een dag moet volhouden hahaha. Oef, bekken pijn is inderdaad erg vervelend. Sterkte! De warmte maakt het allemaal wel zwaarder en heb ook geen idee meer wat ik aan moet. Liefst sta ik de hele dag onder een koude douche maar ja dat is niet goed voor het milieu en de portemonnee ?

@Lauraberghof: leuk, ook een beetje in dezelfde periode. Vocht is zooo vervelend, heb er soms ook wel last van. Vooral met de warmte, of als ik wat te weinig heb gedronken of als ik iets teveel zout binnen heb gekregen. Koude voetenbadjes helpen bij mij wel om de eerste zwelling weg te nemen en koelt ook lekker af. Jij ook nog even volhouden.. en sterkte deze warme dagen!

@IC J: ik heb morgen weer standaard controle dus wil dan ook even vragen of ze wilt kijken aangezien ik al een paar weken met onregelmatige 'oefenweeën' rondloop. Toch benieuwd of er al iets is gebeurt.. wel lekker snel gegaan dan die tweede bevalling! Ik was m'n slijmprop ook al verloren voor de 37w dus daar verwachtte ik al niet zoveel van. 

Nou dames.. update: als de bevalling deze week niet doorzet dan krijg ik 1 juli controle (40+6) en als het er dan goed uitziet gaat de verloskundige een poging doen tot strippen. Ik vind het echt heel spannend want tot nu toe heb ik nog nooit een inwendig onderzoek oid gehad. Nou maar hopen dat het voor die tijd gaat gebeuren...... ? 

Strippen valt echt heel erg mee ? Het is echt gewoon een simpele handeling van een paar minuutjes, bij mij gebeurde het gewoon thuis. Ik ben met 39 weken gestript en met 39+2 bevallen. Met strippen kan je alvast wennen dat je open en bloot ligt ?

Spannend zeg! Hoop ook voor je dat het voor die tijd spontaan begint :). Snap wel dat je het spannend vind als je nog niet eerder inwendig onderzoek hebt gehad ? heel logisch en gewoon aangeven bij je vk, dan kan ze hier rekening mee houden. Zelf nu ook zwanger (37+2) van de eerste, dus met strippen heb ik geen ervaring haha! 
Wel redelijk klaar met het zwanger zijn. Heb al een aantal dagen menstruatiekrampen. Meneer ligt al heel diep (als in heeeeeeeel diep) dus rechtop zitten is al vervelend. Ook slapen is niet meer te doen, als ik niet wakker wordt van het draaien of omdat ik moet plassen, maakt mijn vriend mij wel wakker omdat ik zo verschrikkelijk snurk (blijkbaar ook een zwangerschapskwaaltje ?). Ben dan ook mega moe, zelfs na mijn dagslaapjes. Sorry voor mn gezeur haha, even klagen ? 

@Gebruiker10184709: hahaaha heel herkenbaar allemaal! Ik heb mijn vriend inmiddels verboden om mij wakker te maken als ik snurk want ik heb die paar uurtjes slaap echt nodig. Snap dat je er klaar mee/voor bent, dat was ik ook al wel rond die tijd. Laatste weekjes, ook jij bent er bijna ?

Hier 26/6 uitgerekend en mevrouw zit nog steeds prima. Geen slijmprop verloren (voor zover ik gemerkt heb) en nog niet echt voortekenen. Afgelopen maandag poging tot strippen gehad, maar had nog geen ontsluiting. Vandaag (40+6) een nieuwe poging. Als ze er maandag nog niet is controle in het ziekenhuis om te kijken of er nog genoeg vruchtwater etc is of dat er moet worden ingeleid. Ik hoop dat het nog natuurlijk kan. 

Hoe is het bij jou afgelopen? Zelf begonnen? Heeft de strippoging gewerkt? Of loop je ook nog rond? 

Hier 26/6 uitgerekend en mevrouw zit nog steeds prima. Geen slijmprop verloren (voor zover ik gemerkt heb) en nog niet echt voortekenen. Afgelopen maandag poging tot strippen gehad, maar had nog geen ontsluiting. Vandaag (40+6) een nieuwe poging. Als ze er maandag nog niet is controle in het ziekenhuis om te kijken of er nog genoeg vruchtwater etc is of dat er moet worden ingeleid. Ik hoop dat het nog natuurlijk kan. 

Hoe is het bij jou afgelopen? Zelf begonnen? Heeft de strippoging gewerkt? Of loop je ook nog rond? 

Mijn dochter was er na 3 keer strippen met 41.5 nog niet! De verloskundige heeft toen thuis mijn vliezen gebroken en een uur later had ik haar op mijn buik in plaats van erin!

Terug
Bovenaan