40 weken

[quote quote=10336961]Mijn dochter was er na 3 keer strippen met 41.5 nog niet! De verloskundige heeft toen thuis mijn vliezen gebroken en een uur later had ik haar op mijn buik in plaats van erin![/quote]
Ik wist niet dat ze dat thuis ook deden? Tegen mij is verteld dat als het niet natuurlijk op gang komt ik word ingeleid in het ziekenhuis rond de 42 weken. Maar is misschien ook afhankelijk van je situatie, of je al ontsluiting hebt etc

Pff hier nu 41+1 zwanger en begin een emotioneel wrak te worden..
Bij onze dochter is de bevalling met 40+6 begonnen en is ze met 41+1 geboren.
Een heel plan staat al bij de gynaecoloog in het zh wat betreft inleiden volgende week, maar ik hoop stiekem nog zooo erg op een spontane bevalling. Wat wegen die laatste loodjes toch ontzettend zwaar!!....

Ah niet opgeven nu, die baby gaat er hoe dan ook binnen een paar dagen uit, en dat het nog niet van zichzelf op gang is gekomen betekent niet dat het niet elk moment alsnog kan komen:)
Ik herken het gevoel hoor, mijn dochter is ook pas met 41,1 gekomen, heb toen ook echt alle gekke dingen gedaan om het mogelijk op gang te brengen, had echt een soort irreëele angst voor 't inleiden. 
Uiteindelijk 1 nacht lang lichte weeën gehad, volgende dag naar 't ziekenhuis gefiets omdat de vk snachts niet goed kon zien of m'n vliezen nou wel of niet gebroken waren. In 't ziekenhuis bleek dat niet zo te zijn maar had ik al wel 5cm ontsluiting. Naar huis gefietst, savonds thuis vliezen laten breken door vk, toen naar 't ziekenhuis voor de bevalling, paar uur later was m'n dochter er:)
Het kan echt nog prima op gang komen, en ook van de mensen om me heen die zijn ingeleid hoor ik niet heel negatieve verhalen hierover. 

Mijn eerste was er met 41+5 nog niet. Half 6 's avonds konden ze met moeite strippen. Had nog net geen centimeter ontsluiting. De afspraak in het ziekenhuis stond voor de volgende dag om in te leiden.

Rond 3 uur werd ik wakker omdat ik moest plassen. Toen kon ik niet meer lekker liggen door krampen in mijn buik. Om 4 uur dacht ik, dit kunnen wel eens weeën zijn. Uur lang getimed. Ze kwamen al vlot en duurde een minuut. Verloskundige gebeld.

Half 7 richting ziekenhuis. Kwart voor 7 vliezen laten breken met nog geen 3 centimeter ontsluiting. Anderhalf uur later... 9 centimeter ontsluiting en kwart over 10 is mijn zoontje geboren. Op 41+6. Om half 11 dezelfde dag zou ik voor afspraak inleiding.

Ik weet dat het zwaar is, zeker als ze te laat zijn maar alles kan. Ik dacht echt dat ik de eerste vrouw zou zijn waar de baby er nooit uit zou komen ??? 

Terug
Bovenaan