4e of 5e zwangerschap?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben 33 en mama van 4 kids, wil graag een 5e.
Wie kent dit?

Hoi Poeh5,
Ik ben 32, en moeder van 3 kinderen (oudste is 5 en half, tweeling van  3 en half). Ik wil best een vierde, maar mijn man weet het niet zeker, wil het in ieder geval niet nu, misschien over een paar jaar nog eentje.
Hoe denkt jouw man erover?
groeten, Yvette

Tja, mannen!!!
Bij de tweede al moeten 'zeuren' , bij de derde weer en bij de vierde nogeens. Toen zou hij zich laten stereliseren, maar aangezien hij dat tot nu toe niet gedaan heeft, begon het bij mij weer te kriebelen. Nu dus voor de vijfde, maar wel over allerlei bezwaren heen moeten praten. (hij moet wel erg gek op me zijn)
Wat jouw man betreft, jullie hebben natuurlijk een tweeling en dat is waarschijnlijk wat drukker. Misschien kun je het nog op je leeftijd schuiven, en dan maar hopen dat hij inziet wat een nog kindje voor jou betekend.

Veel succes.

haha ja inderdaad, maar ik heb al gepraat als Brugman... Hij ziet het gewoon niet zitten, financieel maar ook praktisch, we hebben net alles weer een beetje op de rails, de eerste twee jaar met de tweeling waren erg zwaar, en alles loopt nu zo lekker, in Januari gaan de meiden naar school, heerlijk allemaal (vindt hij...).
Ik kan gewoon het idee van nog 1 keertje zo'n heerlijk klein knuffelbabytje niet van me af zetten... nog 1 keer zwangr, nog 1 keer alles meemaken... en ik vindt financieel, ach, waar er 5 eten kunnen er ook 6 eten, en zo slecht hebben we het nou ook weer niet...
Maar goed, ik blijf het proberen, haha, ik houd je op de hoogte!
Hoe oud zijn jouw kinderen?

Hoi,

Mijn oudste is al 16 (meisje), dan meisje 11, dan jongen 7 en de jongste, weer een meisje is 3. Dus wij hebben een aardig leeftijds verschil. Maar ja, over financiën denken mannen altijd anders dan vrouwen, volgens mij. Drie of  vier maakt ook uit in de  auto, aangezien wij de kinderen altijd vast doen, dat kan dus een probleem zijn, maar ik denk dat de meeste mensen daar wel over heen komen.  Je moet gewoon keuzes maken qua uitgaven.

Veel succes.  

Hoi,
Leuk om te lezen, hier is het net andersom gegaan. Ik was overtuigd dat twee en later drie genoeg was, maar mijn man bleef alle leuke en mooie kanten van nog een zwangerschap en kindje erbij herhalen en langzaamaan kwamen de kriebels weer boven. Nu gaan we dus voor nummer vier, ik ben al 38, dus ik hoop maar dat het ook echt gaat lukken.
Dus dames, blijf op die mannen inpraten. Er zijn heel veel auto's voor 7 personen tegenwoordig en samen op een kamer is best gezellig. Alsik zie wat we nu aan eten weggooien zal ook dat wel lukken en marktplaats is een geweldige uitvinding voor leuke babyspullen, kinderfietsen enzovoorts.
Groeten, Emma

Ha meiden,

Hier moeder van drie (5,3 en 1 jaar), waarbij de wens voor een vierde ook heel groot is. Voor de vakantie heb ik hier nog een bericht geplaatst, dat ik wel maar mijn man geen wens voor een vierde had. In de vakantie is hij omgegaan en ben nu 5 weken zwanger! Ongelovelijk hoe snel dat is gegaan. Ik ben nu 37 jaar en maak me wel zorgen om de eerste weken, en hoop dat alles goed blijft gaan.
Ik moet zeggen dat het echt genieten is met drie kinderen, de jongste begint nu ook mee te doen met spelen en is dan helemaal opgewonden dat ie mee mag doen. Natuurlijk zijn er ook momenten waarop het één krijspartij kan zijn, maar die vallen in het niets bij de mooie momenten. Ik heb het gevoel dat er steeds meer liefde bijkomt/vrijkomt (beetje raar gezegd) en bij ons is er zeker nog ruimte genoeg in ons hart voor een vierde.

Groetjes.

Bedankt voor jullie reactie meiden.
En, inderdaad, financieel is er vaak wel een mouw aan te passen. Marktplaats is bij ons ook wel in trek. Maar financieel ook niet te klagen. (man verdiend goed) Maar de kosten gaan wel elk jaar omhoog.
@juna8: gefeliciteerd met je zwangerschap, is toch altijd weer spannend die eerste weken, wacht altijd met spanning op de echo.

Terug
Bovenaan