5 april eerste echo, te vroeg?

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Afgelopen dinsdag heb ik verloskundige gebeld omdat ik zondag na een tijdje en maandag meteen een positieve test in handen had, maandag heb ik ook nog een CB test gedaan die 1-2 weken zwanger zei. De verloskundige rekende vanaf mijn laatste menstruatie en zei dat ik dan eind deze week al 6 weken zou zijn dus dat ik 5 april al mocht komen. Ik heb ook gezegd dat ik normaliter heel erg onregelmatig ben dus dat het wellicht nog niet zo ver is. Ik ben dus beetje bang dat we daar dadelijk komen voor de eerste (termijn) echo en we niks horen/zien. Overigens heb ik vandaag ook nog een CB test gedaan en die zei 2-3 weken zwanger. Ik hou dus nu ook op met testen en ga proberen gewoon te genieten. Maar heeft iemand wel eens een hele vroege echo gehad? Is er dan wel iets te zien /horen? </p><p> </p>

Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik heb met 6 weken en 2 dagen een echo gehad. Wel inwendig omdat het anders niet te zien was. Zag toen al duidelijk een kloppend hartje. 
Hopelijk jij ook ?

Ik zou het te vroeg vinden. Mijn ervaring bij 7 weken was niet zo leuk. Niks te zien nml. Zelf bennik mega nuchter maar voor mn man was het een hele lange week. Uk is nu anderhalf maar bij een tweede zie ik altijd wachten op min 8w +. Veel plezier wn gefeliciteerd

Daarom hadden wij bij onze kleintjes de eerste echo met 10 weken. Het is even langer geduld hebben. Maar wij vonden dat je dan meer zekerheid hebt dat het allemaal goed zit. Wij zijn ook vrij nuchter, dat zegt misschien ook wel wat. Persoonlijk zou ik een inwendige echo ook niet fijn hebben gevonden. Maar goed, de eerste echo van ons eerste kindje dacht ik dat het standaard was dat je de eerste echo met 10/11 weken kreeg. Dus had toen ook nog geen afspraken gemaakt met verloskundige enzo. 

Volgensmij zit je dan prima. Hou er rekening mee dat je korter zwanger bent dan dat ze nu zegt. 
Ik heb eerder een miskraam gehad en mag daarom eerder komen. Ik heb er voor gekozen iets meer zekerheid te willen hebben, dat als ik ga ik ook zeker weet dat er iets te zien is (als alles goed zit). Daarom ga ik met 7 weken en 3 dagen volgens de telling van mn vk. Volgens haar een hele veilige termijn voor een vitaliteitsecho!

Een tip als je een inwendige echo niet zo fijn vindt is ervoor zorgen dat je een hele volle blaas hebt. Ik had ervoor bijna een liter gedronken, had de echo met 7 weken en ook meteen heel mooi duidelijk beeld, met een uitwendige echo, en het hartje zichtbaar, dat kwam dus door mijn volle blaas. 

Terug
Bovenaan