5 april eerste echo, te vroeg?

Hier een echo gehad laatst ,met 6weken en 1dag, was duidelijk een "wormpje" te zien. Deze echo was overigens uitwendig, dit kon omdat ik smal ben. Inmiddels 8weken en 2 dagen zwanger van de 2e. Veel succes morgen.

Ik had een echo met 6+1 en toen was er nog niks te zien (2 lege zakjes) 
Een week later mochten we terug komen en daar was een babytje te zien met kloppend hartje! Het kan dus zijn dat je nog niks ziet, maar dat is geen reden voor paniek! 

Ik dacht 6w2d te zijn toen ik mijn echo kreeg. Vruchtje te zien op de juite plaats, kloppend hartje te horen. Bleek volgens de gynaecoloog dat ik ofwel net 5w6d was of NET 6 w.
Persoonlijk snap ik de "heisa" niet over een inwendige echo. Die voelt toch helemaal niet pijnlijk aan? Hoogstens een beetje ongemakkelijk? Dan denk ik dat die mensen zullen afzien met de bevalling :p 

Ik heb toen expres gewacht. Maar dat kwam omdat ik een slechte zwangerschap hiervoor had.
toen had ik een echo met 6 weken en bleek leeg vruchtzakje te hebben.
nu bij 7 weken een kloppend hartje en ondertussen een perfecte zwangerschap en al 23+3 weken.
gefeliciteerd ???

Ik heb met 6+5 een inwendige echo gehad. Toen ontdekt dat het een tweeling was (twee kloppende hartjes gespot!). Vond het toch wel prettig om al snel te weten dat het er twee zijn, niet pas met 12 weken ofzo. Je stelt je er toch op in dan. Inmiddels zit ik op 19+5, en alles is prima met de twee!
Qua kleding... niet te moeilijk doen, ze ziet toch alles, haha. Ik had gewone kleding aan en broek uitgetrokken. ;) De enige die erbij zit is je partner, en die heeft je ook al van alle kanten gezien! Dus gewoon normale kloffie aan is prima.
De inwendige echo maakte mij echt niks uit. Je maakt in de periode daarna wel vervelendere dingen mee, denk ik dan, en ze zien duizenden vrouwen per jaar... Ik vond het onderzoek voor baarmoederhalskanker (met de eendenbek) een stuk vervelender dan dit! Bij mij was de eerste echo in het ziekenhuis wegens medische indicatie. Daar was uitwendige echo niet eens een optie, het was direct inwendig.
Succes morgen!

Tip, trek een rokje aan met panty's, dan alleen de panty's uit en houd je je billen bedekt. Indien ze terplekke toch een buik echo willen, kun je gewoon je shirt omhoog doen en rokje wat open. Bij een jurkje is het onhandiger bij een buikecho. Zo houd je alles opties open en is het misschien wat minder ongemakkelijk.
Ik heb een lange tijd inwendige echo's gehad. Het is ongemakkelijk misschien, maar zeker niet pijnlijk. 

Inwendig ongemakkelijk? Vind ik helemaal niet. Je moet straks ook wel met de benen wijd. Kun je er vast aan wennen...
Kleding, doe gewoon aan wat je fijn vind. Daar is geen richtlijn voor.

Inwendig ongemakkelijk? Vind ik helemaal niet. Je moet straks ook wel met de benen wijd. Kun je er vast aan wennen...
Kleding, doe gewoon aan wat je fijn vind. Daar is geen richtlijn voor.

Terug
Bovenaan