5 april eerste echo, te vroeg?

Ik heb ook een vroege uitwendige echo gehad bij 6+1 (volgens berekeningen zou ik al dik een week verder zijn) en gelukkig een mooie echo gehad met duidelijk kloppend hartje! Met 9 weken krijg ik de 2e echo.
Volgens mij ligt het vooral aan de apparatuur van je verloskundige en de ligging van je baarmoeder.

Dankjewel voor alle ervaringen en tips. Ik had niet het gevoel dat ik echt een keuze had voor de eerste echo. Ze kwam met 5 april omdat volgens haar berekening ik dan 8 weken zou zijn. En ik moest rekening houden met een inwendige echo. Maar ik begrijp uit sommige reacties dat je soms dus ook zelf kan aangeven als je later een echo wil? Ik denk wel dat we 5 april gewoon laten staan en dan zal ik met een volle blaas gaan en als 't inwendig is dan so be it. Uiteindelijk moet je ook een keer bevallen denk ik dan maar. Hopelijk klopt de telling gewoon en ben ik dan 7/8weken en kan ik iets leuks zien op de echo! ?
Dankjewel voor jullie antwoorden! 

Nadeel van een vroege echo kan zijn dat je blij bent maar later teleurgesteld kan worden door miskraam. Ik zag bij 6 weken een kloppend hartje en was helemaal in de wolken. Helaas volgde een miskraam een week later. Daarom bij mijn twee succesvolle zwangerschappen erna er bewust voor gekozen om te wachten op de termijnecho

Ik heb zelfs gezien op internet dat je zelf thuis een echo kunt maken vanaf 12 weken met een Babywatcher? Misschien leuk als alternatief? Weet natuurlijk niet of het wat is.. Lijkt me leuk om zelf te kunnen proberen!

Hoi,

Ik heb hetzelfde. 10 feb. Laatste menstruatie gehad. 22 mrt pos. Test. Maar ik kan niet eerder dag 8 mrt zwanger zijn geworden. Maar mag al wel 9 april voor eerste echo omdat ze ook rekenen vanaf laatste menstruatie. Volgens hun ben ik dan ruim 8 maar ik weet zelf zeker dat ik dan ruim 6 w ben. Maar als ik naar de ervaringen van andere kijk is er met dit termijn echt al wat te zien. Natuurlijk is het geen garantie voor een goede zwangerschap maar die heb je zelfs na de termijn echo nog niet! Ik denk zelf hoe eerder hoe fijner dan weet ik idergeval dat het op de goede plek zit en echt is! En inwendige echo klinkt heel naar maar ik zelf vond het persoonlijk altijd meevallen (heb al 2 kids) ik mocht bij mn vorige zwangerschap zelfs kiezen en toen wou ik inwendig want dan zie je veel meer dan uitwendig. Spannend hoor hopelijk hb je een goede echo 5 april!

Ik heb ook een inwendige echo gehad bij 8 weken en had gevraagd of het ook uitwendig mocht. Toen zei ze dat je dan niet zo’n mooi beeld krijgt en heb toch voor de inwendige echo gekozen en deze is ,geloof mij, echt niet eng het stelt niks voor en als je het hartje ziet ben je dat al weer helemaal vergeten❤️

[quote quote=10184809]Hoi,
Ik heb hetzelfde. 10 feb. Laatste menstruatie gehad. 22 mrt pos. Test. Maar ik kan niet eerder dag 8 mrt zwanger zijn geworden. Maar mag al wel 9 april voor eerste echo omdat ze ook rekenen vanaf laatste menstruatie. Volgens hun ben ik dan ruim 8 maar ik weet zelf zeker dat ik dan ruim 6 w ben. Maar als ik naar de ervaringen van andere kijk is er met dit termijn echt al wat te zien. Natuurlijk is het geen garantie voor een goede zwangerschap maar die heb je zelfs na de termijn echo nog niet! Ik denk zelf hoe eerder hoe fijner dan weet ik idergeval dat het op de goede plek zit en echt is! En inwendige echo klinkt heel naar maar ik zelf vond het persoonlijk altijd meevallen (heb al 2 kids) ik mocht bij mn vorige zwangerschap zelfs kiezen en toen wou ik inwendig want dan zie je veel meer dan uitwendig. Spannend hoor hopelijk hb je een goede echo 5 april!
[/quote]
Oh wat toevallig! Gefeliciteerd! Ja ik ben heel benieuwd dus morgen. Weet alleen nog niet zo goed wat ik aan moet trekken qua kleding voor zo'n echo ?. Las al wel een lang tshirt ofzo. We gaan het zien, spannend! 

Terug
Bovenaan