5 dagen chreche wat zijn jullie meningen??

Je hebt natuurlijk niet altijd de keuze wat werken betreft, misschien kun je door gezondheidsredenen niet meer werken. Dán móet je echt rondkomen van een minimuminkomen.
 
Sorry 5dagen per week?!? Wie doet de opvoeding jij of de creche?Ze zien je kindje daar meer dan jij doet. Ik werk ook, maar part-time. En nu hebben we nog steeds genoeg geld  om goed te leven, en vaak op vak t gaan.En we hebben beide echt geen superbaan. Ja, als je kids neemt moet je dingen opgeven. Maar voor je kind doe je toch alles?? Sorry ik probeer je te begrijpen, maar t lukt me niet!!
 
Daarnaast mn zussen hebben beide n uitkering, 1 heeft zelfs 4kids!!En kan me nog opzoeken in Ierland!! Je kan bij de sociale dienst ook partime werken&xtra krijgen.En de vader??? Sorry maar hij kan toch ook n steentje bijdragen.Melk al je bronnen uit.Vecht voor je kind,maar dump hem niet!!!Daar krijg je spijt van.Groetjes maroesca
 
Allereerst wil ik zeggen dat je niet te harden te snel  over iemand moet oordelen als je de situatie niet helemaal kent. Zo kun je wel heel hard roepen 'waar is de vader' en dat die ook wel een steentje kan bijdragen, maar wie weet raak je dan wel een gevoeliger snaar dan je denkt. Misschien is ie er simpelweg wel niet meer? Je kunt zoiets ook anders brengen, is mijn mening.
Vind het moeilijk om je een advies te geven, maar zou willen zeggen dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en waarvan jij denkt dat het goed is. Laat je daarbij vooral niet te veel leiden bij wat anderen wellicht vinden en/of denken. Dat is misschien makkelijk gezegd, maar denk ik wel belangrijk. Heel veel succes met je keuze en bedenk je ook dat de keuze die je maakt natuurlijk niet onomkeerbaar is!

Groetjes, Mimi  
 

Mijn gevoelige snaar is dus geraakt. Vandaar mij felle reactie. Maar heb me al verontschuldigd. Nogmaals mijn excuse. Ligt gewoon zo gevoelig.Had misschien ook niet moeten reageren. Nogmaals sorry!!!
 
hallo suzanna,ik hoop aleen ,dat je baby een stabiele en goede binding met jou kan opbouwen...wat jammer voor jou als je al die mooie uuren met je kind moet missen(mischien wel zijn eerste stapjes...)is het dat wel waard??Maar ik ga niet over jou oordelen,want de antwoord moet je heelemaal bij je zelf zoeken!         Groetjes,rozewolk
 
Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat mijn beide meiden ( 2jaar en 9 maanden en 12 weken) 5 dagen naar kdv zouden moeten. Lijkt me verschrikkelijk als je geen keuze hebt daarin. Ik zou toch proberen wat je mogelijkheden zijn, ik heb er geen verstand van, maar misschien kun je ergens aankloppen voor hulp en kun je het aantal dagen beperken.
Zonder te willen oordelen, veroordelen en met respect en begrip voor je situatie, maar mij lijkt het niet goed als kinderen 5 dagen per week hele dagen naar kdv moeten.
Ikzelf werk parttime (60%), in nachtdiensten en om het weekend. Is voor mij best zwaar, maar aangezien wij ook bij niemand kunnen aankloppen  kunnen mijn partner en ik de opvang beperken tot 4 dagen kdv per maand.
En dan blijft het ook voor mijn dochter leuk.
Maar dit is mijn persoonlijke mening. Groetjes en succes gewenst!
 
Terug
Bovenaan