Hey! Hier een geruststellend (hoop ik) bericht. Er zijn de laatste tijd meerdere topics geopend van dames die 5 weken zwanger zijn en geen kwaaltjes hebben. Daarin hebben genoeg mensen gereageerd, en allemaal zeggen ze een soortgelijk iets: of je kwaaltjes komen pas rond week 6/7, of je kwaaltjes blijven beperkt. Maar met 5 weken ben je nog maar zo pril zwanger, dus je lichaam heeft ook de tijd nodig om het hormoonhuishouden te veranderen. Bij mijn beide zwangerschappen kwamen de kwaaltjes tussen week 6 en 7, helaas wel heel sterk. Ik heb last van HG, waardoor ik uiteindelijk ook opgenomen ben in het ziekenhuis door uitdroging. In het tweede trimester heb ik vrijwel geen kwaaltjes en vergeet ik soms zelfs dat ik zwanger ben - tot ik de baby voel schoppen. En in het derde trimester komen er weer allerlei vervelende kwaaltjes kijken (rusteloze benen, slecht slapen). Dus het wisselt gewoon enorm! Ook wisselen je kwaaltjes van dag tot dag en week tot week. De ene dag heb ik werkelijk nergens last van en de andere dag denk ik: laat het maar snel voorbij zijn, want dit vind ik niet meer leuk. Ik ben nu 29 weken onderweg voor nummer twee. 😉 Dus weet ook dat het echt kan wisselen! Het belangrijkste is dat je geen ernstig bloedverlies hebt.