5 weken zwanger en graag advies

<p>Hi allemaal</p><p>ik ben nu ongeveer 4-5 weken zwanger en merk er eigenlijk nog vrij weinig van.. ik wist het vooral doordat ik al 2 weken super gevoelige borsten had. Maar sinds een dag of 2 wordt dat een heel stuk minder. Ik maak me dan ook zorgen dat het eventueel fout kan zijn. Ik heb een echo laten inplannen voor over 10 dagen omdat ik graag gerust gesteld wil worden dat er een hartje te horen is. <br />ik heb verder ook helemaal nergens last van.. alleen hele lichte steekjes in m’n baarmoeder, maar dat kan ook nog van een groeiende baarmoederwand zijn, dacht ik..</p><p>ik ben (nog) niet misselijk en heb dus verder niet echt last van iets. Ook niet van extreme vermoeidheid ofzo..</p><p>kan iemand mij gerust stellen? Wie heeft hetzelfde meegemaakt? </p>

Ben nu zwanger van de 3e en nooit kwaaltjes gehad. Nooit misselijk, nooit spugen, nooit zere borsten. Ik werd niet ongesteld, dat is het enige waarom ik wist dat ik zwanger was. Kwaaltjes zeggen niks!!! Ik heb 2 gezonde dochters en ben nu 12 weken zwanger van de 3e.

Die extra echo kan je juist ook enorm onzeker maken en verwarring oproepen omdat je dan nog maar zo'n 6 weken zwanger bent. Grote kans dat ze nog amper iets kunnen zien en geen hartje kunnen horen, dat maakt je nóg onzekerder terwijl je 2 weken later wel een fijne echo hebt met kloppend hartje en al.

Persoonlijk zou ik nooit zo vroeg een echo willen, zolang je geen bloedverlies hebt mag je er vanuit gaan dat alles goed gaat. Vertrouw op je lichaam, kwaaltjes zeggen echt heeeelemaal niks! En... het kan zomaar dat je volgende week wel elke dag boven de wc hangt om te spugen, dan zou je willen dat het anders was ;)

Spannend hè, die eerste weken! En dat je nu nog niets voelt, is heeeeel normaal! Vaak beginnen de klachten als misselijkheid en moeheid vanaf 6 weken, als het hcg echt goed toe gaat nemen. Je bent nog heel pril zwanger, dus het is normaal dat je nog niet zoveel voelt.
Als je over 10 dagen een echo hebt gepland, ben je dus ongeveer 6 weken? Houd er dan rekening mee dat er wellicht nog geen hartje gezien wordt, maar dat betekent nog niets. Wellicht is een echo bij 7 weken dan een beter idee? Dan moet er sowieso een hartje te zien zijn op de echo.
Succes met afwachten! 

Ja de verloskundige zei ook dat het idd nog misschien niet te zien is dus ik heb de oorspronkelijke datum nog behouden.
ik heb wat licht bloedverlies gehad wat zondagochtend begon. Zondag was dit eigenlijk alleen met afvegen te zien (bruinig) maar gisterenochtend had ik een paar druppels helderrood bloedverlies. Daarna eigenlijk niks meer. Daarom maak ik me denk ik toch extra zorgen. Bedankt voor je reactie! 

Ja de verloskundige zei ook dat het idd nog misschien niet te zien is dus ik heb de oorspronkelijke datum nog behouden.
ik heb wat licht bloedverlies gehad wat zondagochtend begon. Zondag was dit eigenlijk alleen met afvegen te zien (bruinig) maar gisterenochtend had ik een paar druppels helderrood bloedverlies. Daarna eigenlijk niks meer. Daarom maak ik me denk ik toch extra zorgen.. kan nog van de innesteling zijn maar het is voor mij de 1e keer dus het geeft me veel onzekerheid merk ik :(

Ik ben bijna 9 weken zwanger. De eerste 5 weken nergens last van gehad, ben gaan testen omdat mijn ovu testen na 5 dagen nog positief waren. Toen bleek ik al 4 weken zwanger te zijn. Vanaf week 6 werd ik misselijk, krampen en pijnlijke borsten. Na week 8 is dit verdwenen, nu alleen nog zere borsten en overige gevoelig voor geurtjes. 
Het hartje is nog niet te horen zo vroeg in de zwangerschap. Ik heb twee weken geleden mijn eerste echo gehad, ze zag hem wel kloppen maar horen kan pas vanaf week 12.

Ik had rond 4 weken 3 dagen bruinverlies. 3 inlegkruisjes ofzo. En nu 23 weken zwanger. Die eerste weken zijn zo spannend he?
Met 6 weken een echo kan heel spannend zijn hoor en je onterecht helemaal overstuur maken. Het hartje is dan nog niet altijd te zien. Ik zou tot 7 weken wachten. 
Klachten begonnen bij mij bij 6/7 weken pas goed. Toen werd ik misselijk. Maar er zijn ook mensen die helemaal niet misselijk worden of iets anders dan normaal voelen. En er zijn ook mensen die heel veel klachten hebben en toch een miskraam krijgen. Het is enkel de reactie van je lijf op het hormoon en zegt niks over het succes van de zwangerschap. Probeer de klachtjes los te laten en te vertrouwen op dat het bloedverlies gestopt is.

Ik heb de afgelopen 3 zwangerschappen telkens een echo rond 6 weken gehad, en de enige keer dat ik daardoor enigszins overstuur raakte omdat ik daar minder ver was dan gedacht bleek dat ook gewoon terecht: dat werd een miskraam. Als het goed zit met de zwangerschap, dan is er echt al wel iets te zien met 6 weken. Verwacht niet iets wat ook maar een beetje lijkt op een kindje, maar als het goed is kan de verloskundige/echoscopist je prima uitleggen wat er te zien is. Misschien nog niet heel duidelijk een kloppend hartje, maar in elk geval al wel of de zwangerschap op de juiste plek zit, en vaak ook of de oorzaak van het bloedverlies uit de baarmoeder komt of niet. Misschien hecht ik daar meer waarde aan dan anderen, omdat ik ook al eens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad, maar echt, een echo met 6 weken kan ook gewoon al een heleboel geruststelling opleveren. Overigens heb ik telkens met die termijn ook al een kloppend hartje gezien. Bij mijn laatste 3 zwangerschappen heb ik allemaal bloedverlies gehad, daaruit was dus 1 miskraam, mijn zoontje en mijn huidige zwangerschap waar ik vandaag een goede termijnecho van heb gehad. In die zin zegt bloedverlies dus (gelukkig) niet altijd wat, maar spannend is het natuurlijk wel. 

Verder: kwaaltjes komen en gaan als je ze hebt, ook in een gezonde zwangerschap. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en heb nog last van misselijkheid, maar het is ook even 3 dagen bijna helemaal weg geweest, om vervolgens gewoon weer terug te komen en er zitten wel vaker af en toe betere en mindere dagen tussen. Voor 6 weken was ik wel licht misselijk, maar ook nog niet zo erg, het overgeven begon pas met 6 weken bij mij. En gevoelige borsten had ik ook in het begin (eerste twee weken ofzo), maar al best een tijdje nauwelijks nog. Ik zou proberen er van te genieten dat je de kwaaltjes (nog) niet hebt, achteraf baal ik er ook van dat ik niet meer heb genoten van mijn goede dagen.

Terug
Bovenaan