5 weken zwanger en graag advies

Ik ben niet de enige zo te zien. Ik ben wel af en toe misselijk en best wel moe, maar meer ook niet. Oh ja, ik ruik ook onwijs goed. Soms baart het mij wel zorgen. Omdat ook vooral mijn vorige zwangerschap heel zwaar was. Veel misselijk en me hondsberoerd voelen.
Ik heb deze week mijn eerste echo gehad en ik ben een week teruggezet. Ik dacht dat ik 7 weken zwanger was maar volgens de VK ben ik 6 weken. Schrok er wel een beetje van. Gelukkig wel een hartje zien kloppen. Ik ben het mee eens dat een vroege echo soms meer zorgen met zich meebrengt dan positiviteit. 6-7 weken is gewoon te vroeg.

Over 10 dagen ben ik precies 6 weken als ik uit ga van mn ovulatie, en niet van mn eerste dag laatste ongesteldheid. Het gaat me er niet om dat ik veel zie, ik weet dat er weinig te zien is. Maar het is, zoals iemand aangaf, denk ik wel te zien of het niet buitenbaarmoederlijk is en of er iig iets zit en wellicht een klein kloppend hartje. Ik ben iig blij om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie se symptomen zo schommelen! 

Een hartje kan je pas na 10 weken horen met een echo apparaat en na 12 weken met een doptone. Met een vitaliteitsecho kan je wel kijken of t vruchtje op de goede plek zit en eventueel een hartje zien kloppen. Het wordt aangeraden om een vroeg echo rond 7 a 8 weken in te plannen. Veel succes!

Dat begrijp ik. Ik wilde ook een vroege echo om zeker te weten dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is en om te controleren of het hartje klopt. Gelukkig konden ze bij mij wel hartje zien kloppen, maar hou er rekening mee dat ze dat niet altijd zien. En dan ga je vaak van het ergste uit terwijl er helemaal niets aan de hand is.

@lola: gelukkig is het bij jou vooralsnog goed!
ik voel hele lichte steekjes in m'n baarmoeder, kan dat het erbij hoort, maar je gaat je automatisch zorgen maken. Zeker omdat het gisterenochfend een aantal druppels helderrood waren en daarna weg was. Nu net bij afvegen toch weer wat lichtrozige bloedverlies. Heel weinig, maar toch.. die lichtje steekjes continu maken toch dat ik me zorgen blijf maken. Onzekerheid en onwetendheid doet zo veel met de mens

Die steken heb ik ook gehad. Heb dat nog steeds wel een beetje. Kan zijn dat je baarmoeder aan het rekken is en dat veroorzaakt bandenpijn etc.

Ik heb ook meerdere keren wat bloedverlies gehad tijdens het eerste trimester. Het hoeft niet altijd wat slechts te zijn, maar ik snap je onzekerheid heel goed.

Die eerste weken konden voor mij ook niet snel genoeg gaan.
Een echo met 6 weken is vroeg idd. Als je een hartje ziet is dat mooi, maar als je het niet ziet, zegt het nog niets en zul je een paar dagen later nog weer eentje willen doen.
Wel kun je je hormoonniveaus in het bloed laten testen. Als die oplopen, dan is er een grotere kans dat het goed zit. Zwangerschapstesten meten ook verschillende niveaus. Als je die een paar dagen (met een dag ertussen bv) achter elkaar doet en je ziet het streepje donkerder worden of de weken oplopen (die dure digitale testen) dan weet je dat je niveaus omhoog gaan. Nog geen garantie, maar kan je weer een beetje geruster maken. 

Terug
Bovenaan