5e IUI zal dit 'm gaan worden dan!!!

Hoi Moon,

Wat goed dat je even je verhaal komt vertellen, ik heb er best veel aan gehad om zo af en toe van me af te schrijven de afgelopen maanden, dus vooral blijven doen dat helpt echt!

We zitten nu samen op het wachtbankje ik heb afgelopen vrijdag mijn 5e IUI gehad.
Ik heb er een goed gevoel over deze keer.

Iedere IUI heb ik toch weer anders ervaren wat gevoel betreft. Mijn eerste IUI is ook niet goed gegaan. Ik gebruik verder geen hormonen of iets in principe is bij mij na me operatie van september waarbij ze een cyste en verklevingen weg hebben gehaald alles goed van binnen. Hormoonwaarde e.d. heb gewoon een eisprong en loop iedere maand precies op tijd met alles. Ik gebruik ovulatietesten en moest daar erg aan wennen ook met welk merk je het beste uit de voeten kan enz.

Ik ervaar mijn 5e iui niet echt als een druk ik mag ook maar 6 behandelingen en daarna wordt het IVF. Maar ik blijf ervoor gaan. Ik heb zelf het gevoel dat IUI bij ons niet zoveel uitmaakt. En denk dan ook dat IVF het voor ons zal gaan worden. (maar mag eerlijk gezegd niet zo denken want in principe zeg ik nu dat ik gewoon geen vertrouwen heb ik IUI.) Ik ga er gewoon van uit dat nr 5 gelukt is!!!!!

Bij mij was  afgelopen jaar ook vreselijk emotioneel en hormoonuitbarstingen e.d. ik was gewoon mezelf niet. Maar dat is nu aardig hersteld en ben inmiddels weer aardig mezelf en als ik dan terugdenk aan momenten hoe ik over dingen dacht. Daar denk ik dan nu heel anders over na.

Ik snap wat je bedoeld met alles want iedere teleurstelling is niet leuk. Maar ik hou altijd in me achterhoofd dat het een keer gaat lukken maar wij moeten gewoon iets meer geduld hebben.

Vind het goed dat je, je verhaal verteld heb en zou het ook leuk vinden om verder met je te kletsen bovendien sleep je elkaar zo door de rottige wachtweken heen. 1e week gaat bij mij ook altijd goed maar 2e week is echt slopend. Overal en iedere dag denk je er gewoon aan, zal het wel of niet gelukt zijn.......

nou meid hopelijk voor ons allebei raak dit keer.

groetjes
Patricia

ps ken ik jou niet van vorig jaar het juni NOD lijstje? Je naam komt me bekend voor.

Hoi Patricia

Hoe is je IUI gegaan, ik moet vanaf donderdag weer met LH testen beginnen. Ik hoop dat het voor ons allebei RAAK mag zijn deze keer.

Hoi Moon, jij ook heel veel succes.

Doeg groetjes Frouk

Hey Patricia en Frouk,

Ik lees en schrijf eigenlijk al zeker anderhalf jaar op het zwanger worden forum, het kan best dat ik op juni nod geschreven heb, jou naam -leepat- kwam me ook wel bekent voor.    Ik  heb op het zwanger worden forum ook contact met een meisje die bezig is met IVF. Heb inderdaad soms best veel gehad aan het van me afschrijven, en van    "lotgenoten"   te lezen.
Ook succesverhalen beuren me wel op, maar soms bekruipt me gewoon de gedachte dat het misschien ook wel helemaal niet zou kunnen gaan lukken.  
Toen ik na de 4de IUI  aan de fertiliteitsmedewerkster vroeg hoeveel IUI 's ze eigenlijk doen zei de dus dat ze er max. zes doen, en ze vertelde me ook wat dan het vervolg traject zou zijn. 3 IVF behandelingen dus.   Op dat moment schrok ik heel erg... drie keer IVF en als het dan nog niet gelukt is, dan is het gewoon afgelopen. Later bleek dat 1 IVFpoging meerdere terugplaatsingen kan bevatten, dus dat niet na drie maanden einde verhaal is.   Toch zette me dit erg aan het denken, en daar ben ik wel een tijdje wat van slag door geweest.
Nu gaat het wel weer hoor!   Ik ben blij dat we als het nu niet gelukt is nog twee pogingen hebben met gebruik van puregon. Dit middel moet er eigenlijk voor zorgen dat er meerdere eitjes rijpen, en je dus dubbel of drievoudig meer kans maakt op een bevruchting van een of meerdere eitjes.  
Deze cyclus is dus de eerste met de puregon, ze beginnen dan met een lage dosis, omdat ze niet vooraf kunnen voorspellen hoe je reageert op het medicijn, en ze overstimulatie niet willen riskeren.
Helaas was er dus maar 1 eitje gegroeid, daar was ik wel even teleurgesteld van, maar ja,  een kans is een kans, toch?   Moet mezelf steeds weer oppeppen en positief blijven denken!!
De eventueel volgende cyclus mag ik de dosis verhogen, hopelijk is dit niet nodig, maar mocht het toch zo zijn, dan hoop ik op drie eitjes.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?? En hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig?
Ik zelf ben 30, wordt 20 april al weer 31. en we zijn nu zo 'n 2 en een half jaar bezig.

Tot gauw, en ik duim voor ons allen!!
Groet, Moon

Hoi Moon

Ik ben nu sinds 2005 bezig en heb nu met een tussenperiode van iets meer dan een jaar 4x IUI gehad. Als het goed is gaan we eind deze week begin volgende week voor poging 5. Ik denk inderdaad ook wel eens aan het vervolgtraject, nu doe ik alles zonder hormonen, maar ja bij IVF gaat dat niet dus daar denk ik wel regelmatig over na. Ik hoop dat we geen IVF nodig zullen hebben.

Heel veel groetjes en succes Frouke

Hoi Frouk, Leepat, Moon en anderen,

Ik heb hier een tijdje geleden wel veel gelezen en geschreven, maar had na de kijkoperatie even tijd nodig om er niet te veel mee bezig te zijn. Wij zijn inmiddels ruim 2,5 jaar bezig voor de eerste en ik heb vorige week IUI nr. 4 gehad, nog een paar dagen en dan weten we of het deze keer gelukt is. De twijfel en spanning is dus weer behoorlijk aanwezig . Ik had me voorgenomen niet meer te schrijven en alleen af en toe even mee te lezen, maar ik herkende me erg in het verhaal van Moon (en besloot dus toch maar mee te doen). Ik  ben ook 30 inmiddels en word 1 juni alweer 31. Nog niet echt oud, maar heb wel het gevoel dat de tijd doortikt... En ik heb ook af en toe die schrik over het vervolgtraject, 3x IVF en dan? Stel dat... en dan maar snel weer aan iets anders denken.

Zal niet zo veel schrijven, maar blijf wel meelezen en houd jullie natuurlijk af en toe op de hoogte!

liefs Jo

hallo meiden van dit forum,

Als ik jullie verhalen lees schieten de tranen me weer in de ogen.  Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken en laten weten dat ik echt meeleef en aan jullie denk. Het klinkt allemaal nog zo herkenbaar. Denken aan die 3 keer IVF, en is het daarna dan afgelopen? Ook ik ben 2 en half jaar bezig geweest en al 31, terwijl ik altijd hoopte voor mijn 30e moeder te zijn.
En dan al die hormonen, stemmingswisselingen, het verdriet als het keer op keer weer niet gelukt was...
Heel veel succes, sterkte en blijf moed houden! Ik kan jullie ook de patientenvereniging Freya aanraden, zij hebben ook een mailingslist voor meiden die met IUI bezig zijn, hier heb ik veel steun aan gehad.
veel liefs van Saskia

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie berichten, sorry dat ik niet sneller reageer maar heb het zo onwijs druk op me werk dat ik 's avonds geen zin meer heb om achter me pc te gaan zitten.

Ik ga even 1 voor 1 op iedereen reageren.

Frouk--> Me IUI is goed gegaan gelukkig alles zag er goed uit en we waren weer op juiste tijdstip. Jij bent vandaag begonnen met testen wanneer verwacht je, je IUI?
Ik hoop ook inderdaad dat het nu raak is zou toch zo geweldig zijn Succes!!!!!!!!!!!!!!! ik probeer nu vaker te reageren we moeten elkaar toch door de wachtweken heen slepen. Voor mij zit morgen alweer 1 week erop gaat best snel zeker als je het zo druk op je werk hebt.

Moon--> Jij hebt dus gestimuleerde IUI behandelingen lijkt me ook niet prettig om die hormonen te krijgen. Bij mij hoefde dat gelukkig niet omdat ik een normale eisprong heb en alle hormoonwaardes in orde zijn. Ook met endometriose wat ik heb is het niet verstandig om teveel hormonen te krijgen want dat woekert het weer aan. Ik voor jou dat nu je eitjes goed rijpen. Succes!!!

Ik ben nu 26 jaar wordt  21 april 27, wij zijn bezig vanaf november 2006 en ben in september 2008 geopereerd aan endometriose ik had een cyste van 7cm zitten en er zijn verklevingen weggehaald.  In oktober zijn we gelijk met IUI begonnen en wij gaan morgen de 2e wachtweek in na me 5e IUI maar dat wisten jullie al.

Jo1978--> Wat goed dat je ook even je verhaal kom vertellen ik hoop voor je dat het nu gelukt is!! merk je al wat of de rode duivels onderweg zijn? ik hoop het niet voor je. Blijf gezellig mee kletsen, hoe moeilijk alles ook is we moeten positief blijven dat is het enige waar ik in geloof hoe moeilijk dat  soms ook is.

Saserik--> bedankt voor je medeleven. Mag ik vragen of het na al die tijd nu wel gelukt is bij jullie dan haal ik niet uit je verhaal? Of zit je er nu nog middenin en ben je nog met behandelingen bezig?

Ik zal eerlijk zeggen dat het juist nu weer stukken beter gaat op emotioneel vlak, na me operatie had ik er meer last van en was ik echt een hormoonbom. Ik ben altijd vrij positief ingesteld. Tuurlijk heb ik ook me momenten dat ik gewoon even lekker kan janken om helemaal niets of als het weer een teleurstelling is. Maar ik kan me ook vrij snel weer op positieve gedachten brengen. Ik zie zeker IVF niet als een eindbehandeling. Als ik zo denk weet ik zeker dat het nooit gaat lukken!! Op het moment dat je IVF behandelingen krijgt en dan gaan we even van het gunstigste uit, en je hebt meerdere bevruchte eitjes dan kunnen ze ingevroren worden en kan als je IVF behandeling mislukt is een "Cryo" terugplaatsing plaats vinden dit is dan geen nieuwe IVF behandeling maar er kan wel een zwangerschap uit ontstaan. Dus in principe kan je het ook als meer behandelingen zien  IPV 3 behandelingen  dat ligt er helemaal aan hoeveel bevruchte eitjes er zijn.

Dus meiden er is altijd nog hoop en denk niet over uit behandelen na maar leef met de dag wie weet is het ineens raak.....

Ik zou het leuk vinden als jullie blijven kletsen ik heb er echt veel aan om alles van me af te schrijven. Ik schreef eerst met andere topics maar daar zijn de meiden of al van bevallen of lopen op alledag.

Ik ga me bedje in nog 1 dag hard werken en dan heerlijk weekend.

Ik spreek jullie snel weer

groetjes
patricia

Hoi Meiden,

Oooh, het wordt spannend voor mij.... morgen is m 'n NOD. Vorige cyclus was ik echter al een dag te vroeg ongi, en nu dus niet!!! Iedere dag is er een!!!
Wel voel ik vanalles borrelen in m 'n buik, dit heb ik iedere maand vanaf ong. een dag voordat ik ongi wordt, dus de tekenen zijn niet zo goed, maar, we wachten af...

Leepat
Ja, die hormonen is niet altijd even prettig, maar puregon geeft gelukkig een stuk minder bijwerkingen dan clomid, waarvan ik soms wel tegen het plafond kon vliegen, hihi!!
Aan het spuiten ben ik inmiddels wel gewent, dat doe ik al sinds mei vorig jaar met pregnyl, om de eisprong te stimuleren. De puregon is ook spuiten, maar dan met een prikpen, erg makkelijk.
Jij moet nog tot vrijdag wachten, toch?? Heel veel succes in ieder geval!!!!

Saserik
Bedankt voor je medeleven, is altijd fijn om te lezen van mensen die ongeveer in de zelfde situatie zitten of gezeten hebben, dan voel je je begrepen en  niet zo alleen.  

Oh, nu ben ik de andere verhaaltjes weer vergeten....

Terug
Bovenaan