6 maand geleden keizersnee gehad nu weer zwanger!!!

Hallo allemaal,

6 maand terug heb ik een keizersnee gehad en hebben we een zoon gekregen met de naam Sven!!!

Nu heb ik vanmorgen een test gedaan en ben weer zwanger! ben nog maar 4 wkjes zwanger was ook niet gepland maar  hij of zij is zeker welkom!!

Maar ik wou ff vragen of iemand ervaring heeft met zo vroeg na de keizersnee alweer zwanger te zijn!!?

Lijkt me best wel eng want verloskundige had gezegt dat ik binnen een jaar niet zwanger mocht raken en heb op internet ook wel gelezen dat het binnen een half jaar dat niet mag!

Groetjes Emmie

B.v.b. excuus voor mijn directe reactie maar ik vind het alles behalve slim!

Als je vk of gyn dat afraad en je doet het toch ben je fraai bezig maar niet heus.
Ik weet namelijk ook wat de gevaren voor jou en je kind kunnen zijn.

Sterkte er mee!

Gabriëlle

Hallo Emmie,

Als eerste van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Ik heb een zoontje van ruim 7 maanden, die ook geboren is via een keizersnee!
Ze kwamen er met 39 weken achter dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Met 39 weken en 5 dagen hebben ze mij ingeleid en toen de ontsluiting niet verder kwam dan 4 cm en het hartjeslag van de kleine erg achteruit ging, kreeg ik uiteindelijk een spoedkeizersnee.

Nou ben ik er vorige week achter gekomen dat ik ook weer zwanger ben. Nu 5 weken en 4 dagen. Voor mij was het wel even schrikken hoor! Maar nu ben ik er wel een beetje aan gewend. Ik heb al een echo gehad om te bepalen hoe ver ik ben en volgende week vrijdag moet ik terug komen om naar het hartje te kijken en dan heb ik ook een afspraak met de gyn. Dat kunnen we kijken of ik bij hem onder behandeling blijf. Ze hebben al tegen mij gezegd, dat als ik zelf liever bij de gyn wil blijven, dat geen probleem is. En ik denk dat ik dat ook doe. Want hij is toch de gene die dit kindje op de wereld gaat zetten en niet de verloskundige.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal met jouw verloopt. Hoe voel je jezelf verder. Heb jij niet zoiets van, hoe ga ik dat allemaal doen??
Nou geniet ervan,

Groetjes

Gabrielle,

Dat is inderdaad een hele kortzichtige opmerking!!!!!!!!!!!!!
Sommige dingen gebeuren nou eenmaal, zonder dat je het in de hand hebt!
Ik kon in eerste instantie geen kinderen krijgen, en ben nu dus heel blij met deze wonderlijke gebeurtenis!!! En zoals emmie ook al schreef, zij ook!!!!
Jammer dat jij zo ´n reactie neerzet op zoiets moois!!!
En ik heb de arts gesproken en die vertelde dat het geen kwaad kan voor je kind!!!

Als jij een reden hebt om zoiets neer te zetten, moet je het ook onderbouwen en niet zo klakeloos neerzetten!!!!! En dat is mijn mening!

Groet

Hoi     Gabrielle26

Ik schrok gewoon van je reactie!! ik heb dit helemaal ook niet gepland hoor wou ook wachten tot Sven zowie zo een jaar is! ben ook gewoon aan de pil hoor maar toch zwanger!

Hoi maybeeb

zit gewoon met tranen in de ogen hier!!! hoezo hormonen maar ja raakt me wel zo iets nu helemaal!!!!

Ben zeker blij dat ik zwanger ben had het niet zo gepland maar hij of zij is zeker welkom!!!
Vind het best eng en ben benieuwd hoe alles met mijn kind zal gaan en met mezelf natuurlijk!!!
heb je meteen gebeld toen je wist dat je zwanger was ofniet? zit nog wat te dobben of ik moet wachten of dat ik meteen even moet bellen.

En bedankt voor jou leuke reactie toch nog iemand die leuk doet!!

Groetjes

Hoi meiden,

ja mijn reactie is misschien wat kort door de bocht maar ik weet dan ook wat de medische gevaren zijn. Misschien wel een te directe reacie recht vanuit het hart.
Zwangerschap is altijd iets moois en keer op keer weer een wonder, dat klopt.
Maar ik zou het niet begrijpen als mensen ondanks dat ze gewaarschuwd zijn door vk en gyn daar toch voor kiezen?!
Als je echt door de pil heen zwanger bent geraakt heb je deze keuze niet bewust gemaakt en dan moet je mijn eerste reactie maar als niet verstuurd beschouwen.
Wil ik toch aan toevoegen dat ik vind dat ik veel vrouwen tegen kom, dan wel online als in het echt die door de pil heen zwanger raken.
In de boekjes staat dat deze mogelijkheid voor 1% bestaat, terwijl ik toch veel vrouwen ken die deze reden voor zwangerschap aandragen... en zoveel mensen ken ik niet.
Maar goed, dat is ieder voor zich.
Omdat een kindje krijgen zo'n wonder is vind ik ook dat daar zorgvuldig mee om gegaan moet worden. Als mensen bewust kiezen voor het aangaan van overbodige risico's voor eigen kind, kan ik me daar enorm over opwinden.
Maar goed, zoals je schrijft is dit in jou geval niet zo, dus hierbij mijn excuus als het je het allemaal 'overkomen' is.

Geniet van je 2e wondertje doen wij hier ook!

Gabriëlle

Ja ik snap dat je er zo over denkt!

Is mijn bedoeling ook niet geweest om zwanger te worden maar toch is het zo en kan er niks meer aan doen!
Kan niet anders dan blij zijn en dat ben ik ook wel maar tegelijk vind ik het ook best eng hoe het allemaal gaat komen.
Ik heb geen idee wat te gevolgen zijn maar hoor ik vast wel van de verloskundige en de gyn als ik ze gebeld heb.

Terug
Bovenaan