6 maand geleden keizersnee gehad nu weer zwanger!!!

Hey Emma,

Ik was weer zwanger toen mijn zoon 7 maanden was. Ben nu inmiddels 6 maanden zwanger. Ik heb ook een keizersnede gehad.
Bij mij heeft na de keizersnede nooit iemand iets tegen mij gezegd over dat ik niet weer zwanger mocht worden en dat ik beter kon wachten. Het ging bij ons sneller dan verwacht, maar we waren toch alweer een beetje bezig met een tweede (we wilden er een maand later voor gaan!)
Nu heb ik al veel controles gehad bij de verloskundige en ik heb nog nooit iets gehoord over mogelijke gevaren, dus het zal wel niet zo groot zijn.
Ik weet ook dat je baarmoeder kan scheuren, maar dat die kans klein is en dat je omdat je in het ziekenhuis bevalt er als het gebeurt snel ingegrepen kan worden.

Groetjes Annemiek

Hey Annemiek!

Bedankt voor je reactie!
Steld me wat gerust apart dat ze dat niet tegen jou hebben gezegt dan zal het inderdaad wel wat mee vallen anders hadden ze het wel gezegt

Ben benieuwd hoe het mij allemaal afgaat!!

Nog  gefeliciteerd trouwens

Groetjes Emmie

Hallo meiden,

Anemiek, als eerste bedankt voor jouw woorden, ook mij maakt dat een stukje zekerder. Vind het ook wel een beetje spannend allemaal.

Gabriele, ik begrijp jouw reactie echt wel!! En de mijne is misschien ook een beetje heftig ( ook echt de hormone) maar voor ons is het echt een wondertje.
Ik wil er verder niet over uitwijden. Ik zal nooit de veiligheid, van mijn kind opzettelijk op het spel zetten. Maar weg laten halen is voor mij geen optie!!!

Emmie, hoe voel je jezelf?
Komt weer een spannende tijd aan hé.
Ik weet nog niet hoe ik het allemaal ga doen, als de tweede straks geboren is, maar volgens mij gaat dat allemaal vanzelf! Ik hoef niet te werken, dus dat vind ik echt wel een voordeel. Kan dus gewoon lekker genieten en druk zijn met twee kleintjes. Maar ik vind het wel heel leuk, dat ze straks zo dicht bij elkaar liggen, qua leeftijd.
Ach alles heeft zo zijn charmes.
Laat je even weten, als je een echo ofzo hebt! Zo leuk!
En wil je toevallig ook weten wat het word?
Nou goed, dat zijn kleine dingentjes waar ik zo blij van word...

Groetjes

Hee Emma,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ben vorig jaar zelf ook bevallen met een keizersnede. Op controle bij de gyn. duidelijk gevraagd hoe lang te wachten met zwanger worden....
Tuurlijk ik het niet slim om gelijk zwanger te worden, maar je mag na een paar   maanden gewoon weer zwanger worden. Dat half jaar of jaar wachten is blijkbaar echt uit de tijd!

Dus...geen zorgen! De wond is al lang genezen, en rekt nu langzaam aan weer mee...

Fijne zwangerschap!
Liefs Anne

He!

Vind het heel Spannend!
merkte dit keer erg snel dat ik zwanger was misselijkheid midden in de nacht  en ochtend eventjes  had ik bij de vorige zwangerschap niet eens!
En steeds hoofdpijn had ik bij de vorige ook steeds bah das niet lekker maar voor de rest gaat het goed met mij lijkt me ook erg leuk zo dicht die leeftijd bij elkaar.

Ik heb ook een zus en we schillen ook maar 1 jaar en 3 maand en we hebben een hele goede band met elkaar dus das erg fijn!

Ben benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat! maar ze zeggen toch als je nog maar net zwanger bent nog niet meteen hoeft te bellen? meestal als je iets van 8 wk bent toch of maakt dat niet uit?

Groetjes Emmie

tjeetje wat een reakties....ik ben er echt perplex van.
Ik vind het heel erg fijn dat je zwanger bent.Ook al is het vlot na je keizersnede.Het zijn gewoon allemaal richtlijnen die ze aangeven, maar dat wil niet zeggen dat het bij voorbaat al niet goed zal gaan....
Ik snap best dat er mensen zijn die nare dingen hebben meegemaakt, maar om zo te reageren op nieuws waar een ander juist heel blij mee is...nee dat snap ik niet.
Ik heb zelf ook heel wat verdriet te verkroppen gehad, maar ik gun ieder een gezonde zwangerschap en een gezond kindje.Ongelukje of bewust voor gekozen...who cares...het is gewenst en dat is het belangrijkste.
We zijn blij als er straks weer een gezond kindje in onze armen liggen, toch???
En als de kleine er eenmaal is, heeft niemand het meer over zo vlot na een keizersnede.

meid, ik ben erg blij voor jou en je familie en ik wens je een hele goede zwangerschap en een heel gezond kindje in 2009.
liefs

Hallo,
Ik zal even kort mijn verhaal vertellen wat betreft snel weer zwanger na een keizersnede. Toen ik op de nacontrole was na 6 weken en ik aan de gyn. vroeg wanneer ik evt. weer zwanger mocht worden was zijn reacctie wat mij betreft vandaag nog. Volgens hem was de wond genezen en voordat de baarmoeder weer gaat groeien duurt ook nog wel even. Omdat ik bij de eerste niet zo makkelijk zwanger werd hebben we nooit anticonceptie gebruikt en ik was na 3 maanden zwanger.
Kortom ik heb 2 keizersnedes binnen 1 jaar gehad. Het was best zwaar, maar meer de drukte van 2 jonge kinderen.
Nu zijn ze 3.5 jaar en 2.5 jaar en ben ik ruim 30 weken zwanger. Deze keer wordt het weer een keizersnede.
Na de tweede keizersnede zeiden ze dat het voor sommige moeders beter is om eerst een jaartje te ontzwangeren, maar dat stond los van de keizersnede.

Terug
Bovenaan