6 weken jong en overdag weinig slapen...

Hallo moeders,

Hoe gaat het met jullie en met jullie lieve baby's!?

Ons zoontje is nu 6 weken jong....sinds een week baker ik
hem in omdat hij ontzettend beweeglijk is (vooral met z'n ampjes)
en daardoor bijna niet in slaap kwam, veel ging huilen en
het leek ook net of hij veel krampjes had.
Ik moet zeggen dat hij nu veel makkelijker in slaap komt en
s'nachts goed slaapt....alleen overdag slaapt hij ontzettend weinig!
In totaal gemiddeld zo'n  3.5 uur (vanaf 8u tot 19u)!
In bed huilt hij dan veel en als ik hem mee naar beneden neem
vind  hij het prima...soms een beetje jengelig!
Ik probeer een ritme aan te houden.......
(slapen-wakker worden-voeden-knuffelen-slapen)
maar overdag is dit heel moeilijk.
Ook laat ik hem even huilen in de hoop dat hij weer in slaap valt maar
ook dit helpt niet!

Hoe doen jullie baby's het?
Slapen ze overdag goed?

Gr.Annemiek.

Hoi Annemieke,

Hier hetzelfde probleem hoor overdag slaapt onze kleine meid ook zowat niet. Probeer ook een soort ritme te vinden, maar dat helpt helaas niet. Hoop natuurlijk nog wel dat dat komt, maar ja voorlopig niet ze is vaak van 9:00 tot 23:00 wakker heel af en toe zo'n hazen slaapje. Dus kan je helaas niet helpen, maar dan weet je in ieder geval dat je niet alleen bent met dit probleem.

Liefs margot moeder van Daphne

Hoi Annemieke,
Geen ervaring helaas. Onze dochter is nu drie en een halve week oud\jong
en slaapt veel, meestal is ze tussen een voeding bijna vier uur wakker.
En wanneer dat is verschilt heel erg. Maar bij de andere voedingen is het
na een half uur tot drie kwartier weer slapen tot de volgende voeding.
sÝvonds na de fles van zeven uur is ze meestal ook onrustinger, er we
wachten dan ook wat langer met haar naar bed doen, en soms is ze dan
na een uurtje ook weer beneden, maar na de fles van half elf slaapt ze
tot nu toe goed en komt dan een keer s'nachts. Deed jou kindje dat ook
eerst en gaat het pas de laaste tijd met minder slaap overdag? of vanaf
het begin? sucses groetjes miranda

Fijn om te weten dat ons zoontje niet de enige is die overdag slecht slaapt!!
De eerste twee weken heeft hij redelijk goed geslapen...daarna werd het
als snel minder, langzaam aan begon hij steeds onrustiger te worden
en meer te huilen....ook kreeg hij last van krampjes (leek het)!
Nu hebben we hem al een dikke week ingebakerd, de eerste 3 dagen
sliep hij overdag heel goed (had ineens tijd voor mezelf) maar sinds 3 dagen
slaapt hij weer zoals voorheen...slecht dus! Veel hazenslaapjes!
Wel lijken de krampjes minder geworden en zit hij vanaf het inbakeren beter in
zijn velletje....maar dat slapen breekt hem toch wel een beetje op!
Maar waar zou het door komen of zit dit gewoon in zijn karaktertje?
's Avonds en 's nachts slaapt hij wel goed...misschien is hij wel een "dag" kindje!!???
Of zou hij hongerig zijn?
Ons zoontje is nu 6 weken en drinkt (flesvoeding) 130cc om de 3.5 uur....
Hoeveel drinken jullie baby's?

Bedankt!

Gr.Annemiek!

Hallo Annemiek,

hier een mama van een kindje die ongeveer het zelfde gedrag heeft vertoond toen hij zo klein was.

Het klinkt ernaar alsof je kindje toch wat dwars zit. Zeker omdat het inbakeren ook niet genoeg helpt. Ik zou er voor kiezen om een keer naar een osteopaat te gaan. Waarschijnlijk kan hij in 1 tot 3 keer wonderen voor je kindje laten uitkomen.

Heel veel kindjes hebben "last" van de bevalling en een osteopaat kan dit opheffen. Eigenlijk alles wat ik lees komt me bekend voor en na de bezoekjes aan de homeopaat werd dat veel beter.
(ook werkte het bij ons om hem op zijn buik te laten slapen, dat was ook nog een bijkomend iets. het is echt een buikslaper.)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes en geniet van je kleine baby.

Miriam, mama van Hugo (juni 2006)

Hoi Annemieke,

Onze dochter is nu ruim 5 weken oud en slaapt als een roosje overdag. Tussen elke voeding door, soms de volle 4 uur, soms 2 uurtjes, maar dat is echt minimum.  Erg tevreden, huilt weinig en komt makkelijk in slaap. Wat geniet ik hiervan, want ik weet ook hoe het anders kan!
Onze zoon is nu bijna 16 maanden, en hij heeft mij als baby wel bezig gehouden. Precies zoals jij ook zegt, onrustig in bed, wild met armen en weinig slapen. Huilde veel en daardoor wist ik nooit wat er echt aan de hand was. Ook 's avonds inslapen ging moeizaam.
Achteraf zijn er wel wat redenen aan te wijzen. Hij heeft een heftige bevalling gehad, daarvoor zijn we naar een chiropractor geweest (evt Kiss syndroom).
Daarnaast heeft hij koemelkallergie, daar zijn we pas achtergekomen bij 7 maanden. Eerste maanden heeft hij ook veel gespuugd op de borstvoeding die hij kreeg.
Wellicht dat dit redenen waren waarom hij zo weinig en slecht sliep overdag. Maar ook denk ik dat het in een karakter zit. Hij is nu dus 16 maand en een erg tevreden mannetje, maar nog steeds slaapt hij niet veel overdag. Ook 's avonds inslapen blijft lastig. Ik denk dus echt dat het per kind gewoon anders is.
Hoop dat je snel handige manieren en methodes vind om hem tevreden te krijgen. Ook al is dat met weinig slaap, als hij maar tevreden is hoor! Ik heb wel gemerkt dat regelmaat wel fijn is voor kleine kindjes. Hoe moeilijk dat ook te vinden is in het begin!

Succes en sterkte! Slecht slapende kinderen kunnen je behoorlijk veel energie kosten! Denk ook aan jezelf en probeer wel te genieten!

Hoi Annemieke,

Nu kom ik even bij jou.. zelfde soort onderwerp! Wat rot dat je zoontje toch weer meer wakker is nu je hem inbakert, het ging zo goed in het begin he?!
Ik ben inmiddels ook begonnen met inbakeren (vanaf woensdag) en hier ging het de eerste dagen ook helemaal super, en merk dat ie nu ook weer meer wakker is, MAAR het gaat zeker beter, zoals jij ook omschrijft.
Jasper heeft bij sommige slaapjes dat het heel goed gaat (vooral 's nachts  en in de ochtend) hij is soms nog wel een half uur wakker, maar stil! Andere slaapjes is ie toch meer wakker en huilerig, met als hoogte punt zijn slaapje van begin van de avond, dan huilt ie echt veel en we hebben hem de afgelopen 2 avonden dan maar na tig keer heen en weer gelopen te hebben (is alles goed?, speentje opnieuw geven etc.) na ongeveer 2 uurtjes in bad gedaan, de fles wat eerder gegeven en opnieuw begonnen, dit hielp deze 2 x wel...

Ik weet helaas geen oplossing voor je, ben zelf ook nog maar net begonnen en loop tegen allerlei vragen aan...

Bij mij is de wijkverpleegkundige van het cb wel erg betrokken. Toen ik op t cb zei dat ik wilde gaan inbakeren wilde ze meteen langskomen, dit hoefde van mij niet, heb de pacco-slaapzak en wist hoe ik hem daarin moest inbakeren. Dat was oke, maar dan wilde ze wel graag telefonisch contact houden. Vrijdag heeft ze me gebeld en vanmiddag belt ze weer...
Wel handig, heb mijn vragen en twijfels opgeschreven, dus hoop van haar goede antwoorden te krijgen ;-)

Over de voeding: Jasper is komende donderdag 5 weken, weegt ongeveer 4150 gram nu en krijgt 6x 135cc (120 water) meestal om de  4 uur, soms iets eerder, 's nachts af en toe eens na 5 uur.

Ik geef wel half voeding voor hongerige baby's en half gewone voeding. Dit was tip van cb, vóór ik ging inbakeren, gezien zijn gedrag toen... Vraag me nu wel af of t nodig was geweest als ik meteen  was gaan inbakeren. Maar ja dat is achteraf...  hij krijgt het nu en ben bang dat als ik t terugdraai dat ie juist meer honger krijgt dus houd het maar zo...

Over de osteopaat heb ik vaker gehoord, dat, dat veel baat kan hebben. Jasper is met vacuum geboren na een  vrij heftige bevalling, dus dat is iets wat ik ook nog in mijn achterhoofd houd...

Heel veel succes en laat je weten hoe t gaat?

grtjs Dana

Bedankt voor jullie lieve reacties!!
We zitten dus allemaal een beetje in hetzelfde schuitje....
Fijn dat we hier onze ervaringen kunnen delen zodat we elkaar
een beetje kunnen helpen!

Ik heb net toch maar naar een osteopaat gebeld en verteld over mijn zoontje...
Ik was nog niet eens half opweg met m'n verhaal en ze zei " ik hoor het al...
ik wil hem graag even onderzoeken!"
Gelukkig kan ik vrijdag al terrecht!!!!
Hoop zo dat zij mij kan vertellen wat er mis is of wat ik beter kan doen....!

Misschien voor jou ook een idee "Dana" om toch maar even te informeren bij
een osteopaat!? Vertel je verhaal en misschien willen ze jou zoontje ook wel even onderzoeken?
"Miriam"...bedankt voor je goede tip!!

Gelukkig geniet ik nu wel meer van mijn zoontje dan voorheen, hij zit
door het inbakeren wel iets beter in zijn velletje...dus ik dan ook!!
Maar je hebt gelijk "Nino" we moeten zeker ook aan onszelf denken....
mama zijn is toch niet niks en stiekem een zware taak!!
Dankjewel! Ik hou jullie op de hoogte!

Gr.Annemiek!

Terug
Bovenaan