6 weken jong en overdag weinig slapen...

Poeh, vervelend zeg, als je kleintje weinig/slecht slaapt...
Ik moet bekennen dat ik niet precies weet hoeveel Eveline overdag slaapt, maar ik vind het 'normaal' dus houd ik het niet bij, zeg maar... Ze slaapt tussen de voedingen altijd een keer, meestal slaapjes van 15-60 minuten en 1 keer per dag doet ze haar 'grote' slaap en slaapt dan 2,5-3 uur aan een stuk, echt diep, ik maak haar meestal wakker voor de volgende voeding. In avond/nacht slaapt ze van 19:30-20:00 uur tot 5:00-6:00 uur, alleen even onderbroken door de nachtvoeding(en).

De lange slaap en de nacht valt ze zelf goed in slaap, eigenlijk zonder al te veel protest. De andere slaapjes moet ik haar op de arm houden en moet ze vaak 2-10 minuten dingen van zich afhuilen, voordat ze wegzakt. Als ze eenmaal weg is, kan ik haar wel wegleggen.

Mijn oudste was en is nog steeds een goede, makkelijke slaper, dus ik heb (gelukkig) geen ervaring, dus ook niet echt tips... Maar ik hoor idd altijd goede verhalen van osteopaat, dus misschien een poging waard?

Heel veel succes!

Groetjes, Karin
m v Eveline (3 wkn)

Hoi Annemieke,

Hoe ging het met Mauk bij de osteopaat? Ik heb inmiddels ook gebeld en ook ij mij zei hij halverwege het gesprek dat de "klachten"erg bekend klinken...
Ben erg benieuwd naar je ervaring! Jasper spuugt sinds enele dagen weer heel vaak. Niet veel, maar wel vaak, het is even beter geweest maar weer terug helaas.

grtjs

Ha Mickey,

We waren afgelopen vrijdag bij de osteopaat geweest
en ben heel blij dat we geweest waren!
Mauk heeft in lichte mate het KISS-Syndroom,
een spierverkramping in zijn nekje rechts!
Er staat dus een behoorlijke spanning op zijn nekje!
Zo zielig dat hij al die tijd toch pijn heeft gehad!
We hebben een aantal oefeningen mee gekregen zodat
Mauk leert zijn nekje en schoudertjes te ontspannen!
Ook moeten we Mauk overdag in bed om en om op
zijn zij leggen. Dus hier zijn we heel hard mee aan het werk!
De Osteopaat wil Mauk nog een aantal keer
behandelen, dus hopen dat het over gaat!!
Gisteren heeft Mauk overdag meer geslapen dan anders,
dus merkte al verschil en was ontzettend blij!
Alleen vandaag was het weer als vanouds...helaas!
Donderdag 2 april mogen we weer terug komen, kan niet
wachten tot het weer zover is!!

Kun je ook snel terrecht bij die osteopaat?
Hoop dat ze Jasper ook kunnen helpen!!
Dat ze daarna maar lekker ongestoord baby kunnen zijn,
en weer lekker in hun velletje zitten!!

Ik hoor graag van je!
Gr. Annemiek!

Hey Annemiek,

Ow wat fijn dat het Mauk helpt zeg! Wij hebben vrijdagmiddag een afspraak, ik ben zo benieuwd...

Jasper slaapt op zich vrij goed nu, niet altijd even lang, maar zeker beter dan het geweest is. De avond/nacht/ vroege ochtend gaan goed, komt ie gewoon om de 4 uur, overdag gaat het minder. Hij lijkt wel meer te gaan overstrekken en ook spuugt hij weer vaker. Niet veel hoor, mondjes, maar dat gaat echt door tot de volgende fles en erg zuur. De osteopaat die ik belde vond dat wel in het beeld passen zei hij.

Watvoor oefeningen moeten jullie gaan doen? En stop je nu met inbakeren? Want dat mag niet op de zij toch??

grtjs xx

Ha Mickey,

We moeten Mauk meer laten ontspannen....
Er staat spanning op zijn schoudertjes en nekje!
We moeten Mauk zoveel mogelijk in een kommetjes (bolle) houding
laten liggen bijvoorbeeld bij het voeden, in de box   met behulp van kussentjes!
(De vorm zoals ze in de maxicosi liggen, wat nu voor Mauk dus juist wel goed is)
Overdag mag hij zoveel mogelijk op zijn zij slapen, bijv in bed, box of kinderwagen,
niet ingebakerd dus, s'nachts wel en dan ligt hij op zijn ruggetje!
Ook moeten we Mauk anders oppakken en tillen wat geen spanning op zijn
schoudertjes en nekje geeft, zo leert hij langzamerhand zichzelf te ontspannen!
We mogen volgende week donderdag weer naar de osteopaat, ben weer heel benieuwd, hopelijk kan ze meer voor Mauk betekenen!?
Ook ben ik deze week bij de babymassage geweest, ook een vorm van ontspannen,
maar dat moeten ze echt leren....het was erg interessant en leuk, natuurlijk
was het een beetje onrustig vanwege huilende baby's maar na een tijdje werd dat minder...! Misschien ook iets voor jullie?

Succes morgen bij de osteopaat!
Ben benieuwd naar jou ervaring!

Gr.Annemiek!

Hi,

Wij zijn gisteren met Jasper op nacontrole geweest bij de kinderarts, vw ziekenhuisopname bij geboorte. Aangegeven dat hij veel kleine beetjes spuugt en of we daar jbpm voor door de fles konden doen of beter friso comfort oid kunnen geven. Zij heeft hem nagekeken en 2 soorten medicijnen voorgeschreven, zantac en motilium, ivm reflux.
Ben daar best van geschrokken, nu al medicatie, hij is nog zo jong... Aangegeven dat we naar osteopaat gaan, maar haar antwoord was dat we de osteoaat wellicht helemaal niet meer nodig zouden hebben met die medicatie... Ik gaf aan dat ik t liever andersom zag, geen meds nodig vw behandeling osteopaat, maar volgens haar heeft hij die meds nodig.
Na2 nachten heeeeel weinig slaap en verdrietig mannetje moet ik eerlijk zeggen dat ik niet meer helemaal meer een  nuchtere en realistische kijk op de dingen heb, maar voor mijn gevoel huilt ie nu meer dan voorheen en heb ik nog niet het idee dat de meds werken...
Het zal even tijd nodig hebben, ik overleg morgen ook met de osteopaat, maar t voelt nog niet echt goed allemaal zo...

Ik ben vorige week met Jasper naar babymassage geweest, hij was toen 5 weken, volgens de thuiszorgorganisatie die de cursus aanbiedt kon dat wel, qua leeftijd maar volgens de cursusleidster is hij echt nog te jong, Zij vindt een week of 10 beter..

Omdat we een heftige week hebben en Jasper echt niet lekker in zijn velletje zit momenteel heb ik vandaag besloten dat we een volgende cursus mee gaan doen, Jasper is dan 10 weken. Leek haar ook beter....

pfffft probeer eerst ff rust te creeren hier, hoop dat de meds gauw aanslaan, ik ga er van uit dat na het weekend de situatie wel echt beter moet gaan, anders trek ik maar weer aan de bel ;-)
Moet eerlijk zeggen dat ik nu wel enorm hoop dat de osteopaat morgen iets voor mijn ventje kan doen hoor, erg zielig om hem zo te zien tobben...

lfs Mick

Poeh...dat is allemaal niet niks!
Snap heel goed dat je niet graag medicijnen aan je kleine
mannetje geeft....hij is pas net op de wereld en moet al
zoveel, maar helaas gaat het zo!
Toch heel goed dat je toch nog naar de osteopaat gaat...wie weet
kan hij/zij heel veel voor Jasper betekenen en kun je misschien wel
gaan stoppen met de medicijnen! Misschien vindt hij/zij wel
een andere oorzaak waarom Jasper slecht slaapt en veel spuugt!?
Ik duim voor je!!!!!!

Wij zijn ook hard aan het werk met de "houdingen" van Mauk!
Het is even heel goed opletten en omschakelen maar merk
dat hij vandaag (voor zijn doen) al heel wat heeft geslapen! YES!!
Hoop zo dat dit doorzet, en dat hij beter in z'n velletje gaat zitten!

Succes en alvast een heel fijn weekend!!
Gr.Annemiek.

Terug
Bovenaan