6 weken jong en overdag weinig slapen...

Hoi,

Fijn Annemiek dat de osteopaat en massage helpen. Ik krijg bij de babymassage ook heel veel tips over tillen ed.
Mick, wat een toestand. Ik hoop maar dat je die medicijnen snel kan afbouwen als je bij de osteopaat bent geweest. Ik vind het ook niks om nu al vanalles in je kindje te stoppen.

Zelf gebruik ik wel cinababy tegen darmkrampjes. Cas is ook erg onrustig en heeft vaak moeite met slapen. Komt door die krampjes en door zijn temperamentje. Dan ligt hij zo fanatiek op zijn speentje te zuigen dat hij die telkens verliest. En dan is het brullen natuurlijk. En ook veel met de beentjes schoppen.

Ik ben met 5 weken begonnen met de babymassage. Het kan wel, maar je merkt wel het verschil met de iets oudere baby's. Cas kan gewoon nog veel minder aan op zo'n middag. Dan moet ik halverwege stoppen omdat het hem gewoon teveel wordt. Ik merk echter wel dat nu ik er thuis ook veel me bezig ben, hij er echt van kan genieten. (en ik ook) En als ik smiddags gemasseert heb dan slaap hij s avonds ineens heel goed.

Jullie heel veel succes ermee.

Hoi Hoi,

Na een heftige week met heel veel huilen en weinig slapen lijkt Jasper nu weer wat rustiger te worden. Hij is nu ook alweer wakker vanaf half 9 vanmorgen, maar ligt in zijn bedje, beetje rond te kijken en af en toe een flinke mopperhuil, maar niet zo'n "ik ben totaal over mijn toerenhuil" Over ruim een uur is het weer tijd voor de volgende fles, hoe gaat dat met Mauk en jouw kindje mama T, slapen die echt netjes tussen de flessen door?
Hier is het heel wisselend, maar het gebeurt ook regelmatig dat hij maar een half uur tot een uur slaapt. De andere keer valt ie na de fles meteen in slaap tot aan de volgende fles, daar zit nog niet echt een regelmaat in...

Ik ben met de motilium gestopt, dat zorgt voor een snellere passage van de voeding door de maag, met als gevolg dat Jasper iedere 2,5 uur weer honger had. De Zantac geef ik nog wel en we zijn naar de osteopaat geweest.

Ik heb er wel een goed gevoel over, wij kregen idd ook wat houdingsadviezen, zoals kinnetje op de borst ipv hoofdje achterover hellend.
Jasper lijkt wat rustiger en wat opviel was dat hij de laatste 2x total andere poep had... Niet dat gelige, maar groen met donkergroene stukken, volgens mij nog resten meconium...

Verder had ik vrijdag gebeld met de cb-arts en zij vond dat we best jbpm kunnen gebruiken om de fles in te dikken en evt. comfort voeding voor spugen en krampjes. We hebben dit beide nog niet gedaan, maar wel fijn om nog als optie achter de hand te hebben.   Hij lijkt al een stuk minder te spugen!!

ff weer een update.... Hoe gaat het bij jullie??

liefs!

Hoi,

Fijn dat het beter gaat met Jasper.

Het slapen gaat hier ook heel wisselend. De ene keer heeft ie na een voeding heel veel energie en wil hij het liefst spelen. Soms heeft ie echt last van krmapjes of boertjes en huilt ie veel. En soms is ie gewoon meteen heel moe. Meestal leg ik hem dan in bedje en moeten we daarna nog minstens 6 keer op en neer lopen om hem te troosten en de speen terug te geven.

Vanmiddag heb ik een grote doorbraak. Opa en oma waren op visite en oma mocht het flesje geven. Na de fles vioel hij meteen bij oma in slaap. Ik heb hem toen naar bed gebracht. Natuurlijk werd hij wel wakker van oppakken en in zijn slaapzakje wurmen en in bed leggen. Maar hij ging na zijn liedje en knuffel meteen slapen!!! Dat was om 1 uur. En nu hoor ik hem voor het eerst een beetje murmelen.

Vanmorgen hadden we echter wel drama. Om half 6 werd hij wakker en ik wilde hem de borst geven. Na 5 slokken begon hij heel hard te huilen en wat ik ook probeerde (boertje, buikje aaien, rondjes lopen) Hij bleef heel hard huilen en drinken lukte totaal niet meer. Ik heb hem toen aan mijn man gegeven, en een flesje afgekolft. Mijn man kreeg hem intussen iets rustiger, en het flesje nam hij toen wel aan.Bij de volgende voeding (rond 9 uur) had ie een enorme poepluier. Dus dat zijn echt zijn darmpjes geweest.

Volgens de cusrsusleidster bij de massage komt groene poep vaker voor als ze last hebben van krampjes.

Oei moet nu echt gaan voeden!!

Hoi Meiden,

Hoe gaat het nu met jullie kindjes??

Hier gaat het nog steeds heel wisselend... hele goede dagen, maar ook dagen waarvan ik wens dat ze snel voorbij gaan ;-) Dan is hij zo onrustig, huilt ie veel en slaapt ontzettend slecht. Gelukkig volgt er dan meestal wel een goede dag, dat compenseert weer een beetje, want het blijft wel tobben hoor, als je dat kereltje zo ziet worstelen met zichzelf...
Volgende week donderdag weer naar de osteopaat en dinsdag naar het cb, voor z'n prikjes.

lfs!

Hoi,

Met Cas gaat het geweldig!! Hij leert steeds beter in zijn eigen bedje te slapen. Meestal protesteert hij zodra ik hem in bed leg, maar dat gaat snel over. Ik hoef dan maar een paar keer terug te gaan. Soms zelfs helemaal niet. Dan pruttelt hij een beetje, maar valt zelf in slaap. En hij blijft dan ook slapen.

Dit hebben we voor elkaar gekregen door heel consequent te blijven. Slapen in bedje, drinken, even spelen, en weer slapen in bedje. Ook gebruiken we een slaapzakje met lange mouwen, zodat hij een beetje wordt beperkt in zijn beweging (inbakeren was het toch niet helemaal voor Cas). Ook is het voor hem belangrijk dat hij voor het slapengaan even tot rust komt. Ik doe hem dan in zijn slaapzakje en loop een paar rondjes door de slaapkamer. En in bedje leg ik mijn hand tegen zijn wang, en zing ik een liedje. Dan kijkt hij me heel intens aan, en duwt zijn gezichtje helemaal tegen mijn hand. Na het liedje zet ik het speeldoosje aan en loop heel langzaam achteruit de kamer uit.

Sinds afgelopen zondag was hij weer meer hangerig, door een groeisprongetje. Dus spelen moesten we meestal overslaan en we moesten weer vaker naar boven om te troosten (laten huilen doe ik niet). Maar gistermiddag had ik babymassage. Daar is hij zo moe van geworden, dat hij afgelopen nacht van 9 uur tot half 4 geslapen heeft!!! En na die voeding sliep hij door tot 8 uur. Heerlijk!

Ha Mickey,

Bij ons nog steeds hetzelfde als bij jullie...!! (al moet ik wel zeggen dat
Mauk afgelopen week ietsje beter heeft geslapen, zou dat kunnen
komen door de inenting van vorige week maandag!?)
Mauk slaapt s'nachts ingebakerd erg goed, sinds anderhalve week slaapt
hij ook door! Maar overdag is het echt een strijd om hem in slaap te krijgen.
Overdag mag hij niet ingebakerd worden omdat hij op z'n zij moet slapen
i.v.m z'n hoofdje (afgeplat achterhoofd)....dus Mauk slaapt dan enorm onrustig!
Het in slaap vallen is voor hem zoooo moeilijk terwijl hij enorm moe is!
Ben soms wel een uur met hem bezig voordat hij slaapt!
Ook al stop ik hem strak in, zijn armen wurmt hij weer boven de lakens uit
en zwaaien dan weer in het rond. Ook krijgt hij het telkens weer voor elkaar
om op zijn rug te gaan liggen, ook al ligt hij in zo'n speciaal blok.
Sinds een paar dagen heb ik een voedingskussen in een sloop gedaan,
en Mauk daar in op z'n zij in gelegt....hier blijft hij wat beter in liggen en is het
moeilijker voor hem om naar zijn rug te draaien!
Ach ja....we tobben maar door, aankomende woensdag weer naar de osteopaat!
Verder gaat het prima hoor, hij groeit goed en ontwikkeld enorm...ik geniet vollop van m'n mannetje...vooral met dit weer!

Succes! Het komt allemaal wel goed!
We blijven hoop houden!!

Liefs Annemiek.

Hoi hoi,

Annemieke misschien is de puckababy een idee voor overdag voor Mauk? Dat is een slaapzakje zonder mouwen, lijkt op inbakeren, alleen zit ie niet zo strak. Jasper heeft deze nu ook, omdat hij door inbakeren in de paccodoeken steeds verhoging had. Volgens de huisarts kon het niet veel kwaad, maar ik vond het geen fijn idee, dus ben overgestapt op deze zakjes.
Wat goed dat je ventje doorslaapt! Jasper sliep de afgelopen 2 nachten ook door. hij miste echter zijn laatste fles van 23 u omdat we in slaap waren gevallen en hij dus doorsliep. Dadelijk geven we hem die fles wel en ik hoop dat hij dan pas morgenvroeg komt :)
(vannacht was t half 6, maar laatste fles toen om 20 u gehad!)
Mauk is iets ouder toch?? (Jasper is nu 8,4wkn) Jasper krijgt zijn inentingen morgen, hoop dat ie er weinig last van heeft! Had Mauk er last van?

Met dit mooie weer laat ik jasper veel buiten slapen, de afgelopen 2 dagen gingen heel goed, al merk ik dat ie wel weer meer mondjes teruggeeft en veel aan t slikken is. (reflux) donderdag weer naar osteopaat.

lfs Mickey

Ik heb ook de puckababy het is echt een superuitvinding. Mijn dochter slaapt nu ook lekker door heerlijk. Het is een bewegelijk meisje en zonder die puckababy maaide ze zich telkens met de armpjes wakker.

Overdag slaapt ze op haar buikje in de box vindt ze heerlijk ze moet dan wel op mijn buik in slaap vallen eerst, maar daarna slappt ze nog 4 uurtjes door in de box.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Margot

Terug
Bovenaan