6 weken zwanger en misselijkheid/braken

Ik heb het gehad van 6 tot 18 weken. Ook emesafene gehad. Dit is geschikt voor zwangerschap, maar werkte bij mij helaas niet. Het was bij mij wel echt het ergst als ik nog niks of weinig had gegeten dus 's ochtends en begin middag. Eten hielp dus wel het meest. En bij mij hielp coca cola regular om mijn maag te kalmeren. Gember ging ik juist van overgeven. Als ik snachts naar de wc moest pakte ik ook een paar slokken vanille vla wat ook een beetje hielp. En soms beginnen te eten met kippenbouillon ofzo.
Maar helemaal weg gaat het helaas niet. Ik heb toen ook 10 weken helemaal niet gewerkt en later een paar uurtjes smiddags. Hou vol. Je zal misschien momenten hebben dat je er helemaal doorheen zit maar alles wat je binnen kan houden zorgt ervoor dat je je die dag weer iets beter voelt. En neem het dag per dag. Ik maakte de grote fout om me te focussen op de 12 weken wanneer het bij veel mensen minder zou worden. Toen 16 weken omdat de bedrijfarts dat dacht. Ik was dus elke keer teleurgesteld dat het nog niet voorbij was.
En dit is ook een hele legitieme reden om even wat minder te werken. Ga jezelf niet te veel opleggen en neem genoegen als je even een wandeling kan maken. 

Mijn jonge dame heeft alles netjes volgens de regels gedaan! Was met 4/5 weken al iedere dag misselijk en heel gevoelig voor luchtjes enz. Ieder symptoom wat je maar kon bedenken had ik... En na het eerste trimester, ongeveer op de dag nauwkeurig, stopte de misselijkheid, haha. Dus je kunt mazzel hebben! Nu 23.4 en nergens meer last van!
Bij mij hielp sinaasappelsap ook enorm trouwens, ik wist niet dat dat een ding was, maar kennelijk komt het vaker voor! 

Inderdaad blijven eten hielp bij mij, zodra ik honger kreeg werd ik misselijk in het eerste trimester. Nu met 20 weken nergens meer last van.
Ik kon midden in de nacht ook misselijk worden en regelmatig om 3 uur snachts een craqotte of een stuk ontbijtkoek naar binnen gewerkt, haha!
Verder hielp bij mij vanillevla/magere yoghurt of van die breakers (vooral op het werk) erg. En geen heftige dingen eten (niks te veel gekruid, niks pittigs of vets. Chips, wat hier werd benoemd, had bij mij echt niet geholpen. Zelfde met drankjes met prik.
Loop een keer de supermarkt in en probeer een paar dingen uit. Je ontdekt snel genoeg wat je lichaam op dit moment fijn vindt. Succes!

Ja wat kim zegt bedacht ik me ook nog. Gewoon dingen proberen. Is even niet anders. Ik voel me ook schuldig omdat ik dan ineens bedenk dat ik ergens trek in heb. Dat haalt mijn vriend dan, want zelf kom ik de deur niet uit, vervolgens neem ik 2 happen en gaat het de container in omdat ik het niet trek om te eten. Het verschilt ook heel erg. Nu wil ik weer witte bolletjes eten met jonge kaas, maar kan goed zijn dat ik er morgen van over mijn nek ga... 

Ik vind het heel raar dat de huisarts geen medicatie voorschrijft. Toen ik bij beide zwangerschappen erg ziek was (tweede zwangerschap zelfs een opname in het ziekenhuis) heb ik na een paar weken gewoon medicatie gekregen, omdat ik anders te veel zou afvallen en dit juist niet goed zou zijn voor de baby. Er zijn in ieder geval twee soorten medicatie die je met zwangerschap zeker mag hebben! Dat is Emesafene en Primperan. Dit is veilig in combinatie met je zwangerschap. Kleine beetjes eten hielp bij mij absoluut niet, na 2 minuten kwam standaard alles eruit. Dus ik had echt medicatie nodig, omdat er anders niets van mij - of de baby - over zou blijven. Mochten de tips van alle lieve mensen voor mij niet werken, dan zou ik toch teruggaan naar de huisarts en vragen naar die twee soorten medicatie die ik genoemd heb. Deze medicatie geven ze ook in het ziekenhuis, maar geloof me: als je opgenomen moet worden, dan lig je daar dus ook echt minimaal 2 à 3 dagen om je vocht weer op peil te krijgen. Niet echt leuk.

Haay

Ik ben 16 weken nu en nog steeds misselijk en moe. Bij mijn andere 2 zwangerschappen helemaal geen kwaaltjes op rugpijn na. Wat bij mij helpt is crackers en water. Vooral als je net wakker bent even bijkomen en droge crackers eten dat helpt echt bij mij! 

Sterkte 

Terug
Bovenaan