6 wkies en moeite met poepen

Hallo Allemaal,

Bedankt voor al jullie tips, gisteravond kwam er weer een hele lading uit met dank aan een wattenstaafje met vaseline. Als er maar genoeg druk op staat dan komt het er wel uit! Smeer nu steeds bij het verwisselen van de luier met vaseline even afwachten of dit voor haar gaat werken. Heb van het CB ook begrepen dat er ongeveer 2 weken voor staat dat ze moet wennen aan het overgaan van borst- naar flesvoeding. Ik geef nu nog 2x borst en 4 x fles. Ik hoop dus dat alle problemen over een weekje of 2 over zijn. En anders heb ik nog een heleboel tips verzamelt om uit te proberen.

Heb nog een tip gekregen om wat nutriton bij de fles in te doen, dit blijkt nog beter te helpen dan Omneo. Ik heb dit nog niet geprobeert, maar wel voor de zekerheid wat gehaald, je weet immers maar nooit.

Groeten Mia en Demi
(www.demibo.nl)

hey joekie
ik neem gewoon een beetje uit een potje ,omdat dit ook een beetje slapper van smaak is en nu ook even makkelijk,want je heb maar heel weinig nodig.
En lekker dat ze het vind ze doet er haar mond al voor open en met resultaat,moet je echt proberen
succes groetjes jook

Hallo allemaal,

Hier hetzelfde verhaal. Onze kleine meid, nu vier weken en vier dagen oud, perst zich ook helemaal te pletter en er komt maar niets uit.  
Wij proberen nu al een week extra water aan de fles toe te voegen. Ze krijgt per voeding één schepje Nutriton, maar niets helpt. We kregen van de zorglijn de tip om iets vets op een vinger te smeren en dan het anusje te masseren. Dit werkt op zich wel. Ze poept dan in ieder geval, al gaat het nog steeds niet van harte. Ze is ook verschrikkelijk onrustig in haar slaap, doet niet anders dan kreunen.  Ik vind het zo zielig!  
Werden jullie hier ook zo onzeker van, of ligt dat aan mij?  

Hallo,
wij gebruiken nu met succes kruidvat extra care. Stinken zeg ik je! Maar t werkt wel. volgens t consultatieburo moet je kind op flesvoeding minsten 1x per twee dagen poepen. Was bij ons twee keer per week met veel moeite. Maar nu gaat t de goeie kant op. Gr joeki

Hallo Ceevanes,

Dt kreunen herken ik heel erg! We liggen er zelfs wakker van. Ook slaapt ze steeds onrustiger en is vaker wakker door het persen en de pijn van de volle darmen. Onzeker wordt je er zeker van. Ik probeer haar in elk geval 1 keer in de 3 dagen te laten poepen met behulp van een wattenstaafje en wat vaseline. Dit helpt goed, maar ik heb liever dat ze zelf poept. Ik gebruik nu Nutrilon Omneo en 1 schepje Nutriton, dit houdt in elk geval de ontlasting zacht. Ik heb vandaag van  de dokter luctosestroop gekregen om haar een handje te helpen. We zullen afwachten of dit gaat helpen!! Om nu steeds van voeding te wisselen lijkt me ook niet wenselijk, omdat ze daar ook steeds weer aan moeten wennen. Ik ga dus maar voor continuiteit en hopen dat het dan vanzelf beter gaat. Ik heb begrepen dat we gewoon wat geduld moeten hebben zolang ze niet volledig verstopt zit en nog wel onder stimulatie poept. Zodra ze aan 1 kant een hele dikke buik krijgt moet je wel contact opnemen met de dokter, dit kan namelijk te maken hebben met een ziekte aan de darmen.

Veel succes met die kleine meid van je!!

Groeten Mia (www.demibo.nl)

Hoi Mia,

Wij hebben inmiddels ook lactulose gekregen en tot nu toe werkt dat wel. Ware het niet dat Fabiënne nu ook nog allemaal uitslag krijgt! Zo houden ze je bezig.... Maar ja, die kleine meid kan er niets aan doen. Toch zou het handig zijn als ze op de één of andere manier duidelijk konden maken waar je het moet zoeken        
Dinsdag komt er een wijkverpleegkundige langs, maar ik denk dat ik toch maar even naar de huisarts ga morgen.
Het kreunen is nu een stuk minder, maar het persen blijft. Ze heeft nog steeds last van winderigheid en  het kost haar moeite om die scheten (om het maar even plat te zeggen)  eruit te krijgen.
Hoe is het nu inmiddels bij jullie?

Groetjes Cherine  

Terug
Bovenaan