6 wkies en moeite met poepen

Hey Ceevanes,

Bij ons gaat het goed, sinds gisteren heeft ze 3 luiers zelf volgepoept en het kreunen wordt iets minder. Het is nog niet volledig weg, en ook de winderigheid nog niet. Dit kan komen door de Nutriton, maar ook de lactulosestroop heeft deze bijwerking. Hier hoef je je geen zorgen over te maken. Het grappige is, dat onze kleine meid ook uitslag op d'r wangetjes krijgt. (bij jou ook, of over hele lijf?) en opeens berg in d'r haar. Ik bouw de lactulose nu langzaam af om te kijken of ze an nog zelf kan blijven poepen. Gaf de eerste 3 dagen 5ml en nu langzaam naar 3 of 2 ml per dag. Doe het trouwens door haar eerste fles in de ochtend omdat ik het anders echt niet naar binnen krijg.

Ik ben benieuwd wat de wijkverpleegster gaat zeggen, hou me op de hoogte!!

Groeten Mia

Hoi Mia,

Nou, de wijkverpleegkundige weet het eigenlijk niet. De kleine meid heeft de symptomen van een koemelkallergie, maar dat kunnen ze natuurlijk nooit met zekerheid zeggen. Ik moet zometeen weer naar het CB, dan gaan ze haar wegen en willen ze gaan laten zien hoe ik haar moet inbakeren.
De uitslag kan geen bijwerking zijn van de lactulose volgens de wijkverpleegkundige. Nu heeft Fabiënne ook behoorlijke krampen direct na de fles en ze is vanaf de geboorte al verkouden. Dat dus samen met de uitslag en haar onrustigheid, doet ze denken aan een allergie. Ik hoop zo dat we over kunnen op andere voeding en dat ze zich daar beter door gaat voelen. De laatste paar dagen is het echt drama hier hoor, ze doet niet anders dan huilen en slaapt erg slecht. Het is te hopen dat het inbakeren in ieder geval ook helpt.
Nou ja, het komt in ieder geval allemaal goed, het duurt alleen wat langer hier.
Gaat het met jullie kleine meid ook nog steeds goed? Ben je inmiddels al gestopt met de lactulose en zo ja hoe gaat dat? Wij zijn hier aan het minderen, maar het poepen is alweer een stuk minder, stom he?

Nou,  ik ga er van tussen, hou je op de hoogte!

Groetjes Cherine  

Hey Ceevanes,

Ik ben benieuwd wat het CB gezegd heeft over de allergie. Demi is namelijk ook sinds haar geboorte al verkouden, loopneus en niezen. Verder is ze al 3 weken erg onrustig en huilt meer dan anders. En dan nog het verhaal van de verstopping erbij lijkt idd op een allergie, ik heb gisteren telefonisch contact gehad met het CB, maar zij wimpelt alles weg met krampjes. Ik kon de mevrouw wel door de telefoon heentrekken, irritant. Ze liet me niet uitspreken en mijn verhaal doen. Ik moest maar bedenken dat het een baby'tje van 8 weken en dat die nou eenmaal klachten hebben en dat elke baby in de winter verkouden is. Ik geef per dag nog 1cc lactulosestroop door de fles, Demi perst nog steeds erg veel, maar poept wel zelfstandig. Ze wordt nu 's nachts steeds wakker omdat ze zo hard loopt te kreunen en te steunen en windjes eruit te persen, echt zielig. Ik moet 8 januari weer naar het CB (we hebben hier geen inloopspreekuur) ga ik het nog maar een keer bespreken. Ik loop inmiddels met groot slaaptekort, omdat ik niet door het gekreun heen slaap haha. Maar overdag maakt ze veel goed door veel te lachen en lief te zijn. Ik hoor graag van je en hoop dat het met jou meisje ook snel beter gaat.

Groeten Mia

Hoi Mia,

Allemachtig, wat een lekker mens zeg van dat CB! Af en toe dan kun je ze wel wat hoor! Ik heb precies hetzelfde. Ze denken allemaal dat je maar het overbezorgde moedertje bent en dat je bij wijze van bij elke scheet al  aan de telefoon hangt. Ik blijf erbij dat jij zelf het beste voelt hoe  het met je kindje is en dat ze daar allemaal eens wat beter naar de moeders zouden moeten luisteren. Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met de huisarts, achter het behang plakken die mensen!

Maar goed, gisteren kwam ik dus bij het CB en ze lieten me niet eens zien hoe ik moest inbakeren. De wijkverpleegkundige had met de arts gesproken en ze vonden dat Fabiënne toch wel veel symptomen heeft, daarnaast ben ik zelf ook behoorlijk allergisch geweest vroeger, dus dat alles bij elkaar heeft ervoor  gezorgd dat we nu andere voeding proberen, de Nutrilon Pepti.  
Bij het  CB gaven ze aan dat de symptomen van een koemelkallergie, verkouden, "volzitten" (lees slijm), kolieken (krampen), ontroostbaar huilen, onrustig gedrag, slecht slapen, uitslag  en bijvoorbeeld obstipatie allemaal voorkomen  bij een allergie. Klinkt wel herkenbaar denk ik of niet?

Voelt de uitslag die Demi heeft ook ruw? Wat ze ook zeiden is dat de krampen bij een allergie inderdaad direct na  of al tijdens de fles optreden. Misschien kun je dat als argument gebruiken en ik weet niet of er bij jullie allergieën voorkomen in de familie?
Wel balen dat jullie geen inloopspreekuur hebben. Ga anders gewoon naar de  huisarts joh. Ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt! Ik loop ook zo'n beetje op mijn tandvlees zeg maar, die gebroken nachten zijn niet leuk meer... Maar inderdaad ze maken een hoop goed  hoor! Eén lach en je bent het weer vergeten (tot de volgende nacht)    

Ik klop het af, maar vandaag gaat het hier redelijk. Mevrouw heeft vanmiddag voor het eerst twee uur geslapen na haar fles. Ze heeft vanavond geen krampen gehad en ligt nu weer te pitten! We weten hier niet wat we meemaken... Ben benieuwd wat ze vannacht gaat doen, het lijkt me ook sterk dat je al zo snel resultaat zou kunnen zien. Ik hoop in ieder geval dat het aanslaat, ook voor Fabiënne hoor, die meid heeft het wel verdiend om eindelijk eens lekker in haar vel te zitten.

Weet je misschien moet je gewoon aangeven dat jij het allemaal niet meer trekt. Je hebt grote kans dat er dan wel naar je geluisterd wordt.  Ik zou het in ieder geval blijven proberen hoor! Hou je me wel op de hoogte?

Wilde ik trouwens nog vragen, hoeveel voeding geef jij Demi per dag? Ze is wel iets ouder dan Fabiënne geloof ik, die is namelijk  bijna 7 weken. Ik ben altijd zo aan het martelen met die flesvoeding! Ze krijgt nu overdag 5x 120 ml  + voeding en dan nog een nachtvoeding, maar volgens het CB is dit veel te veel. Zouden we   het in de ogen van die mensen ook nog eens goed doen denk je?

Nou, ik hoop dat jullie kleine meid snel een beetje opknapt en dat jullie in ieder geval fijne kerstdagen hebben!

Ik lees je vast wel weer...

Groetjes Cherine      

Er is een wondermiddel op de markt, dat heb ik bij mijn dochter gebruikt, en Daphne Deckers beschrijft het in haar boek: De geboorte van een moeder.
Het heet ABCdophilus, en het is verkrijgbaar bij reformhuizen.
Het is wel duur, maar mijn dochter kon binnen 2 dagen weer gewoon haar behoefte kwijt.
Je hoeft maar 1 mespuntje door iedere fles te doen.
Ik ben ermee gestopt toen ze bijvoeding kreeg, maar ik was maar wat blij met het spul.
Veel beter als een pinnetje zeep!

Groetjes Nicole

Terug
Bovenaan