7 maanden en extreem sprongetjesgedrag

<p>Gister al mijn hele verhaal getypt, maar niet goed op verzenden geklikt. Zucht.</p><p>Ik zit er even doorheen: onze dochter van bijna 7 maanden heeft het moeilijk. Volgens de 'oei, ik groei' app zou ze nu het zonnetje in huis moeten zijn. </p><p>Niets lijkt minder waar, sinds een week. Ze wilt absoluut niet alleen spelen. Neergelegd worden is meestal al huilen, laat staan daar spelen. Ook op de commode, waar het voorheen feest was, is het nu vaak niet goed.</p><p>De stoel wilt ze ook liever niet in, en zodra ik wegloop om een hapje te pakken, is het krijsen. En hard ook. Net op het KDV ook :(.</p><p>Eten doet ze ook bar slecht. Waar ze vorige week zo 100 gram opat, krijg ik er nu met moeite 5 kleine hapjes in. De 1e fles van de dag gaat er wel goed in. Daarna gaan de flessen ook nauwelijks half op.</p><p>We denken dat er misschien tandjes op komst zijn. Er wordt ook veel geknaagd op alles.</p><p>Maar, als ik haar op bed leg, komt ze vaak redelijk/goed in slaap. Voor haar doen zijn haar slaapjes ook best oke. Dan maakt ze dus geen drama als ik wegloop. Gelukkig, en hopelijk blijft dit zo.</p><p>Op papadag was ze natuurlijk wel het zonnetje in huis. Niks huilen en krijsen. </p><p>Herkent iemand dit in de leeftijd van 7 maanden? Vloog het weer over?</p><p> </p><p> </p>

Jaaaa! En het gaat inderdaad over. Mijn zoontje is nu 10 maanden en deze fase hebben we ook gehad. Duidelijk een sprong, maar bij tandjes kan mijn zoontje ook heeeel erg uit zijn doen zijn. Je zult het zo vaak gehoord hebben, maar het is een fase en gaat echt voorbij! Geloof me. Succes!

Poeh hee! Mijn zoontje van 8 maanden had hier vorige maand ook extreem veel last van! Niks, maar dan ook werkelijk niks was goed! Vond deze sprong ook erg heftig! Bij mijn zoontje klopt overigens de data van oei ik groei nooit. Hij zit er altijd n week of 2 te vroeg in. Zou zomaar kunnen dat dit bij jouw dochter ook het geval is! En tandjes kan ook idd!
Ik vond deze sprong een pittige moet ik eerlijk zeggen! Vond m ook lang duren dit keer. Ik was blij toen ik er vanaf was haha! 
Heel veel succes en sterkte ermee! ?

Hier hetzelfde met dochtertje van 7 maanden. Maar ze is ook ziek dus ik durf t nog niet helemaal op sprongedrag te gooien. In ieder geval weer vreemd slaapritme overdag (nachten komen hier meestal later en gelukkig maar een paar dagen) en met eten doet ze ook weer wat moeilijker. En blazen en spatteren tijdens het eten. Lieve hemel!! Zij zit ook vaker 2 welen te vroeg in haar sprongetjes dus zou best kunnen. Daarbij zit er rond de 7-8 maanden weer een slaapregressie aan te komen geloof ik? Ben ik een beetje bang voor want die vorige met 4 maanden vond ik pittig. 

Jij die ook al gehad KL-E?

[quote quote=10189685]Hier hetzelfde met dochtertje van 7 maanden. Maar ze is ook ziek dus ik durf t nog niet helemaal op sprongedrag te gooien. In ieder geval weer vreemd slaapritme overdag (nachten komen hier meestal later en gelukkig maar een paar dagen) en met eten doet ze ook weer wat moeilijker. En blazen en spatteren tijdens het eten. Lieve hemel!! Zij zit ook vaker 2 welen te vroeg in haar sprongetjes dus zou best kunnen. Daarbij zit er rond de 7-8 maanden weer een slaapregressie aan te komen geloof ik? Ben ik een beetje bang voor want die vorige met 4 maanden vond ik pittig. Jij die ook al gehad KL-E?[/quote]
Nou, ik moet zeggen dat hij wel vaker snachts wakker wordt en het dan op een krijsen zet... helemaal in paniek. Ben dan echt wel ff bezig hem weer rustig te krijgen. Weet niet of dat ook onderdeel van slaapregressie is? Of dat hij gewoon naar heeft gedroomd... En hij is om 6.00 uur sochtends klaar wakker ipv eerst altijd 7.00/7.30 uur. Dat heeft nu sinds 1,5 week ongeveer. Ben blij dat de klok verzet is, anders zou hij al om 5.00 uur zich melden haha. Maar denk dat dat wel met de slaapregressie te maken heeft.
Die met 4 maanden was hier ook heftig! Viel tegelijk met zijn 4e sprong, die ik overigens ook als zeer heftig heb ervaren!
Maar de 8 maanden slaapregressie duurt vlgs mij niet zo lang als de 4 maanden, toch?

Nee ik begreep ook dat deze korter duurt. Als ik t zo hoor dan zou je er wel eens midden in kunnen zitten. Ben er veel over gaan lezen. Zowel sprongen als slaapregressie. Ook ten tijde van de 4e sprong met slaapregressie. Die vielen zo zwaar dat ik verklaringen wilde hebben. Maar het lijkt steeds; als je net denkt dat je het echt niet meer trekt dan gaat t over. 

Terug
Bovenaan