7 maanden en extreem sprongetjesgedrag

[quote quote=10191550]Ze is de afgelopen dagen een stuk gezelliger! Ze eet weer goed. En heeft leren rollen naar haar buik en probeert te tijgeren. Met de nodige frustratie dat ze nu achteruit gaat natuurlijk. Dus haar humeur is erop vooruit gegaan. Daarvoor in de plaats is wel beroerd slapen gekomen… vaak ligt ze dan ook heel lang te brabbelen in bed, na een kwartiertje slaap.[/quote]

Ooh fijn dat het weer beter gaat! Echt een sprongetje dus! Leuk he, wat ze dan ineens allemaal kunnen? Geniet maar lekker van je kleine meid nu. En dat slapen komt ook wel weer, echt waar!! ?

[quote quote=10191811]
Nou, misschien is de slaapregressie hier nu voorbij. Zondag op maandagnacht superonrustig. Ik denk de onrustigste nacht tot nu toe van deze slaapregressie. En afgelopen nacht van 19.00 – 7.00 aan één stuk! Geen kick gehoord! En vandaag 2 slaapjes van dik 2 uur per keer! Dus hopen dat deze lijn zich voort zet! Overdag is 1 x1 uur en 1 x2 ook prima btw, maar goed. Ik denk dat hij bij moest tanken van de afgelopen weekjes haha!
Wat is het 2-3-4 schema als ik vragen mag? Of vraag ik nu iets geks?
[/quote]
Het 2-3-4 schema is een schema volgens het boek ‘baby in een droom ritme’. Ik heb zelf het boek niet gelezen maar ik zie dus dat mama’s op het forum daar ervaring mee hebben. Kort samengevat betekend het dat je je kindje na het wakker worden in de ochtend eerst na 2 uur weer op bed legt. Dan na het wakker worden uit dat slaapje leg je je kindje na 3 uur weer op bed. En na dat slaapje gaat je kindje na 4 uur wakker zijn voor de nacht naar bed. Je hebt dus 2 dagslaapjes.

Hier is het in de praktijk meer een 2,5-3-3 ritme maar denk wel dat dit nu met deze leeftijd goed voor haar werkt. Ze maakt nu ook twee goeie slaapjes van een 2 uur en andere 1,5/2uur. 

Als je denkt dat ze last van tandjes heeft kun je eens de vsm druppeltjes in combinatie met zalfje voor tandvlees proberen? Hielp hier heel erg goed. Gebruikte dit een half uur voor de fles en dan ging die er net iets makkelijker in ?

[quote quote=10191832]
 Het 2-3-4 schema is een schema volgens het boek ‘baby in een droom ritme’. Ik heb zelf het boek niet gelezen maar ik zie dus dat mama’s op het forum daar ervaring mee hebben. Kort samengevat betekend het dat je je kindje na het wakker worden in de ochtend eerst na 2 uur weer op bed legt. Dan na het wakker worden uit dat slaapje leg je je kindje na 3 uur weer op bed. En na dat slaapje gaat je kindje na 4 uur wakker zijn voor de nacht naar bed. Je hebt dus 2 dagslaapjes. Hier is het in de praktijk meer een 2,5-3-3 ritme maar denk wel dat dit nu met deze leeftijd goed voor haar werkt. Ze maakt nu ook twee goeie slaapjes van een 2 uur en andere 1,5/2uur.
[/quote]
Oke, bedankt! Had ik nog nooit van gehoord. Maar hier is dat ritme al wel n beetje vanzelf gekomen bedenk ik me zo.
sochtends houdt hij het echt niet langer dan 2 uur vol. En dan na het ochtendslaapje is hij meestal 3 uurtjes wakker en daarna zijn het meestal tegen de 4 uur wakker. Ligt n beetje aan de tijd van zijn middagslaapje. Dat is niet helemaal goed te manipuleren haha!

Terug
Bovenaan