7 maanden en extreem sprongetjesgedrag

[quote quote=10189800]Nee ik begreep ook dat deze korter duurt. Als ik t zo hoor dan zou je er wel eens midden in kunnen zitten. Ben er veel over gaan lezen. Zowel sprongen als slaapregressie. Ook ten tijde van de 4e sprong met slaapregressie. Die vielen zo zwaar dat ik verklaringen wilde hebben. Maar het lijkt steeds; als je net denkt dat je het echt niet meer trekt dan gaat t over.[/quote]
Ja ik moet me er ook maar weer eens opnieuw even in verdiepen... denk ook dat ik er hier in zit. 
Hahaha ja idd! Hier ook, net toen ik dacht pffff die sprong, ik trek t niet meer, hadden we ineens het zonnetje in huis! ?
Dus de slaapregressie zal hier ook nog wel zijn hoogtepunt bereiken!
Hoe is t nu met jouw dochtertje? Nog steeds ziek? En is t haar sprongetje, of toch het griepje?

Het is echt bizar. Ze wisselt zo van humeur. Binnen een minuut 3x blij-boos.
Het voelt echt zo naar. Ik vind haar vaak echt niet leuk. En daar voel ik me schuldig over.
Haar even laten uitrazen is niet echt een optie. 2 minuten later is t dan weer raak. Plus, met haar eczeem durf ik er nooit van uit te gaan dat ze nergens last van heeft. 

Heel herkenbaar! Net ook een ander verhaal hierover gelezen op t forum. Onze zoon bijna 10 mnd is nu sinds 1 week snachts RUSTIG . Geen hard gehuil meer. Maar... van maand 7 tot vorige week. Ellende. 
Ik denk achteraf echt 2 sprongen achter elkaar.. waarin veel geleerd. In korte tijd zitten kruipen staan. 
Sterkte ! Denk ook aan jezelf af en toe even iets voor jou alleen doen helpt al voor je eigen rust.

[quote quote=10190212]Het is echt bizar. Ze wisselt zo van humeur. Binnen een minuut 3x blij-boos. Het voelt echt zo naar. Ik vind haar vaak echt niet leuk. En daar voel ik me schuldig over. Haar even laten uitrazen is niet echt een optie. 2 minuten later is t dan weer raak. Plus, met haar eczeem durf ik er nooit van uit te gaan dat ze nergens last van heeft.[/quote]
Heel herkenbaar dit. Ik bedenk altijd maar als ik 't niet meer leuk vind: ik vind jou wel leuk, maar je gedrag nu even niet. Dat moet je je niet schuldig over voelen. Je vindt het gedrag van je partner/wie dan ook vast ook niet altijd leuk.
Onze zoon zit ook in een sprong, gecombineerd met een tand die doorkwam (en nu door is, hoera!) en ziek zijn, was de afgelopen week echt heel pittig. Gelukkig gaat het alweer beter. Ik merk dan altijd aan mezelf dat ik dat dan weer zooo fijn vind. Daar kijk ik tijdens sprongen altijd maar naar uit en herhaal voor mezelf: dit gaat voorbij (x100). 

[quote quote=10190193] Ja ik moet me er ook maar weer eens opnieuw even in verdiepen… denk ook dat ik er hier in zit. Hahaha ja idd! Hier ook, net toen ik dacht pffff die sprong, ik trek t niet meer, hadden we ineens het zonnetje in huis! Dus de slaapregressie zal hier ook nog wel zijn hoogtepunt bereiken! Hoe is t nu met jouw dochtertje? Nog steeds ziek? En is t haar sprongetje, of toch het griepje?[/quote]
Mijn dochtertje is nu echt weer beter maar ik denk dat haar wakkertijd overdag gewoon ook verlengd is. We passen nu het 2-3-4 ritme toe waardoor je dus maar twee slaapjes gaat en dat lijkt beter te werken. Nu twee goeie slaapjes van bijna 2 uur. En goeie nachten! Ze eet ook weer goed. Dus denk dat de sprong nog gaat komen. Volgens de app nog 11dagen. Dus ik zet me maar weer schrap. 

Ze is de afgelopen dagen een stuk gezelliger! Ze eet weer goed. En heeft leren rollen naar haar buik en probeert te tijgeren. Met de nodige frustratie dat ze nu achteruit gaat natuurlijk.
Dus haar humeur is erop vooruit gegaan. Daarvoor in de plaats is wel beroerd slapen gekomen... vaak ligt ze dan ook heel lang te brabbelen in bed, na een kwartiertje slaap.

[quote quote=10190932] Mijn dochtertje is nu echt weer beter maar ik denk dat haar wakkertijd overdag gewoon ook verlengd is. We passen nu het 2-3-4 ritme toe waardoor je dus maar twee slaapjes gaat en dat lijkt beter te werken. Nu twee goeie slaapjes van bijna 2 uur. En goeie nachten! Ze eet ook weer goed. Dus denk dat de sprong nog gaat komen. Volgens de app nog 11dagen. Dus ik zet me maar weer schrap.[/quote]
Nou, misschien is de slaapregressie hier nu voorbij. Zondag op maandagnacht superonrustig. Ik denk de onrustigste nacht tot nu toe van deze slaapregressie. En afgelopen nacht van 19.00 - 7.00 aan één stuk! Geen kick gehoord! En vandaag 2 slaapjes van dik 2 uur per keer! Dus hopen dat deze lijn zich voort zet! Overdag is 1 x1 uur en 1 x2 ook prima btw, maar goed. Ik denk dat hij bij moest tanken van de afgelopen weekjes haha!

Wat is het 2-3-4 schema als ik vragen mag? Of vraag ik nu iets geks?

Terug
Bovenaan