7 weken en hoeveel voeding?? HELP

Hoi,

mijn zoontje is bijna 7 weken oud en krijgt 6 flessen. 5 van 120 ml water en 4 schepjes en 1 van 150 ml water en 5 schepjes.

Er zit alleen nog totaal geen ritme in zijn voedingsschema. De ene keer wordt hij om 02.00 uur al wakker en lijkt erg honger te hebben, dan weer 03.00 uur. Hij heeft het twee keer gered tot 04.30 uur door te slapen. Dan heeft hij de laatste fles altijd tegen 23.00 uur. (deze is dan gevuld met 150).
Nu vannacht had hij om 02.15 alweer trek, vervolgens weer om 06.00 uur. Dat zie ik als twee nachtvoedingen en volgens mij is dat niet meer nodig met 7 weken. Hij is over de vijf kilo heen....
Nu zat hij ook al op deze hoeveelheid toen hij 4 weken oud was. Moet ik hem meer gaan geven? Heb soms echt het idee dat hij trek heeft,soms totaal niet. De ene keer moet ik hem overdag wakker maken, andere keer red hij de drie uur net...zoals je ziet....elke keer anders, en dat is niet echt fijn. Nou weet ik wel dat ieder kind anders is, en hebben wij aan onze oudste zoon ook geen eerlijk voorbeeld. Hij was zóóó'makkelijk...at en sliep alleen maar. Sliep met 6.5 weken door. Dus ik vergelijk hem ook niet zozeer met hem, maar als ik andere kinderen om me heen hoor dan denk ik dat het misschien wel anders kan.
Ik zou heel graag tips en reacties van jullie krijgen...

groetjes Melanie
 
Hallo Melanie,

Onze zoon zat met 7 weken op het volgende schema:

0900 uur 180 ml water + 6 scheppen voeding + 2 scheppen rijstbloempap vanille
1300 uur 180 ml water + 6 scheppen voeding
1700 uur 180 ml water + 6 scheppen voeding
2100 uur 180 ml water +6 scheppen voeding + 2 scheppen rijstbloempap vanille.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes,

Miriam
 
hoe bedoel je omdat hij al 5 kg hoort hij geen nachtvoedingen meer te krijgen?
Je zoon is pas toe aan doorslapen als hij er lichamelijk aan toe is en heeft niets te maken met hoe zwaar hij is hoor.

Ik zou hem gewoon wat meer geven per keer en kijken hoe hij er op reageert.

een vast ritme krijg je pas rond de 3 maanden ( wij althans wel) Hij is NOG MAAR 7 weken..
 
Wow...maar dat zijn maar 4 flessen! Sliep hij van 21.00 tot 09.00 door?? Ik heb hem vanmiddag maar eens 150 water + 5 schepjes gegeven. Eens kijken of dat goed gaat.
In ieder geval bedankt voor je reactie!

groetjes Melanie
 
Hoi Sabrina,

ik bedoel totaal niet dat hij moet doorslapen, alleen tussen de voedingen door merk ik dat er "iets" is en nu twijfel ik dus of het een tekort aan melk is, verder niets.
En daarbij is een vast ritme wel degelijk mogelijk hoor, alleen ligt het heel erg aan hoe je kind is en hoe strak je er zelf in bent. Mijn oudste zoon had vanf twee weken een heel strak schema en dat beviel hem en ons uitstekend. In onze vriendenkring precies hetzelfde verhaal, dus dat een vast ritme pas met 3 maanden komt is bij elk kind verschillend!

Ik heb hem vanmiddag om 14.30 eens 150 + 5 schepjes gegeven en de fles die hij nu zo krijgt doe ik gewoon weer 120. Vervolgens weer om 23.00 uur 150 en dan vannacht weer 120. Eens kijken of het helpt. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar hij slaapt nu al een hele poos en dat doet hij anders om deze tijd nooit! We zullen zien!
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

groetjes Melanie
 
whahaha, daar kan ik geen antwoord op geven (zie mijn topic hieronder: 7 weken, 10 voedingen)

Mn oudste kreeg toen 5 flesjes van 120cc en 4 schepjes, die sliep daarmee door!
 
Ha meid,

Nou volgens mij geef jij maar 1 nachtvoeding hoor. Die van 6 uur is echt geen nachtvoeding hoor! als je wilt weten hoeveel hij mag hebben kun je het volgende sommetje doen:

150 cc tot 180 cc x lichaamsgewicht= totaal cc op 24 uur. Ik ging zelf altijd op 170 cc zitten zodat je nog iets speling hebt om wat meer te geven!

Weeg dus je baby eerst. Bijvoorbeeld door zelf eerst te wegen en daarna met een ontkleedde zoon erbij! dan doe je 170 x lichaamsgewicht en dat deel je door 6 voedingen! dan zie je hoeveel je kan geven per keer.

Wij hadden ook zo'n hongerwolfje, maar toen ik meer ging voeden ging ze ineens doorslapen! Goed voeden overdag maar niet meer dan 180cc x lichaamsgewicht, dan zit je altijd goed. Sommige baby's hebben het gewoon nodig!

baby's geven zelf aan wanneer ze gaan doorslapen, maar ze slapen sneller door als ze goed doorvoed zijn overdag! Lo"is sliep met 8 weken door, maar dat is absurd vroeg hoor! En dan sliep ze van 11.00 uur tot 6.oo uur. Dus kijk niet naar het verhaal van Miriam, want op dat schema hoef je pas ongeveer met 4 - 6 maanden te zitten. Een nachtvoeding is heel normaal tot 3 maand, de meesten gaan daarna echt goed doorslapen!

Zorg dat je genoeg voedt, ga op het macimum zitten als ie zoveel wil drinken... doe er anders extra water bij... dan kan ie nog meer drinken... en afwachten maar... het komt vanzelf goed!

Succes!
 
hoi melanie..

mij was altijd wijs gemaakt dat zelfs bij flesvoeding op verzoek moest gaan. Mijn kleine meid was continu van slag. Sinds wij dus een vast ritme zijn aangegaan is ze dus ook beter gaan slapen en drinken.

Hopelijk werkt het voor jouw kleintje...:)
 
Terug
Bovenaan