7 weken en hoeveel voeding?? HELP

Hallo Melanie,

Onze zoon is 8 weken en die komt 'snachts om 03:00 ook voor de fles.
Ik bied 150 aan en de ene moment drinkt hij 130 en de andere moment drinkt hij 150.Ik geef om de 5 uur ong het kan halfuur eerder zijn en soms iets later.
08:00------13:00------18:00--------23:00-------03:00.
De kraamverzorgende die we hebben gehad zei altijd overdag zijn jullie de baas en 'snachts de baby.
Ik zal ook blij zijn als hij de nacht doorslaapt,want meestal komt hij 2 uur voor de voeding en 2 uur na de voeding voor een vieze luier.
Hij weegt nu 4,2 kg en hij krijgt teveel voor zijn gewicht.Hij is 3 weken te vroeg geboren en sinds de geboorte al heeft hij al teveel gedronken na zijn gewicht.
Ik hoop voor je dat je gauw een ritme in krijgt.

@Miriam je mag toch pas na 4 maanden rijstenbloempap geven?Wat is de reden dat je rijstenbloempap geeft om het doorslapen?

Groetjes Dunkiesmom
 
Hoi Melanie.

Mijn zoontje is nu 8 weken en hij krijgt 5 á 6 flessen van 120 cc (135 cc voeding). Hij laat nu over het algemeen zo'n 10 tot 20 cc over van de fles. Een schema zit er ook nog niet in. Hij drinkt over het algemeen om de 3 uur, maar als hij slaapt dan laat ik hem ook lekker slapen. En als hij eerder honger heeft, krijgt hij ook gewoon iets eerder een fles. Je moet gewoon op je gevoel af gaan. Als je denk dat hij meer nodig heeft, dan maak je toch gewoon flessen van 150 cc klaar? Doorslapen doen ze ook pas als ze daar aan toe zijn. Mijn zoontje slaapt de ene keer wel door en de andere keer wil hij rond een uur of 2 's nachts nog een voeding.

Tegen het onrustige slapen hebben wij hem ingebakerd. Overdag niet, omdat hij dan wel redelijk goed slaapt, maar 's nachts dus wel. Hij werd steeds wakker van zijn wapperende armpjes en sloeg zichzelf dan of schrok dan weer van die bewegingen wakker. Maar wel even navragen op het cb of het mag, i.v.m een eventuele heupafwijking.

Hoop dat je er iets mee kunt.
Groetjes Paula
 
Terug
Bovenaan