7 weken en hoeveel voeding?? HELP

Hoi,

bedankt voor de reacties. Maar... met dat rekensommetjes komt er bij mij (als ik uitga van 170x lichaamsgewicht / 6 voedingen) 144.5 uit. Is dat de kant en klare voeding, incl.de schepjes poeder, of is het alleen de hoeveelheid water?? Mijn kraamverzorgster zei dat ik als ik het over de hoeveelheid voeding had, ik alleen moest kijken naar de hoeveelheid water. Dus een fles van 120 water + 4 schepjes zag zei als een voeding van 120 en niet van ongeveer 135 waar je incl.de poeder aan komt. Snappen jullie het, haha.

groetjes
 
Altijd uitgaan met dat sommetje van aangemaakte voeding, dat is tenslotte wat je kindje wel of niet opdrinkt.
Mijn kraamverzorgster goot in het begin dus het overschotje (135-120= 15cc) weer weg zodat je uit ging van 120cc per fles.
Na de eerste prille weken toen hij langzaam steeds meer ging drinken, liet ik dat er bewust in zodat hij meer kón drinken als hij daar behoefte aan had.
Nu had ik altijd een ventje dat zichzelf absoluut niet voorbij dronk, hij liet rustig wat staan als hij geen zin meer had. Sommige kindjes doen dat niet....

Succes ermee!
Groetjes Sas
 
Oke, dan weet ik dat. Handig om dat zo eens te berekenen.

Sabrina, leuk dat je ernaar vraagt. Ik heb hem gister om 14.30 uur 150 gegeven ipv 120. Hij sliep vervolgens van 16 tot 19. Ik heb hem toen wakker gemaakt. Toen 120 gegeven, en toen sliep hij weer tot 23.15. Zoveel slaapt hij anders niet...kan natuurlijk toeval zijn, maar het kan ook dat hij gewoon voller zat.
Toen weer gaan slapen tot 03.00. Flesje van 120 gehad en toen weer lekker gaan slapen (en dat gebeurde meestal nooit) tot 06.45. Dus een heerlijk nachtje!! Normaal zaten we na de nachtvoeding altijd wel even met hem op, of konden we er wel 10 keer heen om het speentje opnieuw te geven. En nu slaapt hij alweer vanaf 09.00. Ik ga het eens even zo volhouden, om en om een fles van 120 en 150. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat vandaag en aankomende nacht met onze kanjer!

Groetjes Melanie
 
Gatdarrie hele tekst weer weg grrr.!!

@Sabrina, we hebben het hier over 15cc ;-)
Als je een flesje van 120cc maakt wordt het 135cc
Als je een flesje van 150cc maakt wordt het 165cc etc etc...
Wil/moet je de eerste weken zeker weten dat je ukkie niet teveel binnen krijgt kun je het beter uit de fles laten. Bewaren is een optie maar niet de meest hygienische.....

@Melanie, fijn jôh dat je ventje er zo goed op reageerd!
Zo voed je tenslotte ook op verzoek ;-)
Hij verzoekt om meer, jij geeft hem meer en hij is tevreden= verzoek ingewilligd hihi!

De beste tip die ik kreeg;
Go with the flow van je kindje, hij weet tenslotte niet wanneer jullie weer een afspraak hebben op het bureau, oftewel wanneer jij weer meer 'mag' geven volgens het CB-schema.
Hij volgt ook gewoon zijn buikje, daar kan geen schema tegenop!!
 
Wat lief dat je ernaar vraagt, Het is heel goed gegaan. Zelfs geslapen vanaf gisterenmiddag 16.00 tot 19.00. Toen flesje, toen weer geslapen tot 23.15 en weer geslapen tot 03.00 en weer tot 06.45. Dus prima gegaan. Hij ging ook slapen na de nachtvoeding en dat is meestal niet meteen zo. En vandaag tot nu toe ook prima, lekker geslapen.
Ben benieuwd....

groetjes Melanie
 
Ik weet niet of je om 6.00u als een nachtvoeding moet zien. Dan krijgt mijn zoontje nog altijd een nachtvoeding....

Hij wordt 's nachts ook altijd wakker, maar dan krijgt hij een speentje.

Tot ongeveer 4 maanden kreeg hij rond een uur of 2 's nachts een voeding.
 
Terug
Bovenaan