7 weken en veel wakker

Hallo iedereen,

Onze dochter is nu ruim 7 weken en erg veel wakker overdag. Vanaf de ochtendvoeding tot de voeding rond het avondeten slaapt ze misschien verdeeld 1,5 uur, meer niet. Daarna valt ze vaak als een blok in slaap om vervolgens een lange ruk te maken, soms is ze niet wakker te krijgen voor de acht uur voeding! Gelukkig slaapt ze 's nachts wel ietsje beter.
We houden ons aan een vast schema. Wakker worden, schone luier, eten, spelen en naar bed. Vaak is ze na het eten al in dromenland (wat niet zo gek is na lang wakker te zijn), maar als we haar dan in haar bedje leggen wordt ze weer wakker. Soms meteen, soms na een halt uurtje.
We hebben al geprobeerd haar iets langer te vermaken voordat ze naar bed gaat of juist meteen weg te leggen. Ze wil ook niet meer drinken dan maximaal 130 cc, dus meer geven kan ook niet.
Je ziet aan haar dat ze heel moe is en echt die slaap nodig heeft.
Heeft iemand hetzelfde of tips?
 
Hoi Jacqline

Vervelend dat je dochter zo slecht slaapt en toch moe is, ik herken het!
Spuugt jou dochter ook? of merk je dat haar voeding omhoog komt doordat ze veel vuldig slikt?
Ik heb ook een dochter die nu inmiddels 11 maanden is, maar vanaf het begin is het een hele slechte slaper geweest, en ook erg moe zijn, slecht drinken en verdeeld over de dag haze slaapjes doen soms 10 min soms een half uurtje.
Toen zij 7 maanden oud was zijn we er achter gekomen dat zij een (verborgen)reflux heeft, 1 van de symptomen zijn slecht slapen!! slecht drinken (of juist heel overmatig)
Mijn dochter slaapt nu nog steeds erg weinig en ook drinkt ze nog steeds niet veel.
Ik weet dus niet of ze veel spuugt of dat je merkt dat er voeding omhoog komt maar dat ze dit zelf weer weg slikt, anders heb evt wel wat tips.

Groeten Vlinder
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Ze spuugt niet echt. Soms geeft ze een mondje terug. Maar ik merk wel vaak dat ze last van 'oprispingen' heeft. Ze slikt het dan ook weer door.
We hebben vanaf haar geboorte al een handdoek onder het matrasje in de wieg gelegd. Dus ze ligt niet helemaal plat.
En omdat ze soms wel slaapt dacht ik niet dat het reflux zou zijn. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Alle tips zijn meer dan welkom! Het is een ding dat je zelf nergens aan toe komt of slaap krijgt. Maar ik vind het voor haar zo zielig!
 
Graag gedaan!
Als ze wel oprispingen heeft en het weer doorslikt zou het wel op een verborgen reflux kunnen lijken. Dit heeft mijn dochter ook.
Ze worden dan wakker van een oprisping, dit is niet fijn je kunt het vergelijken met zuurbranden, dit is dus het gevolg dat ze wakker worden en niet meer willen/kunnen slapen!
Wij hebben dus ook het bedje schuin staan zoals jij dat ook al hebt. Je zou kunnen proberen om de voeding in te dikken met johannesbroodpitmeel dit zorgt ervoor dat het minder makkelijk naar boven komt. Het is een geheel natuurlijk product en brengt geen schade aan! je kunt het bij een drogisterij kopen.
Wij hebben zelf nu speciale voeding via de apotheek en medicatie en nog is het niet helemaal wat het is.
Als het erger is zou ik echt aan de bel trekken bij je huisarts!
verder na de voeding even rechtop houden bv in een wippertje
Slaap ze wel goed in een maxicosi? onze dochter sliep daar juist wel heel goed en lang in omdat ze dan rechtop zit!

groeten
 
Hai Vlinder,

Ik ben gister meteen gaan googlelen op reflux en was toch wel geschrokken. Onze dochter had zo veel symptomen!
Zoals met haar hoofdje naar achter buigen, bellen blazen, sabbelen, tong uitsteken, geluiden als 'hieiep' maken, overstrekken, slecht drinken, slecht slapen, hoesten, onrustig zijn...
Ik ben vanacht op gaan letten en zelfs in haar slaap hoor je haar voeding omhoog komen. Je hoort haar dat dan weer wegslikken.
Vandaag meteen naar de huisarts, maar zij denkt niet dat het reflux is omdat ze er gezond uit ziet en niet 'projectielspuugt'. Ze raadde me wel aan haar op haar zij te laten slapen (met behulp van een babysleeper). Ik moet het nog even aankijken.
Wel heb ik idd johannesbroodpittenmeel gehaald en we gaan ons aan de richtlijnen van reflux houden.

Hoe gaat het nu bij jou?
 
Oh. En of ze wel goed in de maxi cosi slaapt...
Ja, maar dat komt denk ik meer door de auto of het wiebelen van de wagen.
Ik ben er zo ook eens mee weg geweest omdat ik haar toen niet plat in de bak wilde leggen want het was vlak na een voeding. Toch instinctief handelen denk ik.
 
Hoi Jacqline,

Ok, ik las je verhaal en bij mij gingen er meteen alarm bellen rinkelen! zo herkenbaar!!
Wij zijn ook heel lang aan het lijntje gehouden door zowel de huisarts als het consultatieburo, met het zelfde antwoord als jij, ze ziet er goed uit en is geen projectiel spuger!!
Diep in mijn hart wist ik zeker dat er wat was en dat het niet normaal was. na 7 maanden werden we pas serieus genomen omdat ze mijn dochter een oorontsteking had en 3 AB kuren nodig had om te herstellen en ze bleef koorts houden, dit is kwam dus door de reflux omdat het keel neus en oorgebied veel te voorduren krijgt door het maagzuur!

mocht het niet beter worden ga echt op je strepen staan!! dit heb ik niet gedaan en heb er echt veel spijt van dat ik dat toen niet heb gedaan.

Hier gaat het nog niet zo, slapen is nog steeds heel slecht, heel onrustig. Ze slaapt nu vaak tussen ons in omdat ik het niet meer trek als ze wakker word ligt ze dichtbij en hoef ik er niet uit.

Ik hoop dat het johannesbroodpitmeel gaat werken! je moet wel even zoeken naar de juiste dikte en speen verhouding.
succes en mocht je evt nog vragen hebben (niet dat ik alles weet) of mocht je je verhaal kwijt willen geen probleem hoor!
ik ben benieuwd hoe het verder verloopt laat je het nog even weten?

groetjes vlinder
 
Wij hier het zelfde probleem. Johannesbroodpitmeel doet echt wonderen. Onze zoon is nu 10 maanden en ik doen nogaltijd 3 schepjes door zijn flessen. Ik heb het geprobeerd zonder maar dit was geen succes. Ik hoop dat het bij jullie kleine ook werkt!

Sterkte en groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan