7 weken en veel wakker

Natuurlijk kan je reflux zijn, maar baby's hebben in de eerste drie maanden ook moeite om in te slapen en huilen veel. dat herken ik wel! het is lastig, maar na 3 maanden gaat het bij de meesten wel over... bij ons iig wel....
Elke baby spuugt wel... let er gewoon goed op en ga niet gelijk het ergste denken... als je baby niet veel slaapt hoeft ie niet gelijk reflux te hebben.
Hou het gewoon goed in de gaten..... maar bedenk ook dat elke baby spuugt en regelmatig problemen heeft met slapen en nog op zoek is naar een goed ritme. Ze komen uit de warme veilige baarmoeder en voelen zich vaak moederziel alleen in het bedje... dat mag je gerust meenemen in het beoordelen van dit probleem!

Succes ermee!
 
Hoi Bloempje

Ik snap wel dat je denkt dat je niet meteen het ergste moet denken, en zeker kunnen sommige baby's slechter slapen en zijn er meerdere baby's die spugen maar deze kindje hebben er geen last van!!!!!!
Maar je kunt mij niet vertellen dat 1,5 uur slapen over de hele dag normaal is voor een baby van 7 WEKEN!!!! serieus deze kleintjes horen veel meer te slapen!
Ik kreeg deze opmerkingen ook altijd, komt wel goed, als moeder voel je gewoon dat er iets is! en als je dan ook nog veel symptomen hebt dan lijkt mij het duidelijk! Dit geeft je een gevoel van onmacht en langer je wacht met actie hoe erger het word en ik kan je vertellen dat het echt niet prettig is!!!
De reflux is een ondergeschoven kindje veel mensen weten niet hoe en wat het is om een kind te hebben met reflux!!!

Groeten Vlinder

Ps Jacqline Hoe is het nu met jou en je dochter???
 
Helemaal mee eens Vlinder! Er gaat niets boven een moederinstinct!
En dat geneuzel over dat baby's de eerste 3 maanden moeite hebben met inslapen kan ik me niet in vinden, een tevreden baby heeft daar namelijk juist vaak de éérste maanden helemaal geen problemen mee!
Als er wat loos is, wordt het net wat Vlinder zegt wat te vaak afgedaan met komt wel goed, ook dát mag je wel even meenemen in de beoordeling van dit probleem!
Sorry Bloempje ben het vaak met je eens, maar de formulering mag soms wel een beetje genuanceerder!

Groetjes Sas
 
Hai allemaal,

Sinds vorige week vrijdag zijn we dus begonnen met jbpm toe te voegen aan haar fles. En ik kan nog niet echt zeggen dat het beter gaat...
Ze heeft nu dus ook weer last van krampjes terwijl die net op z'n retour waren. Ik hoop dat ze snel aan de jbpm gewent raakt en dat dat dan weer over is.
Ze sliep 's nachts niet slecht maar dat gaat nu wel weer goed (laatste voeding om 23.00 en dan 's nachts om 3.30 en 's morgens om 7.30). Ze zal dan zeker een meer verzadigd gevoel hebben nu de voeding dikker is.
Maar overdag is het nog steeds een drama tot een uur of 18.00... Ze slaapt totaal misschien maar een uurtje.
Maandag ging het voorbeeldig, ze viel zelfstandig in haar bedje in slaap 1,5 uur na iedere voeding en ze was verder rustig. Maar gister en vandaag is ze weer erg onrustig en wil ze gewoon maar niet in slaap vallen.
Er is werkelijk niks anders, ben niet weg gegaan en we houden ons heel erg aan de regelmaat.
Ik ga gewoon door met de jbpm, ik heb wel het idee dat dat kan helpen. Alleen weet ik niet hoeveel ik mag geven. Ze krijgt nu 130 cc + 4 schepjes nutrilon standaard aangeboden met een half theelepeltje jbpm (ik heb geen nutriton maar gewoon jbpm). Mag dat ook een hele theelepel zijn? Iemand ervaring?
Morgen bel ik het cb ook om te vragen hoeveel dit mag zijn.
Op dit moment weet ik even niet zo goed waar ze last van heeft. De krampjes, oprispingen (misschien reflux?) of de vermoeidheid... Feit blijft wel dat ze van 18.00 tot 7.00 gewoon goed slaapt. En daar ben ik al heeeeel blij om voor haar. Alleen overdag is ze nog steeds ontevreden wakker.

Groetjes!
 
Eerlijk gezegd kan ik me wel vinden in Bloempje haar verhaal. Onze dochter huilde de eerste 3 maanden bijna non stop en sliep overdag ook niet meer als 1,5 uur. Dat weinige slapen heeft heel lang geduurd en nog is ze geen grote slaper overdag.

Bij ons was het beslist geen reflux, ze moest gewoon wennen aan haar nieuwe wereldje. Heel logisch en simpel. Geef het kindje de tijd ... Na 3 a 4 maanden ging het bij ons steeds beter. Ze kreeg steeds wat extra voeding wat ook hielp. En misschien nog wel het aller belangrijkste, zo min mogelijk prikkels.

Anderzijds als je moederinstict zegt dat er iets aan de hand is dan zou ik ook verder kijken ...

Sterkte.
 
Ik hou het gewoon goed in de gaten. Elke 3 uur is weer anders... Ik weet ook dat er nu ergens weer een sprongetje is dus er zijn genoeg factoren die een rol spelen.

Vannacht kwam ze pas om 4.30, was zo trots op d'r dat ze zo goed heeft geslapen. Maar hierdoor had ze wel honger en de fles ging er schrokkend in. Daarna meteen last natuurlijk. 1,5 uur na de fles viel ze weg, het is net flauwvallen. Heel actief en huilen en ineens als een blok slapen. Best eng...

Maar na de ochtendvoeding ging het wel weer goed. Ze is rustig en slaapt dan ongeveer 3 kwartier. Dan wordt ze een uur voor haar volgende voeding weer wakker.

Meer voeding aanbieden heeft geen zin want ze drinkt haar fles nu ook niet leeg. Op z'n minst blijft er zo'n 2 cc over, niet leeg dus.

Konden ze maar praten he, het is zo zielig om te zien dat je kleintje zich niet lekker voelt.
 
Misschien is inbakeren nog een optie?
Overleg dat eerst met het CB ivm de heupjes, mocht ze een afwijking daaraan hebben kun je beter niet inbakeren.
Ons mannetje sliep overdag zo onrustig dat hij zichzelf telkens wakker sloeg en daardoor was hij 's nachts of total loss of hij sliep 's nachts ook onrustig aangezien een oververmoeide baby 's vaak minder goed slaapt..
Inbakeren schijnt ook voordelig te zijn bij krampjes maar hoe het zit met eventueel reflux weet ik niet.
Hier was het maar 4 weken nodig en toen hadden we een geweldig ritme!
Heb je trouwens het hoofdeinde van bed (en box) al iets verhoogd? Kan ook wel wat verlichting geven!

Je kunt wel proberen dat jbpm te verhogen maar pas er wel mee op; bij ons werkte het verstoppend!
Dat komt de krampjes niet ten goede kan ik je melden :-S
Soms werkt het juist ook weer laxerend, ik ben er geen fan van maar als het bij jullie wel werkt even uittesten!
Er hebben schijnbaar ook veel kindjes baat bij Infacol bij krampjes, zelf heb ik geen ervaring mee; 2 jaar geleden was dat er nog niet en reed ik naar de Duitse apotheek voor Lefax.
Mocht de 2de die op komst is ook zo'n last krijgen ga ik het wel proberen denk ik, evenals inbakeren...

Groetjes Sas
 
Hai Mamasas,

Inbakeren is helaas nog geen optie. Ze lag in een stuit en pas begin maart wordt er een foto van haar heupjes gemaakt om te kijken of alles er goed uit ziet. Waarschijnlijk wel, maar ik ga natuurlijk geen risico nemen door haar in te bakeren.

Haar wiegje staat al vanaf haar geboorte schuin, maar nu nog schuiner. In de box zit ze in haar wippertje. Omdat we het schema "wakker worden - eten - knuffelen - samen spelen - alleen spelen - slapen" aanhouden, zit ze in de box dus meer rechtop.

Ik weet dus niet hoeveel jbpm er in een fles van 130 cc mag... Weet iemand dat wel?

De poepluier hou ik erg in de gaten ja. Maar tot nu toe gaat dat goed.
En na haar geboorte kreeg ze infacol. Nu cinababy omdat ik het idee had dat de infacol niet zo goed hielp. Achteraf maakt het geen verschil maar ik ga niet weer overstappen.

Al met al houdt het me best bezig. Dat kan je wel zien aan alle berichtjes die ik tot nu toe geplaatst heb :)
Iedereen tot nu toe in elk geval bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan